2021-12-31

Asia Artist Awards és SBS Entertainment Awards 2021

Egy megkésett bejegyzés...

Az év vége Koreában a díjátadók időszaka, amikor elismerik a legjobbak egész éves munkáját. A legnagyobb sztárok otthonában csak úgy roskadoznak a polcok a díjaktól, de kit ne töltene el büszkeséggel, ha egy újabb szobrocskával jutalmazzák? Lee Seung Gi is a legjobbak között van, aki nemcsak egy területen nyújt kiemelkedő teljesítményt, hanem a szórakoztatóipar mindhárom szegmensében. Így méltán megérdemelte a december kapott díjakat is.


2021. december 2-án rendezték meg az AAA, vagyis Asia Artist Awards díjátadót. Az eseményen a legjobb színészek, színésznők, illetve énekesek, együttesek munkáját ismerik el. Lee Seung Gi nem először vehetett át díját az AAA keretében. 2017-ben a Best Welcome Awarddal fejezték ki a szervezők az örömüket a katonaságtól való visszatérése okán, majd a következő évben az Év művésze, illetve a Legnépszerűbb színész díját vihette haza. Az idei eseményen is mint színészt ismerték el. A Mouse-ban mutatott szerepéért a Nagydíjat, az év színésze dráma kategóriában vehette át.


"Köszönöm. Wow, nehéz elhinni, hogy eljön az a nap, amikor megkapom a legnagyobb díjat, a Nagydíjat a színészetért. Nagyon köszönöm.
Először is, szeretném megköszönni a Mouse produkciós csapatának, Choi Joon Bae PD-nek, Choi Ran írónak, hogy engem választottak és lehetőséget adtak, hogy eljátsszam Jung Bareum karakterét a Mouse drámában. Úgy gondolom, azért kaphattam jó értékeléseket, amíg ezen a drámán dolgoztam, mert jó színészek voltak mellettem. Jól tudtam játszani, mert nagyon jó színészekkel dolgozhattam együtt. Úgy hiszem, a sok színész, mint Lee Hee Jun, Park Ju Hyun és Kyung Soo Jin remek játéka miatt nyerhettem el ezt a csodás díjat.
2004-ben debütáltam. 2004-es debütálásomkor a NonStop5 c. szitkomban kezdtem el játszani. Utána a különböző hétvégi és egyéb drámákkal haladtam a színészek útján. Zavarba jövök, amikor a régi drámáimat látom, mert sok olyan dolog van, amit csinálhattam volna jobban. Szeretném őszintén megköszönni a fanklubomnak, az Aireneknek, hogy egész idő alatt csendben szeretik és támogatják a projektjeim és mindenkinek, aki szereti a drámáim.
Ez a dráma volt a legnehezebb, amelyet ez idáig csináltam. Szeretném megköszönni a családomnak és a barátaimnak, akik mindig erőt adnak nekem, és minden stábtagnak, akik éjszakába nyúlóan keményen dolgoztak. Szeretném megköszönni a Hook Entertainment családjának is, akik keményen dolgoznak.
Már elég sokat beszéltem, úgyhogy rövidre kellene fognom.
Továbbra is minden tőlem telhetőt megteszek, hogy jó színész legyek, aki őszintén játszik. Ugye nem felejtettem ki senkit se? Köszönöm a rajongóknak, akik szeretnek és köszönöm mindenkinek."


A díjátadó során készült egy rövid interjú is LSG-vel:
"LT: Jövőre kaphatsz díjat mind az énekes, mind a színész kategóriában? Számíthatunk erre?
LSG: Legyen így? Jövőre? Nem, igazából mindig gondolok az éneklésre. A rajongóim és sokak mindig lelkesek, amikor éneklek. Jövőre úgy gondoltam, majd egy jó drámán keresztül köszöntök mindenkit.
LT: Az idei drámában, a Mouse-ban először játszottad el a gonosz szerepét. Mivel jó a természeted, nem volt ez nehéz?
LSG: Utána rájöttem, hogy nem olyan jó a természetem. Először is, ami a jót és rosszat illeti, miután a gonosz Jung Bareum karaktere voltam a Mouse-ban, úgy gondolom, ez borzongató és elbűvölő volt. Akik megnézték, többé-kevésbé gonoszként látták őt, de számomra ez különösen szórakoztató volt."

A Hook Entertainment képes-videós esemény-összefoglalója megtekinthető ezen az oldalon, amelyben ők is kiemelik a tényt, miszerint Lee Seung Gi idén énekesként, variety szereplőként és most színészként is jutalmazva lett. Emlékeztetőül: az év elején a GDA díjátadón a The Ordinary Mannel a Legjobb balladának járó díjat vehette át, majd májusban a Baeksang Arts Awards keretében a Legjobb szórakoztatónak választották, és néhány héttel ezelőtt az AAA-n a Legjobb TV-s színésznek járó nagydíjat kapta meg. És ezzel még nincs vége...

A további díjazottak névsorát ebben a cikkben olvashatjátok.

- . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . - . -

2021. december 18-án az SBS Entertainment Awards szegezett a képernyő elé. Már évek óta lelkes nézője vagyok a díjátadónak, - hacsak nem szól közbe a technika - ahonnan 2018 óta a Jipsabu műsor és szereplői sosem távoznak üres kézzel. A tavalyi évhez hasonlóan idén is Lee Seung Gi volt az esemény egyik műsorvezetője, így még nyomósabb okom volt, hogy figyelemmel kísérjem a több órás díjátadót.






Abban biztos voltam, hogy Lee Seung Gi kapni fog valamilyen díjat, csak nem tudtam, hogy melyiket. Idén is esélyes volt a Nagydíjra, de úgy éreztem, nagyon szoros a verseny, hogy ki legyen a végső győztes, sok népszerű műsora van az SBS-nek, amelyekben sok nagy név szerepel. Talán ezért is hoztak létre egy olyan kategóriát, amelyben a legjobbakat, az Év szórakoztatóit emelték ki, a jók közül a legjobbakat. Így 12 különböző személy osztozhatott ezen a díjon, egyikük pedig Lee Seung Gi.



Ötletes képernyőfeliratokat mellékeltek a videója mellé: Egy sokoldalú személy, aki többféle tehetséggel született. Színészet a MITH-ban. Sport a Team up 072-ben. Műsorvezetés a LOUD-ban. Éneklés a MITH-ban. Seung Gi, van olyan, amit nem tudsz megcsinálni? Hála a sokoldalú LSG-nek a koreai variety műsorok jövője ragyogó!


A díjazottakat hármasával szólították színpadra, így történhetett, hogy Lee Seung Gi és Team up 072-beli partnere, Lee Kyung Kyu egy időben vették át a díjat. Alább csak LSG köszönetét szeretném lefordítani, de nem mehetek el szó nélkül LKK beszéde mellett sem, aki ekképpen nyilatkozott: "Úgy hiszem, megérdemlem ezt a díjat. Valójában a Nagydíjat kellene megnyernem. ... Valójában ez a díj benne volt a szerződésben, mielőtt elkezdtük a Team up 072-t. ... Még a MITH-ba is elmentem, hogy megkapjam ezt a díjat." 
Fura alak, az biztos...



A fentieket azért is mellékeltem, hogy nehogy félreértés essék LSG beszéde miatt:
"LSG: LSG vagyok, aki ugyanabban a műsorban szerepel, mint az a nyertes, aki megérdemli a díjat. Együtt csinálom vele a Team up 072 golfos variety műsort, és szerepelek a Master in the House-ban, amely a 200. részéhez közeledik. Régóta dolgozom az SBS-szel. Idén sokszor megvilágosodtam és sok nehézségen mentem keresztül. Mostanában biztonságban érzem magam a szereplőknek hála. A Team up 072-ből Lee Seung Yeop és Yoo Hyun Ju, valamint Lee Kyung Kyu, aki lefoglalta magának a jövő évi Nagydíjat. Velük együtt műsort készíteni nagy megtiszteltetés számomra és sokat tanulok tőlük. Ahogy figyelem őket, tanulok és jó szórakoztató leszek. Vagy a műsor PD-jének nevét kellene inkább mondanom?
LKK: Nem tudom a PD nevét.
LSG: Ahn Jae Cheol PD.
LKK: ... Én csak Choi Young In elnököt ismerem. Csak az elnököt és a rendezőt ismerem. Nem kell senkit se ismernem alattuk. ...
LSG: Szóval Ahn Jae Cheol PD és az SBS elnöke, Choi Young In, nagyon köszönöm. Kim Jeong Wook PD a MITH-ból és minden stábtag... nem tudok mindenkit név szerint megemlíteni, de szeretném kifejezni a hálám. Legyetek boldogok. Köszönöm."

Az est folyamán a Master in the House is elismerésben részesült, 2019 után idén is a Legjobb csapatmunkáért járó díjat vehették át. 


Véleményem szerint ez azért is jelentős, mert 2019-ben még az eredeti csapat, a SangSeungHyeonJae kapta ezt a díjat, és most, 2021-ben a több változást megélt összeállítás is ugyanolyan sikeres, mint az eredeti felállás, amelyből már csak Lee Seung Gi és Yang Se Hyeong maradt meg. A köszönőbeszédet pedig a két később csatlakozott csapattag, Yoo Su Bin és Kim Dong Hyun tartotta:


"YSB: Jó napot, a csapat legfiatalabb tagja, Yoo Su Bin vagyok. Ez a többieknek köszönhető. Seung Gi, Se Hyeong és Dong Hyun mindig fantasztikus munkát végeznek, ahogy vezetnek és segítenek engem. Ezért olyan jó a csapatmunkánk. Továbbra is keményen dolgozunk a produkciós csapattal és a stábbal együttműködve, hogy a jövőben még jobb csapatmunkát mutassunk. Minden tőlünk telhetőt megteszünk. Köszönöm."

"KDH: Hamarosan adásba kerül a 200. rész. Megtisztelő, hogy a csapat tagja lehetek. Úgy gondolom, más műsorok csapatára is igaz, de a mi csapatunk keményen dolgozik és minden egyes részt úgy kezel, mint egy önálló műsort attól függően, hogy ki a mester. Szeretném megköszönni Kim Jeong Wook PD-nek, Kim Myung Jung írónak és mindenkinek a produkciós csapatban, akik keményen dolgoznak. Remélem, többen nézik majd a műsort 2022-ben, hogy megduplázzunk a nézettséget. A műsorunk nagyon szórakoztató, ezért remélem, mindenki kedveli és továbbra is támogatásukat fejezik ki az SBS műsorai iránt. Köszönöm."

A díjátadó második részéhez érkezve fokozódott az izgalom, a jelentősebb díjakat ebben a szakaszban adják át. Természetesen a Nagydíj kapja a legtöbb figyelmet és érdeklődést, de nem lebecsülendő a többi szobrocska sem. És ahogy 2019-ben idén is Lee Seung Gi érdemelte ki a Producerek díját, amely talán még nagyobb jelentőségű, mint bármelyik másik, mert ez azt jelzi, hogy a producerek szívesen dolgoznak együtt LSG-vel. 



"Azt hiszem, ez az a díj, ami a legbüszkébbé tesz köszönhetően Dong Yeobnak, mielőtt bejelentette. Nagyon szépen köszönöm. Ezek a díjátadók nem gyakori események, mivel csak évente egyszer vannak, ezért nagyon megdobogtatta a szívem. Ezt a jelentős díjat adták nekem, amikor nagyon szükségem volt rá, így ahogy Dong Yeob említette, a rendezők valóban olyanok, mint a szülők, akik gondoskodnak az előadókról. És ezt a díjat adták nekem, ezért szeretném nekik szívem mélyéből megköszönni. Mindannyiuknak köszönöm. Sok ember jut eszembe, akiknek szeretném megköszönni.
Először is a Master in the House-zal az első forgatás aznap volt, amikor leszereltem a seregből. És még mindig tart. Hamarosan lesz a 200. része. Ez egy jelentős műsor a számomra. Szeretném  megköszönni Se Hyeongnak, aki egész végig velem volt a műsorban. Dong Hyun, Su Bin, köszönöm a kemény munkátokat.
Idén nagyon szerencsés voltam. Szeretek tanulni, és csatlakozhattam egy olyan műsorhoz, ahol a variety műsorok keresztapjától, Lee Kyung Kyu-tól tanulhatok, ezért nagyon boldog vagyok. Szeretném megköszönni Hyun Junak és Seung Yeopnak is. Szeretnék még egyszer köszönetet mondani a rendezőknek és a velünk dolgozó stábtagoknak.
A LOUD-dal részt vehettem az ismeretségemnek köszönhetően PSY-jal és Park Jin Younggal egy műsorban, de ez egy lenyűgöző tapasztalat volt számomra, ezért szeretném újra megköszönni.
17-18 éve vagyok a szórakoztatóiparban és sosem váltottam ügynökséget. Egész idő alatt ugyanazzal az ügynökséggel dolgoztam együtt. Szeretném megköszönni a Hook Entertainment elnökének és a dolgozóinak. Köszönöm a kemény munkátok.
Nehéz volt számomra az idei év és sok dolog miatt aggódtam. A kedves barátomnak, aki mellettem volt ez idő alatt, és mindazoknak, akik mellém álltak, szeretném újra megköszönni. Nekik köszönhetően tartottam ki az év során. Köszönöm. És mindig félénk voltam, ezért sosem beszéltem a családomról. Az anyukámnak, akit szeretek és csodálok, mindig nehéz volt támogatnia a fiát, aki híresség akart lenni és mindig feláldozta magát ezért. És az apukám és a szeretett húgom, szeretném nekik megköszönni, hogy mindig feláldozták magukat.
Már sokan elmondtatok előttem sok jó dolgot, de szeretnék még egyet megosztani. Mindig volt egy komplexusom. Mindig azt gondoltam, csak középszerű vagyok. Ezt gondoltam magamról. Énekes vagyok, előadó és színész, ezért mindig vágytam rá, hogy a legjobb legyek valamiben. Azt gondoltam, mindenben eleget tettem, kínoztam magam. A 20-as éveimben mindig azt mondtam, csodálom a született tehetségeket, és akkoriban megvolt bennem a vágy, hogy a tapasztaltak, mint Kyung Kyu, Dong Yeob, Jae Seok és Ho Dong lépéseit kövessem. Kíváncsi voltam, valóban azt az utat kell járnom, amin már mások haladnak. Azt hiszem, az aggodalmaim idén megoldásra leltek. Ha továbbra is mindenben eleget teszek, észrevettem, hogy képes vagyok valami különlegesen elérni. Ezt a díjat is elnyertem, így azt gondolom, ez magabiztosságot adott nekem és megengedi, hogy egy kicsit jobban szeressem magam, ezért köszönöm.
Hogy őszinte legyek, csak magamra gondoltam a forgatások során. Jó akartam lenni, jónak kellett lennem és mostanáig bizonyítani magamnak, de mostanában valóban rá kellett jönnöm és elismernem a stábtagok kemény munkáját és hogy milyen sok erőfeszítést tesznek azért, hogy kitöltsék azokat a helyeket, amikben hiányosságaim vannak a szerkesztéssel, képernyőfeliratokkal, videókkal, zenével és a többivel. Nem tudom megmondani, milyen sokáig maradok a szórakoztatóiparban, de keményen fogok dolgozni, hogy előre haladjak, mint ahogy mindig is tettem, kérem, támogassanak.
És végül sosem tűntem ki igazán semmiben és csak középszerű voltam mindenben, de szeretném megköszönni a rajongóimnak, akik úgy gondolták, én vagyok a legjobb. Köszönöm, hogy támogattok a háttérből és szeretitek az összes műsorom.
Még egyszer nagyon boldog vagyok, hogy egy olyan helyen dolgozhatom, ahol tanulhatok a fiatalabb és idősebb kollégáktól itt, az SBS-nél, és továbbra is kitartóan haladok előre jövőre is. Folytatom a tanulást és minden tőlem telhetőt megteszek. Köszönöm, mindenkinek minden jót."




A nap további díjazottjai közül szeretném még kiemelni Lee Seung Yeop-ot (Team Up 072), aki az Év újonca lett showműsor kategóriában, Yang Se Hyeong-ot, aki ugyancsak megkapta az Év szórakoztató díjat, és a LOUD c. műsort, amelyben LSG, mint szuperügynök és műsorvezető tűnt fel, a tehetségkutató a Kiváló műsor díját kapta meg.

A díjazottak teljes listája itt megtekinthető.





---------------------------
Angol ford: tryp96, leeseunggi.canada, Avistazon elérhető angol felirat
Képek: Hook IG, Hook Naver, Naver News, SBS, leeseunggi.official IG

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése