2020-01-04

Fordítás - SBS Drama Awards díjátadó

Úgy hiszem, egy díjátadót az tesz teljessé, ha tudjuk is, hogy mit mondanak a díjazottak a beszédükben. Igyekeztem ez alkalommal is kiragadni a legfontosabb gondolatokat a 2019-es SBS Drama Awards-on elhangzottakból. Egyébként a teljes díjátadó visszanézhető angol felirattal pl. ezen az oldalon. Ugyanígy megtalálható itt az Entertainment Awards is.



Az este igazi nagy kérdése volt, hogy mégis ki kapja a Nagydíjat. A műsorvezető páros, Jang Na Ra (aki az egyik esélyese volt a Nagydíjnak) és Shin Dong Yup megkérdezték erről a legfőbb érintetteket, köztük Lee Seung Git is:


SDY: Vannak, akik kifejezték a kívánságukat, hogy megkapják a Nagydíjat. De Lee Seung Gi a Vagabondból meglepett engem. Azt mondtad: "Nem fogom megkapni a Nagydíjat." Ezt mondtad egy interjú során. "Remélem, nem fogják nekem adni a Nagydíjat." Értem, miért mondják ezt az SBS Entertainment Awards kapcsán. De ez az SBS Drama Awards. Miért mondtad, hogy nem akarod a Nagydíjat?
LSG: Ki csinálta azt az interjút?
SDY: Valóban? Nem ezt mondtad?
JNR: Téves jelentés volt?
LSG: Ha komolysággal mondjátok, tönkreteszitek a hangulatot. A Vagabond egy hihetetlenül emlékezetes dráma a számomra. Remek volt a csapatmunka. Ezért jöttem boldog és könnyed léptekkel az SBS Drama Awards-ra. A légköre másabb az SBS Entertainment Awards-étől.
SDY: Ugye?
LSG: Egy kicsit.
SDY: Az SBS Entertainment Awards-on azt mondtad, nem ez a megfelelő év számodra, hogy díjakat nyerj. De ma más a hozzáállásod. Bae Suzy [...] mit gondolsz a Nagydíj megnyeréséről?
BSZ: Nem reménykedem a Nagydíj megnyerésében. A Legjobb pár díja az, amelyet szeretnék.

A Vagabond első díját a Jessicát alakító Moon Jeong Hee kapta meg Legjobb női mellékszereplőként, néhány gondolat a beszédéből:


MJH: Köszönöm. Szeretem a Vagabond csapatunk. 11 hónapig forgattuk a drámát. Tavaszon, nyáron, őszön és télen át. Nagyra értékelem Lee Seung Gi és Suzy kemény munkáját. Szeretném megköszönni Jang Young Chulnak és Jung Kyung Sunnak, hogy egy ilyen fantasztikus forgatókönyvet írtak. Egy esős este kaptam egy hívás, miközben hazafele tartottam. Felajánlották, hogy játsszam el egy Jessica Lee nevű karakter szerepét. Az ajánlatnak hála egy olyan karaktert alakíthattam, amelyet korábban még soha. Emiatt sokat aggódtam és sokat készültem. Olyan sok sorom volt angolul, hogy nagyon aggódtam. [...] Én vagyok az első, aki díjat kapott a csapatunkból. Remélhetőleg mostantól a többi szereplő is sok díjat kap majd. Vagabond csapat, fighting. Nagyon élveztem nézni a drámát. És sokan megsérültünk a forgatás során. De a sérülések ellenére minden szereplő remek munkát végzett. Azt hiszem, mindannyiunk nevében kapom ezt a díjat. [...]

A folytatásban, mivel a Vagabondot a Legjobb mellékszereplőkből álló csapat díjára is jelölték, Lee Seung Gi szólt néhány jó szót az érdekükben:

