2021-11-19

New World variety a Netflixen

A New World c. variety szombati (nov. 20.) premiere előtt szerdán, november 17-én sajtótájékoztatót tartottak.
Ebben a bejegyzésben összefoglaló jelleggel összegyűjtöttem a legérdekesebb részleteket, kicsit megismerhetjük a műsort és a szereplőket is.




A New World, magyarul Új világ - Üdv a paradicsomban egy képzeletbeli, utópikus helyszínen játszódik, valójában egy Oedo (외도, olvasd: wedo) nevű szigeten Korea déli partjainál. Az egykor elzárt, sziklás területen egy koreai házaspár az 1970-es években egy nagy botanikus kertet hozott létre, ezzel a környék turistalátványosságává vált. Ez a sziget lett a készítők által elképzelt új világ színhelye, ahol a hat szereplő hat napot töltött el. Mindannyian a saját személyes kívánságaik által megépített álomházban éltek, de kényelmüket szolgálták, illetve a játékok során is fontos szerepet játszottak az olyan létesítmények, mint az étterem, kávézó, bank, jógastúdió.
Sok minden csak ezen az új világon működik, mint a New Topia 1.0 mobilapplikácó, de a szigetnek saját valutája is van, a nyang. A sziget árairól tudni kell, hogy egészen másak, mint a való életben.

LSG: "Először is a New World helye olyan, hogy teljesíti a személyes vágyakat. Hat napig éltünk ott. Nehéz lenne ilyet elképzelni a való világban. Van egy virtuális valuta, amely csak ott létezik. Van mindenféle játék. Szeretném elmondani, hogy szerintem ez az első, hogy ilyen stílusú variety kerül bemutatásra. A játékok és a struktúra olyan, ami igazán illik az olyanokhoz, hogy EJW, akinek sok tapasztalata van. Ez az első, hogy ilyen stílusú műsort láthatunk."
EJW: "Szerintem akik szeretik az online játékokat, hasonlóan fognak érezni."

A műsor hat szereplője közül Lee Seung Git senkinek se kell bemutatni, de úgy gondolom, a többiek között is akadnak ismerős nevek, arcok.



Eun Ji Wonnal (EJW) már bizonyára találkoztak LSG rajongói, hisz ők már többször is együtt dolgoztak. Először a 1 night & 2 days során találkoztak, ahol jól kiismerhették egymást, majd 2015-ben a New Journey to the West (magyar felirattal a blogon) utazása során dolgoztak újra együtt. Igazán örülök neki, hogy a New World is egy közös munkájuk, kíváncsian várom, hogy mennyire jó csapatot alkotnak ez alkalommal. EJW esetében érdemes számítani némi furfangra, szerintem olykor borsot fog törni a többiek orra alá.



A sajtótájékoztató során is kérdés volt, hogy milyen volt kettejük számára újra együtt dolgozni.
LSG: "Olyan jó és kényelmes volt együtt forgatni EJW-nal. Az ilyen típusú variety műsorokban valakinek el kell játszania a gonosz szerepét, de amikor mellette csinálok gonoszságokat, nem érzem a nyomást. Mert hiszek benne. EJW különösen jó az emberek átverésében. Hiszem, hogy EJW bármit is mond, az nem igaz. Sok különböző variety műsorban szerepeltem már, de még sosem láttam olyan karaktert, mint EJW. Ő a koreai variety műsorokban a kötelező személy."
EJW: "Nagyszerű volt újra látni LSG-t ilyen hosszú idő után. Magamban azt gondoltam, hogy amikor játszunk, az én oldalamon lesz, akárhogy is legyen, de nem kímélt, ami kissé csalódást okozott."

Majd azt is elmondta:
EJW: "Miközben forgattunk, rájöttem, hogy sokkal puhányabbá és alkalmazkodóvá váltam, kedvesebb lettem."
LSG: "Egyetértek. A múltban, amikor átvert másokat, egyáltalán nem bánta. De most úgy tűnt, hogy sajnálja."
EJW: "Téged sosem vertelek át."
LSG: "A riporterek jól ismernek, mert láttak téged az 1N2D-ben."

Ezt én is tanúsíthatom.

Végül magyarázatot is adott:
EJW: "Itt én vagyok a legidősebb. A korábbi műsoraimban a legtöbben idősebbek voltak nálam. Átvertem őket, de nem éreztem sajnálatot. De most, hogy a fiatalabbakkal forgattam, sajnáltam, amikor átvertem őket. Nem kellene ezt éreznem egy variety műsor forgatása során."

A műsor szereplői között látjuk Park Na Raet (PNR) is, akit ugyancsak láttunk már LSG-vel együtt dolgozni a Little Forest c. műsorban (a magyar felirata megtalálható a blogon - Melinda és Gabóci munkája), illetve volt már mester a Master in the House-ban is. Onnan tudhatjuk, hogy ő szereti a bulikat, így az ő álomháza egy igazi partihely élményét adhatja, de...
PNR: "Nem egyeztettem a szomszédomról. Szeretem hangosan hallgatni a zenét. De lent LSG volt, aki a világon a legcsendesebb."
LSG: "Megértettem, miért szociális probléma a szintek közötti zaj."

Kim Hee Chul (KHC) is látható volt már egy műsorban LSG-vel, amikor utóbbi első alkalommal volt a Knowing Brothers vendége, ahol KHC állandó szereplő. Ha jól megfigyeltétek a műsor ajánlóit, KHC-t olyan zöld színű melegítőben láthatjuk, amelyet a népszerű, ugyancsak Netflix sorozat, a Squid Game játékosai is viseltek. Ez csupán véletlen egybeesés, a variety-t még a májusban forgatták, jóval a sorozat  megjelenése előtt.

LSG: "Valóban meglepő! Mielőtt kijött a Squid Game, ő viselte azt a zöld melegítőt elsőként. Ez véletlen."



A szereplők között láthatjuk még az EXO énekesét Kait, aki a hatnapos forgatás során rengeteget tanult LSG-től, például ezt:

Kai: "Ha megbízol egy bizonyos személyben, az veszélyes lehet. Ezt nagyon megtanultam. Különösen LSG esetében. A gonoszság, ami szemmel nem látható, pont ilyen."

Valamint velük volt Jo Bo Ah (JBA) színésznő, akiről LSG a következőket mondta a sajtótájékoztatón.

LSG: "Ha JBA nem lett volna velünk, nem lett volna olyan érdekes, mint mikor ő van a középpontban. Hogy megnyerj minden játékot, meg kellett szerezned JBA szavazatát. Ez alapvető volt. Valahogy másabb attól a bájtól, amit eddig mutatott variety műsorokban."

Ugyancsak érdekes KHC hozzászólása:
KHC: "LSG és EJW azt mondták, hogy kedvesebbek lettek. Félek tőlük. De a legjobban JBA-tól félek. Azon a szigeten PNR egy angyal volt. Kai ijesztő volt."

Sokat mondóak a következő sorok is:

KHC: "Miközben hat napig együtt éltünk, igazán közel kerültünk egymáshoz. De a New World készítői azt mondták, hogy miután megnézzük a műsort, lehet, hogy soha többé nem beszélünk egymással. Ez nagyon kíváncsivá tett."

Engem is. Vajon mi minden történt, amit ott és akkor ők nem láttak? Ki és milyen módszereket alkalmazott a siker érdekében?

EJW: "Egy egész élet öröme, dühe, bánata és vidámsága érezhető ott hat nap alatt."


Mint említettem, ezen az utópikus helyszínen a szereplők a vágyaiknak megfelelő álomházban éltek. De az álmokhoz pontos, részletes leírás szükségeltetik, hogy a megvalósítás minél inkább álomszerű lehessen.

LSG: "Olyan házat akartam, amilyenben egy sikeres CEO él és ezt is kértem. Elégedett vagyok az így épített házzal. Akartam egy házimozit is a pihenéshez és ezt a készítők figyelembe vették. De biztos nagyon siettek. Le kell kapcsolni a villanyt, amikor projektorral nézünk videót. De amikor leoltottam a villanyt, a projektor is kikapcsolt. Nem tudtam, hogy minden világítás le fog kapcsolódni."

Úgyhogy LSG-nek villanyfény mellett kellett filmeket néznie. Kíváncsi vagyok, miket nézett meg a műsor (pihenő)ideje alatt.

Illetve kiderült, hogy volt más hiba is az álomházban:

LSG: "Kai, volt mosdó a házadban, ugye?"
Kai: "Nem, a mosdó a házon kívül volt."
LSG: "Nekem is kb. 2 percet kell sétálnom, hogy elmenjek a mosdóba."

A többi álomház sem volt teljesen olyan, mint azt elképzelték. EJW egy Harry Potter világát idéző mágikus házat képzelt el, de...

EJW: "Az én házam a legkomorabb."
LSG: "Nagyon nem akartam bemenni a házába. Olyan sötét és ijesztő volt. Mint a Gonjiam: Haunted Asylum c. filmben. Nem tudtam bemenni, mert olyan ijesztő volt. A ház nagyon komor volt."

KHC álomháza jól felszerelt volt szórakoztatás szempontjából, a polcokon manhwák sorakoztak, számítógép várta, de az épületben nem volt meleg víz. A másik három szereplő inkább volt elégedett az elképzelés vs. megvalósítás sikerességét illetően. Kai a görög Santorini épületeit vette alapul a saját álomházához, míg PNR igazán örült annak, hogy csodálatos kilátás nyílt szállásából, JBA pedig szinte úgy érezte magát, mint egy tündérmesében.


Némi spoilert is kaptunk egy különleges dobozt illetően, amely mint Pandora szelencéje, befolyással volt a játékosok sorsára.

LSG: "Először, amint megérkeztünk, ez volt az, amivel szembe kerültünk a New Worldben. Szerintem ez a doboz olyan, mint az életünk. A biztonságos úton haladsz, vagy megragadod a lehetőséget a kihívásra és kockáztatsz. Ez egy ilyen doboz. Mielőtt a szigetre léptünk, barátságos hangulatban voltunk, de a doboz miatt mindenféle lázadás, gyanakvás és összeesküvés történt. Egyikünk rengeteget szenvedett és sok fájdalmat okozott neki a doboz."

Ízelítőnek talán ennyi is elég, de ha még győzködni kell valakit, hogy ki ne hagyja a New World variety-t, talán hallgat a szereplőkre, akik személyesen élték át az eseményeket.

LSG: "Számomra a New World az igazi új világ."

EJW: "Álmok, amelyek nem válnak valóra."

Kai: "Úgy éreztem, ez egy újfajta műsor, amilyet még sosem láttam."

Aki nem akar lemaradni valami egészen újról, holnap, november 20-án keresse fel a Netflix oldalát vagy nézzen szét a kedvelt letöltési helyén! Az előzetes információk alapján heti két rész válik elérhetővé az oldalon, lesz hozzá magyar felirat is, úgyhogy kezdődjék a kaland egy varázslatos helyszínen!


--------------
Angol fordítás: Soompi, Vstar angol felirata, wind_peaceful fordítása, leeseunggi.canada felirata
Képek: Soompi, Netflix, NetflixKR, k_popped

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése