2024-01-28

Fordítás - Arena Homme Plus Magazine interjú

Az Arena Homme Plus Magazine februári számában néhány nagyszerű kép társaságában egy többoldalas interjú jelent meg Lee Seung Givel. A képekben a hét eleje óta gyönyörködhetünk, majd ráakadtam a beszélgetést tartalmazó kifotózott oldalakra. Némi koreai nyelvtudás birtokában még az is megfordult a fejemben, hogy a szótárat felcsapva elkezdem lefordítani a szöveget, de ez egy kissé merész gondolat volt a részemről. Szerencsére mindig akadnak olyan rajongók, akik gondolnak a nemzetköziekre is, és elkészült az interjú angol változata. Néhol picit esetlen és nehezen érthető a megfogalmazás, de bízom benne, hogy a magyar változatban semmi lényeges gondolat nem csúszott félre. Alább olvashatjátok a fordítást.


K: A forgatás során azt javasoltad, hogy Frank Burgert rendeljünk ebédre és ez nagyon lenyűgöző volt. Amikor egy olyan márkát javasoltál, amelynek reklámarca vagy, az első kérdés az volt, hogy mit gondolsz az imidzsedről mintadiákként? De miután láttam, hogy a burgert rendelted, az imidzsed mintadiákként még erősebbé vált.

LSG: (A Frank Burger) nagyon finom. Valami mást kellett volna rendelnem? (nevet) Szerintem a mintadiák imidzs akaratlanul alakult ki, amikor középiskolában osztályelnök voltam, akkoriban debütáltam, majd elkezdtem a tanulmányaim az egyetemen a társadalomtudományi karon. Ennek a képnek hála úgy érzem, jó időszakom volt a 20-as éveimben, így nincs emiatt kellemetlen érzésem.

K: Ahogy az interjúra készülve kutakodtam, kíváncsi lettem, miért akart LSG hírességgé válni?

LSG: Akkoriban jó néhány eset volt, amikor hirtelen a szerencsének köszönhetően került valaki a szórakoztatóiparba. Bár ez most teljesen rendszerezett. Szerettem énekelni. Akárhányszor részt vettem középiskolai tehetségkutatókon, vagy vizsgák után elmentem karaokézni, a barátaim azt mondták: „Nagyon jól kiénekled (a magas hangokat).” Az éneklést élvezve csatlakoztam a középiskolai bandához, amely végül is egyengette az utam a szórakoztatóipar felé.

K: És egyből sikeres lettél a Because You’re My Woman-nal.

LSG: Akkoriban úgy tűnt, minden összejött. A producerek, én, Psy hyung, mind mindent megtettünk azért, hogy létrehozzuk a dalt és szerencsénk is volt. A kor hangulatának is megfelelt. Akkoriban az idősebb nők iránti szerelem kifejezése egy merész lépés volt. Azonban úgy tűnt, a dalom bizonyos vágyakat szabadított el az emberek szívében.

K: Lehet szerencse, hogy egyszer sikerült, de nem szerencse kérdése fenntartani a sikert.

LSG: Ez így igaz, ha megnézzük a számokat, jelentős különbség van a sikeres emberek és azok között, akik fenntartják a sikerességet.

K: A karriered kezdetén együtt dolgoztál Kang Hodonggal. Mit tanultál ez idő alatt?

LSG: Azt mondhatom, hogy inspirálódtam és majdnem mindent megtanultam, de ami a legerősebben megmaradt: „Ne viselj sapkát a nyitány során!” Még most is, hacsak nem elkerülhetetlen a külföldi forgatások során a fodrász és sminkes csapat nélkül, alig viselek sapkát a nyitány során.

K: Ez mit jelent?

LSG: Ez udvariasság a nézők irányába. Azt mutatja: „Fontosnak tartjuk a műsorkészítést és ezt a munkát. Hasonló ahhoz, mint hogy páncéllal és fegyverekkel felszerelkezünk, mielőtt háborúba megyünk, a legjobb állapotunk és megjelenésünk kellene mutatnunk.” (A műsorsmink) bizonyos értelemben a rituálé egy formája. Akkoriban azáltal töltöttem fel az energiám, hogy azt gondoltam: „Ma egy műsorban fogok szerepelni.” Más, mint otthon átöltözni, feltenni egy sapkát és lazán elmenni valahova. A készülődés érzése, a mikrofon viselése és a nyitó kamera előtt állni más. Nagyon ritka, hogy akik már régóta vannak a szakmában, kényelmes módon kimennek a nyitány során.

K: A szórakoztatóipari tevékenységek során tapasztalatot szereztél műsorvezetőként. Hogy látod a saját műsorvezetői stílusod?

LSG: A Yoo Jaesuk és Kang Hodong sunbaenim alatti generációhoz tartozom. Miközben velük dolgoztam, próbáltam magamba szívni és megtanulni az erősségeket, amelyeket tőlük lestem el. Ennek eredményeként hajlamos vagyok a rugalmas és kiegyensúlyozott megközelítésre törekedni. Azonban nem hiszem, hogy megszilárdítottam a pozíciómat műsorvezetőként, mint ahogy a tőlem idősebbek. Úgy vélem, műsorvezetőnek lenni a leginkább kihívást jelentő pozíció.

K: Amikor Lee Kyungkyu-val készítettem interjút, azt mondta: „Nehéz műsorvezetővé válni a sztár youtuberek között.”

LSG: Az lesz. Amikor a fiatal műsorvezetők neveléséről van szó, a folyamatra gondolni is nehéz. A műsorvezetőknek szerencsésnek kell lenniük, amikor a korszakról van szó, (amelyben magukat találják). Mert házigazdai tapasztalatra van szükséged. Van egy bizonyos tapasztalati szint, amit akkor érzel, amikor egy országos műsorban vagy benne, ami a kor népszerű műsoraként kerül be a történelembe. Ez nem olyasmi, amit előre lehet látni. Kíváncsi vagyok, hogy akkor is egy variety műsor műsorvezetőjévé váltam volna, ha nem találkoztam volna a 1Night & 2Days-szel. Fontos egy figyelmet felkeltő műsor esetében, hogy jól csinálják, de ugyanilyen fontos tudni, mikor kell óvatosnak lenni. Adódhatnak váratlan kihívások, és ez csak természetes, hogy különböző dolgok történnek a híres műsorokban. Nagyon szerencsés voltam, hogy olyan műsorban lehettem benne, ahol különböző dolgokat tapasztalhattam meg.

K: Vannak olyan vélemények, amelyek LSG-t elemző személynek írják le. Úgy tűnik, alapjában véve ez a helyzet.

LSG: Nemrégiben találkoztam Hodong hyunggal és közben beszélgettünk. Akkor Hodong hyung mondott nekem valamit megemlítve azt: „Seung Gi, emlékszel arra?” Egyből észrevett, mielőtt még a szórakoztatóipar egyik legjobbja lettem volna. Akkoriban forgattuk az X-man-t Ilsan, Tanhyeonban, és úgy osztottuk meg a várakozót, mint a focicsapatok az öltözőt. A legfiatalabb újoncként a végén ültem. Hodong hyung mindig gondoskodott róla, hogy legyen sertéshúsos rizses tál vagy ramen az ebéd- vagy vacsoraszünetekre. (nevet) Akkoriban félrehívott és azt mondta: „Szeretnél a hyungoddal szórakozni?” Azt gondoltam: „Végre, szeretnének velem inni.” Azonban épp csak felnőtt lettem, ideges voltam és féltem, és kiderült, hogy ez egy meghívás volt, hogy csatlakozzam az 1Night & 2Days-hez. Most, hogy idősebb lettem, és különböző területekről találkoztam emberekkel, gyakran hallok történeteket a 1Night & 2Days-ről. Miután megosztottam ezt a történetet, Hodong hyung is büszke volt. A lehetőség, amit hyung adott nekem, megváltoztatta az életemet.

K: Nem elszalasztani a lehetőséget a saját felelősséged.

LSG: Ez a legfontosabb. Nemcsak arról szól, hogy miben vagyok jó, hanem a legfontosabb én magam vagyok. Nem számít, mit csinálsz, még ha valaki egy műsorban tanít is, amely egy vagy két vagy három napig folytatódik, a képesség, hogy jól csináld, nem kizárólag a tanításból származik. A személyes elhatározásod és képességed nagyon fontos.

K: Ha ez nem egy olyan terület, ahol tanítanak, mit nézel és mit tanulsz?

LSG: Úgy tanultam, hogy más idősebb személyek műsorait néztem. Megfigyeltem, hogyan csinálták a nyitányt, hogyan bántak a vendégekkel, és hogyan haladtak előre. Leállítottam, átgondoltam, én mit tennék ezután, megpróbáltam magam megcsinálni, újra leállítottam, átgondoltam, hogyan kezelném, majd újra lejátszottam, miközben figyeltem az idősebbek reakcióit. A 1Night & 2Days idejében videókazettára vettünk fel. A szüleim felvették, és amikor hazamentem, ötször megnéztem. Akkoriban nem volt előadói gondolkodásmódom, ezért csak szórakoztató volt a műsor. Miután ötször megnéztem, a szórakozás mellett észrevettem olyan dolgokat, mint hogy „itt ezt kellett volna mondanom,” vagy „viccesebb lehetettem volna, ha így csinálom.” Folyamatosan figyelni, emlékezni és gondolkodni azon, hogy hasonló szituációban hogyan reagáljak, ezek voltak a gondolataim a 20-as éveimben.


K: A kezdetektől úgy tervezted, hogy az énekléssel és a szórakoztatással is foglalkozol?

LSG: Alapjában véve az volt a szándékom, hogy csak az éneklésre figyeljek. Azonban amikor adódott a lehetőség, hogy megjelenhetek a Nonstop-ban, kipróbáltam a színjátszást, élvezetesnek találtam, dicséreteket kaptam, és természetesen folytattam ebben az irányban. Először belépni a szórakoztatás világába nagyon ijesztő volt. Nem voltam benne biztos, mit mondjak, és nem voltam természetesen jártas a szórakoztatásban. Az első szórakoztató műsorban való megjelenésem előtti napon annyira stresszes voltam, hogy azt gondoltam: „Bár történne valami holnap a TV-állomáson, akkor nem kell jönnöm.” Azonban ahogy a 1Night & 2Days-ben tapasztalatot szereztem, és az emberek elkezdték élvezni, amit csináltam, észrevettem, ez nem volt teljesen rossz. Aztán tovább csiszoltam a képességeim műsorvezetőként azzal a tapasztalattal, amelyet a Strong Heart-ban szereztem. Kb. 25 éves voltam, amikor a Strong Heart-ot vezettem. 25 éves műsorvezetője voltam egy talk show-nak, amiben 20 ember jött össze, ez egészen szenzációs volt. Sokat tanultam abból a tapasztalatból.

K: A Strong Heart League a hosszú felvételidejéről volt ismert.

LSG: Azt hiszem, kb. 11 órán keresztül forgattunk beleértve a durván egyórás kajaszünetet. Vagyis kb. 10 óra volt a szünet nélkül. Figyelembe véve, hogy az egyes epizódok műsorideje 70-75 perc, egy talk show-t általában 3,5-4 óra alatt vesznek fel. Ezen túl rögzíteni gyakorlatiatlan. 5 órán keresztül felvenni nagy kihívást jelent a vendégeknek, különösen az utolsó órában. A Strong Heart során észrevettem, hogy a világon a legnagyobb kihívást az aktív figyelés jelenti. A vége felé közeledve még a hírességek is elbóbiskolnak. Ott ülnek, nem közvetlenül néznek egymásra, és hallgatják a beszélgetést. Ez egészen fárasztóvá válik. Megtanultam, hogy ez sok energiát emészt fel és kifejlesztettem egy széles perspektívát a jelenethez olyan dolgokra gondolva, mint hogy az az ember beszélt, a másik ember úgy tűnt, egy kicsit kimaradt, meg kellene kérdeznem azt, aki úgy tűnik, kényelmetlenül érzi magát, hogy megpróbáljon valamit és így tovább.

K: Van egy különleges válasz arra, hogy hogyan kell létrehozni a szórakoztató folyamatot?

LSG: Nincs válasz. Csak arról van szó, hogy minden napot úgy értékeljünk, ahogy van. Ha hazamenve több, mint 80%-os az elégedettség, akkor az siker. Szeretnék 100%-os elégedettséget elérni, de abban a pillanatban, amikor arra gondolok: „Mindenkinek elégedettséget kell okoznom,” nehézzé válik és nem lesz szórakoztató. Ha felállítasz egy célt, hogy ne hagyd ki ezt a szórakoztató folyamot, akkor csak azt kell tenned, hogy megőrzöd ezt a feszültséget. Arról van szó, hogy a légkör hibahatárát nézzük, nem az emberét.

K: Mint ahogy az indexet nézzük ahelyett, hogy az egyes részvények árát néznénk.

LSG: Ez így van, csak a látótávolságon belül kell játszanod. (nevet) Fontos, hogy ne törjünk ki túlságosan vagy ne törjünk le jelentősen. Így mindenki elégedettsége magas marad. Nem arról van szó, hogy N ember közül egynek adunk hangot. Ez ezért nehéz. Ez személyenként eltérő.


K: Saját elemzésed alapján mi a sikered kulcsa?

LSG: Még gondolkodás után se tudom megmondani, mi a sikerem kulcsa. Ha tudnám, a jövőbeli karrierem a szórakoztatóiparban nem lenne olyan bizonytalan. Még mindig sokat gondolkodunk. Ez az első, hogy ilyen sok megbeszélést tartunk. Még karácsony este is megbeszélést tartottunk a cég embereivel arról, hogy mit kellene csinálnunk szórakoztatás és színészet területén, hogyan közelítsük meg a zenét és ki lenne jó producer. Kommunikálni a céggel és megosztani a jövőképeket beszélgetés közben, egy ritka tapasztalat. Ha tudnám a siker kulcsát, talán nem lenne szükség ezekre a megbeszélésekre. Azt gondolom: „Ne veszítsük el a hitelességet és az őszinteséget a munkában.” Habár azt a szót, hogy őszinteség, túl gyakran használjuk. Hiszek benne, hogy cselekedni kell, bármi is történjen. Fontos, hogy ne lazsáljunk, szeretnék előre haladni és szórakoztató dolgokat csinálni. Ha meg kellene osztanom egy titkot, az az lenne, hogy folyamatosan ütni kell. Ahelyett, hogy az ütő ötször bemegy és négyszer üt, folyamatosan mennie kell és habozás nélkül próbálkoznia.

K: Mi volt a karácsony este tartott megbeszélés eredménye?

LSG: A következtetésünk: „Csináljuk azt, amiben LSG jó.” Eredetileg úgy döntöttünk, hogy megőrizzük azt, amiben úgy hisszük, LSG jó és frissítjük a részleteket, hogy valami mélyebbet hozzunk létre. Például miután 7 hónapig egyeztettünk a 20. évfordulós album koncepciójáról, úgy döntöttünk, jó lenne a rock balladákra koncentrálni. Az az ötlet, hogy elismerjük a változás szükségességét, miközben következetesen megmutatjuk az erősségeinket és fokozatosan fejlődünk. A mai napig ez az elképzelés.

(egy kérdés kimaradt az angol fordításból)

K: Ilyen stratégiák és elemzések után LSG mely irány mellett döntött 2024-re? Lenne egy 20. évfordulós album.

LSG: Tartalmazza azt, hogy jobban koncentrálok a drámákra és variety műsorokra kihangsúlyozva, amit LSG csinált. Megházasodni, céget alapítani és a különböző tapasztalatok, ez mind hozzájárult ahhoz, hogy jelentősen érettebb lettem. Annak ellenére, hogy megpróbáltatásokkal találtam szembe magam, hogy megtanuljam a leckét, ez egy fontos tapasztalat volt. Azt gondolom: „Ezek nélkül a felismerések nélkül folytathatnám ezt a munkát újabb 10 évig? Kockázatos lenne ezen tapasztalatok nélkül. Tudom ezt, és ez jobbá tesz. Sokkal erősebbé váltam.”


K: Nehéz lenne összegezni ezeket a tapasztalatok, de mit tanultál a folyamat során?

LSG: A legjelentősebb felismerés, hogy rájöttem, nincs mindig igazam. Miközben keményen dolgoztam és népszerűségre és szeretetre tettem szert, magabiztossá váltam anélkül, hogy ezt tudtam volna. A magabiztosság nagyon fontos, mert enélkül nem tudnám ezt a munkát végezni. Azonban magabiztosnak lenne és azt gondolni, „lehet, hogy tévedek,” nem olyan egyszerű, mint gondolnád. Különösen egy olyan személy nézőpontjából, aki másokat vezet, irányít, elismerni a tévedés lehetőséget gyengeségnek tűnhet. Vannak esetek, amikor szükségesnek tűnik előre haladni még akkor is, ha úgy tűnik, tévedek. Azonban bölcs dolog nyitva hagyni a lehetőséget, hogy lehet, hogy tévedek. Ez teszi lehetővé, hogy meghallgassam mások véleményét és cselekedjek.

K: Figyelembe véve, hogy ez a munka sok szót és figyelmet igényel, most, hogy megtapasztaltad, mi a vonzó abban, ha valaki híresség?

LSG: A változatosság igazán vonzó. Hiszek benne, hogy ha valaki egyszer belép a szórakoztatóiparba, nem egyszerű valami másra váltani. Ez egy stimuláló, dinamikus életforma, amely mindig tele van feszültséggel, ugyanakkor hatalmas annak az örömnek az érzése, amikor elérsz valamit. Mert nem mintaszerűek a mindennapjaink.

K: Hogyan őrzöd meg a nyugalmat egy ilyen kiszámíthatatlan életstílusban?

LSG: Nem őrzöm meg a nyugalmam. Szerintem rendben van, ha megingunk. Amikor úgy érzem, megingok, megbeszélem ezt a cég embereivel. Olyan típusú ember vagyok, akinek azonnal tennie kell valamit, ezért nem tudom magamban tartani a dolgokat. Ki kell őket fejeznem. Mostanában gyakran gondolom úgy, hogy a boldogság és boldogtalanság összes mértéke majdnem ugyanaz az élet vége felé.


K: Habár jól megy a hagyományos műsorszórás, a YT-on is aktív vagy. Mint a műsorszóró rendszer sztárja, úgy gondolom, sok tapasztalatod és megérzésed van, amikor kapcsolódtál YT-hoz. Milyen volt ez számodra?

LSG: Úgy hiszem, ez egy teljesen más piac. Nem tudom könnyedén alkalmazni az eddig is használt módszert. Ezért most úgy hiszem, még nem jöttem ré, mit akar a YT. Mit kellene tennem, hogy az tetszen a YT-nak. Ezt még mindig tanulmányozom.

K: A szavaid hallgatva nem vagyok benne biztos, hogy LSG illik a jelenlegi YT trendekhez, de nem hiszem hogy ez rossz lenne. Személy szerint remélem, a hírességek távol tartják magukat attól, hogy olyan YT tartalmakat készítsenek, ami kapcsolódik az iváshoz. Ez lehet, hogy egy ódivatú gondolat, de nem hiszem, hogy jó az, ha befolyásos emberek nyilvánosan megmutatják magukat, ahogy lerészegednek. Tetszett a korábbi állításod, hogy nem viselsz sapkát a nyitány során. Nem gondolod, hogy ilyen hírességekre lenne szükségünk?

LSG: Mi is így gondoljuk. Nem szükséges követni azt, ami divatos. Folyamatosan beszélgetünk a cég képviselőjével a YT-ról. Csinálni vagy nem csinálni, bejön ez a piac vagy sem. Még nem jutottunk megegyezésre, de szerintem a YT fokozatosan csatornaszerűvé válik. Így volt ez az elmúlt három évben. Ahogy várható volt, egy ilyen trend jön és én is gondolkodom ezen.

K: Van valamilyen különleges variety műsor vagy dráma, amelyet szeretnél a jövőben megpróbálni?

LSG: Nincs, csak szeretnék mindent jól csinálni, ami elém kerül. Jelenleg ami fontos számomra, hogy mennyire vagyok kitartó, hogy megcsináljak valamit, és mennyire vagyok mentálisan felkészülve, hogy megcsináljam. Csak ezután jön a történet. A múltban a történetvezetés fogott meg, de most érzem, hogy fel kell készítenem magam és jól kezelni, bármi is kerül elém. Olyan variety műsorokban szeretnék részt venni, amelyeket hosszabb ideig csinálhatok, drámákban, amelyet élvezhetek és kimagaslóak, és mindenekelőtt szeretném magam kipróbálni több filmben. Az About Family c. filmet idén fogják bemutatni, és ahogy azt a szerkesztett változatból láttam, jól sikerült. Amikor a film megjelenik, szeretnék különböző szerepeket felfedezni a filmben.


K: Milyen emberként szeretnéd, hogy emlékezzenek rád?

LSG: Olyan hírességként, aki egy más utat mutatott. Ha az emberek azt gondolják látva azt az utat, amelyen LSG haladt: „Oh, volt egy ilyen út, én is választhattam volna ezt”, az elég lenne. Ha a fiatalabbak vagy az iparágban dolgozók azt érezhetik, hogy az az út, amelyen LSG haladt ugyanolyan jelentős és ezzel precedenst teremtődne, az elegendő lenne.

K: Professzionális szellemiség van egy híresség munkájában.

LSG: Számomra hosszú idő óta ez egy igazi szakma. Ez egy olyan munka, amelyhez alkotó szellem szükséges. Ha szeretnél egy szakmában megmaradni több, mint 10 évig, komolyan kell azt venned. Látom, hogy a kor szellemisége változik. Amikor fiatal voltam, gyakran hallottam olyanokat, hogy a hírességeknek egy kissé vakmerőnek kellene lennie, szórakozniuk egy kicsit és tapasztaltot gyűjteni. Most ezek a szavak idejétmúltnak tűnnek. Még az idolok is profin menedzselik magukat, beleértve a kondíciójukat, egészségük, mentális jólétük és magánéletük. Kb. 20 év alatt ez megváltozott. Ahogy nő a piac, a figyelő szemek száma is növekszik. Ha napjainkban azt mondod a fiatalabb generációnak: „Szórakozzatok és éljetek gondtalanul, mert ebből jön a tehetség és ettől leszel híresség,” azt felelik: „Miről beszélsz?” Napjainkban a fiatalabb generáció mindent belead minden egyes fellépésbe. Hogy világhírűvé váljanak, ez megnövelte a színvonalukat. A dolgok a következő 10-20 évben újra változni fognak és nekünk igazodnunk kell ehhez.

K: Csak a alkotó szellemisége nem változik meg.

LSG: Ez így igaz. Szerintem lehetséges kitartani, amíg ez megvan benned.



-----------------
Képek: leeseunggi.official IG és byhumanmade IG
Interjú koreai nyelven: Arena Homme
Angol fordítás: Always with Lee Seung Gi oldal

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm Kati! Nagyon nagy munka lehetett! Szép, jól érthető és követhető fordítást kaptunk Tőled! Tetszik az interjú mélysége. A kérdések is jók, de főleg LSG megfontolt válaszai. Tükrözik, hogy egy nagyon intelligens és tudatos ember, aki emellett nagyon tehetséges is.
    Őszintén kívánom, hogy a következő húsz és még akárhány évben is legyen ilyen sikeres és meghatározó személyisége a szórakoztatóiparnak. S kívánom neki, hogy ez a megállapítása : "Mostanában gyakran gondolom úgy, hogy a boldogság és boldogtalanság összes mértéke majdnem ugyanaz az élet vége felé." nem igazolódik. Vagyis a boldogság összes mértéke lesz a magasabb.
    Nagyon várom a 20. évfordulós albumot!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen! :) Régen készítettem efféle fordítást, néha szenvedtem vele, néha nagyon élveztem. Szeretem az ilyen interjúkat, tetszik, hogy vannak benne szokványos kérdések, de sok olyan is, amely mélyebb értelmezést kíván.
      Egyetértek az idézett gondolat kapcsán, habár az élet része a jó és a rossz egyaránt, de úgy hiszem, a jó mégiscsak több.

      Törlés