LSG: Jó estét, Lee Seung Gi vagyok. Azért vagyok itt, hogy ajánlást tegyek a Legjobb mellékszereplő díj csapat kategóriájában. Mielőtt elkezdem, egy valamit el kell mondanom. Utánam Kim Nam Gil, Lee Sang Yun és Cho Jung Seok egyesével fognak kijönni és ajánlják a színészeket, akik velük együtt játszottak. Azt mondták, egy kicsit hebegnem kellene, így kényelmesebben éreznék magukat. Tehát megpróbálom könnyedén és elegánsan csinálni. A mi drámánk, a Vagabond olyan emberekről szól, akik belekeveredtek egy nagy összeesküvésbe, amely egy repülőgép-balesettel kezdődött. A dráma azoknak az embereknek az utazását mutatja be, akiknek közük van az igazság megtalálásához. Hogy a dráma még tökéletesebb legyen, ezek a színészek nem haboztak átalakulni a karakterükké, akik sokkal gonoszabbak és önzőbbek, mint ők maguk. Igazi színészek. Mivel ő játszotta a Jessica Lee nevű karaktert, kemény nőként mutatkozott, de valójában Moon Jeong Hee-nek arany szíve van. És Kim Jung Hyun játszotta a hallgatag Hong ügyvédet, de a való életben ő egy nagyon aranyos személy. Choi Dae Chul egy akciózseni, aki gyerekkora óta a balettel edződött. A Lily-t alakító Park Ah In megmutatta nekünk a gyilkos egy új típusát. A Legjobb mellékszereplő díj csapat kategóriájának jelöltjeként szeretném ajánlani a Jessica-csapatot, akik a Vagabondot még energikusabb drámává tették. És biztos vagyok benne, sokan csodálkoznak, hogy Lee Geung Young, a koreai film- és drámaipar nagy neve és a színész, akit nagyon csodálok, miért nem lett megemlítve. Az első évadban a karaktere olyan sok gonoszat tett. Azt mondták, hogy közéjük kerülne, ha később egy jó karaktert játszik. Köszönöm.

A következő alkalom, amikor a képernyőre szegeződött a sorozat kedvelőinek tekintete, amikor a Legjobb párost hirdették ki, ugyanis Suzy kívánságának megfelelően ő és Lee Seung Gi vehette át ezt a díjat.


LSG: Köszönjük. Ha kellett volna, hisztiztem volna, hogy megkapjuk ezt. Köszönöm, hogy nekünk adták. Személy szerint büszke vagyok rá. Suzy, kezdd te.
BSZ: Tényleg akartam ezt a díjat. Boldog vagyok, hogy megkaptam. Ez volt a második drámám Seung Givel. Lehet, hogy ezért csináltuk még jobban ez alkalommal.
LSG: Egyet értek.
SDY: Azt mondták, ezt kérdezzem meg. Láthatunk titeket a Vagabond 2-ben?
LSG: Nagyon örülnék neki, ha ez megtörténne. Ha a producerek és Yoo In Shik rendező, aki itt van, gyorsan mozgásba lendülnek, szerintem ez lehetséges lesz.
SDY: Remélem, hamarosan láthatunk benneteket a 2. évadban.
LSG: És alig voltak romantikus jeleneteink. Mivel a komoly esetekkel és a verekedős jelenetekkel foglalkoztunk, ezért olyan ritka volt, mint a fehér holló. Lee Gil Bok rendező, aki minden jelenetet odaadással filmezett, és Yoo In Shik rendező, aki kedves mosollyal figyelt minket a monitor mögül... Végül, de nem utolsó sorban Bae Suzy, aki jó állapotban őrizte meg az arcát... Szeretném megosztani ezt a díjat velük. Köszönöm.

A Vagabond hihetetlen népszerűségre tett szert szerte a világon, ami lényegében a Netflixes vetítésnek köszönhető, ahol mi is a vetítés napján magyar felirattal izgulhattuk végig az aznapi részt. Így a sorozat méltó módon érdemelte ki a Hallyu tartalom díjat, amelyet a rendező, Yoo In Shik vett át. 


YIS: Köszönöm. [...] Olyan sokan dolgoztak keményen ezért a drámáért. A tervezéstől kezdve egy olyan drámát akartunk készíteni, amely felveheti a versenyt más tengerentúli drámákkal. Mind ezért a célért dolgoztunk. Ráadásul jómagam, a stáb, a színészek, mind éreztük a nyomást. Érezték a nagy felelősséget. Sok mindenen mentek keresztül. A dráma elkészítése egy hosszú és bonyolult folyamat volt. De miattuk a végsőkig ezzel a drámával maradhattam. Köszönöm. [...] Mivel ez a Hallyu tartalom díj, gondolok a marokkói stábtagokra [...], akik velünk együtt dolgoztak. Nagyon keményen dolgoztak. De úgy hiszem, a legnagyobb elismerés a hallyu sztárjait illeti, akik lehetővé tették, hogy ez a dráma reflektorfénybe kerüljön szerte a világon. [...]

Akárcsak 2013-ban a Gu Family Book-ért, így a Vagabondért is a két főszereplő, Lee Seung Gi és Bae Suzy vehették el a Legkiválóbb színésznek, illetve színésznőnek járó trófeát is.


LSG: Köszönöm. Megint többet kapok, mint amit megérdemlek. Miközben figyeltem az ünnepséget, korábban jelentőségteljes szavakat akartam volna mondani, amelyek illenek a díj megnevezéséhez, és színészként a gondolataimat, ha egy ilyen nagyszerű díjat kapnék. De ma nem érzem úgy, hogy ezt kellene tennem. Miután a Vagabonddal dolgoztam, sokat nyertem és sok gondolat volt a fejemben. Különösen, hogy színészként újra felfedeztem a csapatmunka fontosságát. Ráadásul ez a díj nem személyesen nekem jár. Ez a Vagabondé, amely egy remekmű. Azoknak szól, akikkel együtt dolgoztam, mint Baek Yoon Shik, Moon Sung Keun, Lee Geung Young, Moon Jeong Hee és Kim Jung Hyun. Hálás vagyok, hogy sok tapasztalt kollégával dolgozhattam együtt. Egy évig forgattuk a drámát. Lehet, hogy kimerítő volt és dacára a lelkesedés elvesztésének lehetőségének, a színészeknek, akik bíztak egymásban és Yoo In Shik rendezőnek a legjobb produkció érdekében, mindenkinek szeretném megköszönni. A rendező operatőr Lee Gil Bok biztosan otthon figyel most minket. És a remek írók, Jang Young Chul és Jung Kyung Sun, köszönöm. Bármikor itt állok, arra gondolok, hogy hogy teljesítek színészként. Mostantól még jobban fogok próbálkozni. A családomnak, akik mindig velem vannak, és a Hook Entertainment családnak is köszönöm. Boldog új évet mindenkinek. Biztosak lehettek benne, hogy egy másik nagyszerű munkában találkozunk. Köszönöm.

BSZ: Nagyon ideges vagyok. Először is nagyon hálás vagyok. Sok stábtagnak volt nehéz. Szerettem volna megköszönni nekik. A legjobb stábtagok sosem fáradtak el és a végsőkig velem maradtak. Őszintén nagyra értékelem ezt. És Yoo In Shik rendező, ő segített Ko Haerinek, mint karakternek abban, hogy jól fejlődjön a drámában, élesen és aprólékosan irányított, így a részletek kihagyása nélkül játszhattam. Őszintén köszönöm. Sokat tanulhattam a forgatás során. Amikor megkaptam a forgatókönyvet, amelyet  Jung Kyung Sun és Jang Young Chul írtak, sokszor éreztem, hogy a szívem megtelik szenvedéllyel. Boldog voltam, hogy eljátszhattam Ko Haerit, egy emberi és vonzó karaktert. Akármikor nehéznek éreztem, azt mondták, hogy Ko Haeri jó munkát végzett. Őszintén lelkesítettek, vigasztaltak és bátorítottak. Nagy segítséget jelentettek, amikor nehéz volt. Nagyon köszönöm. [...] És Seung Gi, akinek velem együtt nehéz volt az egy év, nagyon köszönöm. Ez volt a második közös munkánk, így jobban bízhattam és támaszkodhattam rá, amikor játszottam. [...] Azt hiszem, sok stábtag nevében kapom ezt a díjat, akik sokat szenvedtek. [...] Számomra a Vagabond dráma egy olyan munka, amelyhez különösen kötődöm. Lehet, hogy azért, mert egy hosszú éven keresztül forgattuk. Sok értékes emlékem van és sok mindent bánok. Zavarban vagyok, hogy itt állok. A jövőben keményen dolgozom azon, hogy egy olyan színésznő legyek, aki jobb színjátékot tud mutatni. Amiért ilyen remek díjat kaptam, a nézőknek adom a kitüntetést, akik sok szeretetet adtak a drámának, és a stábtagoknak, akik sok mindenen mentek keresztül. Köszönöm. Boldog új évet.

Végezetül ajánlom megtekintésre az alábbi szórakoztató összeállítást, amelyből megtudhatjuk, hogy a színészek milyen nagyon is vágynak a Nagydíjra, és az információ megszerzéséért még az egyik legjobb lobbistát is felbérelték. (Csak két részletben tudtam feltölteni.)



----------------------
Kép: Wikipédia

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése