2023-01-01

KBS Drama Awards 2022

Nagy örömömre szolgál, hogy 2023 első bejegyzésében egy igazán jó hírt oszthatok meg veletek: a tegnapi nap folyamán megrendezett KBS Drama Awards után Lee Seung Gi két díjjal térhetett haza, ugyanis Lee Se Younggal közösen elnyerte a Legjobb párosnak járó díjat, valamint az est fénypontjaként a Nagydíjat!



Az év vége Koreában egyet jelent a díjátadók időszakával. A korábbi években várakozással telve követtem figyelemmel az SBS Entertainment Awards-t, illetve olykor az SBS Drama Awards-t. Ezek idén irreleváns eseménynek számítottak, de csatornát váltva a KBS Drama Awards nagyon is fontos díjátadóvá vált idén. Egyébként is gondolkoztam rajta, hogy meg kellene nézni, bíztam benne, hogy a The Law Cafe és színészei a jelöltek, díjazottak között lesznek, amikor pedig biztossá vált, hogy Lee Seung Gi ott lesz, tudtam, hogy nem maradhatok le a közvetítésről. A másik okom, amiért izgatottan vártam a díjátadót, hogy végre láthattuk szerzetesi frizurával. Jól tudjuk, hogy már hetek óta zajlik az About family c. film forgatása, de azóta nem láthattunk képet Lee Seung Giről sapka nélkül. A díjátadó viszont egy olyan esemény, amelyre elegánsan kell érkezni. És Lee Seung Gi nagyon is elegáns volt. Nem tudom, ti mit gondoltok róla, de én nagyon gyorsan megszoktam őt extrém rövid hajjal. Elsőre természetesen fura volt, de minél többször láttam, annál inkább sikerült megszoknom. Picit emlékeztet arra az időre, mikor a bevonulása előtt először láttuk rövidre nyírt hajjal, csak most még rövidebb a haja. De Lee Seung Gi bármit is visel, bárhogy áll a haja, minden jól áll neki és egyébként se a külsőségek határoznak meg egy személyt.

Az ilyen díjátadóknak megvan a szokásos forgatókönyve, elsőként a legifjabbakat, az újonc színészeket díjazzák, majd ahogy megyünk bele az estébe, jönnek az igazi veteránok és az ő díjaik.

Az egyik, amiben bízhattuk, hogy a The Law Cafe párosa az egyik legesélyesebb a Legjobb páros díjára. És ez be is jött! Sok remek sorozat készült idén is a KBS-nél, bár ezek többségét nem láttam, de a rövid bejátszások is elég hatásosak voltak, hogy megjegyezzek magamnak néhány címet. A bőség zavara az ítélőbíráknak is nehézséget okozhatott, ugyanis furcsa mód úgy döntöttek, hogy összesen hét páros is megérdemli a Legjobb párosnak járó szobrocskát. Így fordulhatott elő, hogy tömeget alkotva álltak a díjazottak a színpadon. Viszont biztos sokan észrevették, hogy Lee Seung Gi egyedül ment fel a díjat átvenni. Lee Se Young sajnos nem tudott részt venni a díjátadón. Így Lee Seung Gi kettejüket képviselve vehette át a szobrot.


Mivel a díjazottak sokan voltak, a velük folytatott beszélgetés közben léptek át a koreaik 2023-ba, így a hét páros és a műsorvezetők a színpadon állva köszöntötték az új évet. Alább a Lee Seung Givel folytatott  beszélgetést olvashatjátok.

MC: A partnered, Lee Se Young nem tudott ma eljönni személyes okok miatt, ugye?
LSG: Igen, ez nagyon sajnálatos, hogy nem tudott eljönni és hogy egyedül vettem át a legjobb párosnak járó díjat. Ez nagyon szomorú és magányosnak érzem magam. Mielőtt válaszolnék a kérdésre, sokan kíváncsiak rá, miért vágattam a hajam ennyire rövidre.
MC: Kíváncsiak vagyunk.
LSG: Azt gondolják, személyes oka van, vagy az érzéseim megváltozása miatt. Sokan ilyen feltételezésekkel álltak elő. De erről szó sincs. Jelenleg egy About Family c. filmet forgatok, és a vezető szerzetes szerepét játszom benne. Emiatt vágattam le a hajam, remélem, senki se érti félre. Amikor megérkeztem, sokan szomorúan néztek rám, ezért tisztázni akartam, hogy nem kell így rám nézni.
MC: Ha nem mondtad volna, majdnem minden cikk erről szólt volna, hogy miért ilyen a hajstílusod. Úgy hiszem, ez volt a legjobb film reklám, amit valaha hallottam.
LSG: Köszönöm.
MC: Igen, érdeklődve várjuk majd. Lee Seung Gi, azt hiszem, régen volt, hogy egy romkomban szerepeltél, ezért kíváncsi vagyok, milyen volt ez számodra?
LSG: Igazán élveztem a forgatást. A The Law Cafe csapatunknak remek volt a csapatmunkája, és ez egy olyan romkom volt, amit sokáig csináltunk, ezért élvezettel forgattunk, és Lee Se Young, aki velem együtt játszott, nagyon energikus volt. Köszönhetően annak, hogy sokan szerettek minket, megkaptuk ezt a legjobb párosnak járó díjat.
MC: Lee Seung Gi, nagyon jó vagy a romantikus és akció műfajában is. A kettő közül melyiket találod kényelmesebbnek?
LSG: Régen valóban azt hittem, hogy szeretem az akciót, de manapség minél kevesebbet használni a testem sokkal kényelmesebb.
MC: Máris? Lee Seung Gi, korábban a filmedről is beszéltél. Kíváncsiak vagyunk a jövőbeli tevékenységeidre. Milyen terveid vannak erre az évre? Mesélj róla a rajongóidnak!
LSG: Vannak terveim tevékenységekre és tervezek harcolni is. Én...
MC: Egyenesen beszélsz róla. Műsorvezetőként nyugodt vagyok ezzel kapcsolatban, de... folytasd!
LSG: Sokan óvatosak voltak a szavaikkal, ezért mondtam ezt. Én se mondok róla ennél többet. A tevékenységeimmel kapcsolatosan 2023-ban a mellettem álló Kang Hannaval forgatom az About Family-t. A filmen keresztül úgy hiszem, később köszönthetek mindenkit, és mint mindig, úgy hiszem, variety műsorok által is tehetem majd ezt.
MC: Igen. Lee Seung Gi, drukkolunk neked. Tapsoljuk meg!

A folytatásban jöttek a további díjak. Lee Seung Gi több kategóriában is jelölt volt, pl. a Legkiválóbb színész díjára is, de ezt most nem neki ítélték. Hozzátenném, jelentős nevek szerepeltek a jelöltek között, nehéz lehetett kiválasztani a legjobbakat közülök. Időközben azt vettem észre, hogy eltűntek mellőle a The Law Cafe-s színésztársak (Kim Seul Gi és Jo Han Chul voltak jelen), kicsit szerencsétlenül nézett ki, ahogy két oldalán üresen árválkodtak a székek. Már-már azon gondokodtam, hogy az egész délután során tartó műsort ideje lenne otthagyni és egyéb tevékenységekkel foglalkozni, de kitartottam a végéig. És ennek nagyon-nagyon örülök. Ugyanis gyorsan átgondolva a helyzetet, miután elkeltek a nagyobb díjak és már csak egy volt vissza, Lee Seung Gi pedig nem kapott igazi elismerést, megcsillant a remény, hogy akár ő is lehet díjazottja a Nagydíjnak. És igen, az est fénypontjaként két színész nevét olvasta fel a KBS vezérigazgatója, egyikük pedig Lee Seung Gi, vagyis 2022-ben a KBS csatornánál neki ítélték oda a Nagydíjat!


Ez most más volt, mint a 2018-as SBS Entertainment Awards Nagydíja, ott szinte borítékoltuk, hogy ő fogja megkapni, és én akkor azt nem is tudtam megnézni élőben, mivel más elfoglaltságom akadt, csak utólag értesültem róla és örültem neki, de most élőben élhettem át az izgalmakat, és hihetetlenül boldog voltam, amikor meghallottam a nevét.


Köszönöm. Először is nagyon ideges vagyok. Azt hiszem, ez volt életem legnehezebb éve. Hálás vagyok, hogy egy ilyen nagy díjat kaptam, de ugyanakkor sajnálom is. A színészek, akik szerepeltek a The Law Cafe drámában üres kézzel mentek haza. Úgy hiszem, ez a díj magába foglalja az erőfeszítéseiket. Régebben a Nagydíj a csodálat tárgya volt, és úgy gondoltam, ez egy olyan valami, ami messze van, amiről nem is álmodozhatom. Szerintem különböző jelentése van a Nagydíjnak és idén én kaptam ezt meg, de nem az egyéni kiemelkedő színészi képességekért, hanem minden stábtag és színész nevében, akik a The Law Cafe csapatot alkották. Benne van a közreműködésük jelentése. A rendező azt mondta nekem, mivel ez a dráma hozta a legtöbbet a KBS-nek idén, legyünk rá büszkék. Úgy hiszem, ennek köszönhetően ezt a díjat, mint a csapat képviselője kapom. Valójában ma 100-szor átgondoltam, hogy eljöjjek-e a dráma díjátadóra vagy kérjem a megértésüket és ne vegyek rajta részt. Mint azt sokan tudják, mivel van egy személyes problémám, zavart, hogy eljöjjek egy ilyen ünnepségre és mosolyogjak. De csak kifejezéstelen arccal ülni, szintén nem tűnt helyesnek. Ezért nagyon megváltozott a véleményem. Egyetlen oka van annak, hogy úgy döntöttem, eljövök. Mivel a dráma egy olyan valami, amit egy csapat készít, így a személyes problémáim miatt nem akartam a stábtagok és a színészek erőfeszítéseit figyelmen kívül hagyni, akik verítéket, kemény munkát, a lelküket tették ebben a drámába, ezért jöttem el. Amiért egy ilyen nagy díjat kaptam, őszintén hálás vagyok és sajnálom, hogy a nevükben fogadom el. Elsőként, aki a legtöbb erőfeszítést tette a drámáért, Lee Eun Jin rendező, aki rászánta az idejét és keményen dolgozott, valamint Im Ji Eun író, mindketten keményen dolgoztak. És a drámánkban együtt dolgoztunk a C csapattal is és sokszor fennmaradtunk éjszaka. Nekik köszönhetően kaphattam meg ezt a díjat, ezért szeretnék őszintén köszönetet mondani a stábtagoknak és a színészeknek, akikkel együtt dolgoztam, köszönöm mindenkinek. Nekik köszönhetően boldogan mosolyogva forgathattam. Úgy döntöttem, ha ma valami véletlen folytán díjat nyerek, rövid beszédet fogok tartani. Ma, miután ide jöttem, az első, ami eszembe jutott, hogy amikor az idősebb és fiatalabb színészekre nézek, akik a djátadó közönségében ülnek, nagyon meghatódtam. Úgy hiszem, napjainkban az országunk K-tartalmai, a filmek, a zene és a variety műsorok globális rangra emelkednek, és tudom, ennek középpontjában az idősebb és fiatalabb kollágák dolgoznak a legkeményebben. Ezért a jövőre, a rákövetkező évben, a 10 vagy 20 év múlva majdan itt ülő fiataloknak mondom, hogy találják meg a nyilvánvaló igazukat félretéve sok mindent és harcoljanak, hogy elnyerjék azt. Határozottan állítom, hogy az ilyesmin nem kellene átmenni. Sokan drukkoltak nekem, ez hatalmas erőt adott nekem. A jövőben folyamatosan keményen dolgozom színészként, és köszönöm mindenkinek, akik drukkoltak és szerették a drámánkat. És mivel ezt a díjat a The Law Cafe csapat nevében kapom, mindannyiótokat meghívlak enni. Limit nélkül meghívlak titeket enni. Köszönöm!


A további díjazottak névsora ebben a cikkben is olvasható.
------------------------
Képek: KBS_drama, byhumanmade IG
Angol ford.: seunggiholic

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése