2021-12-31

Évvégi visszatekintő 2021

Már szinte szokás, hogy az év utolsó napján (vagy környékén) egy bejegyzéssel jelentkezem, hogy áttekintsem, mit is hozott nekünk ez az év. Lássuk címszavakban:

 
Lee Seung Gi 2021-ben is fáradhatatlanul dolgozott, számtalan tartalommal örvendeztetett meg minket az év során a szórakoztatóipar minden területén.

Zene
2021-ben LSG zenei tevékenységei jelentik a legkisebb buborékot, de nem üres buborékot. Októberben jelent meg a Slow Starter feldolgozása, amely egy igazán csodálatos dal, engem egyből megérintett, ahogy LSG hangjával meghallgattam.


Szerencsére a Jipsabuban is akadnak alkalmak, amikor a szereplők dalra fakadnak, a karácsonyi összeállításon túl egyik személyes kedvencem a műsor 173. része, amelyben egy kis rock-koncertet hallgathattunk végig.


A zenei blokkba sorolnám a januárban készült LeeSeungGi X LeeMinHoFilm videókat is, amely többről szól, mint a zenélésről.



Sorozat
Az idei év igazi meglepetést tartogatott számunkra, ugyanis LSG-t egy olyan sorozatban, egy olyan szerepben láthattuk, amire talán kevesen számítottak. A Mouse-ben általa eljátszott Jung Bareum karaktere a legösszetettebb eddigi szerepe volt. LSG szereti a kihívásokat, szívesen próbálja ki magát új területeken. Ahogy az AAA interjúban is utalt rá, a karakter egyszerre volt borzongató és elbűvölő. Ez egy kemény sorozat, de minden egyes pillanatáért megéri, mert olyan színészi játékot láthatunk, hogy arra nincsenek megfelelő szavak. Amit én a 14. rész végét nézve - akkor még felirat nélkül! - átéltem, még soha máskor nem tapasztaltam sorozat/filmnézés közben. És ezt LSG színészi játéka érte el nálam.


Biztosat még nem tudhatunk a 2022-es projektről, de nagyon valószínű, hogy hamarosan újra a TV-ben láthatjuk LSG-t. Ő is utalt rá, hogy vannak ilyen tervei. Illetve októberben felröppent egy pletyka, hogy ő az egyik jelöltje egy készülő sorozatnak, de ez a híresztelés a mai napig nem nyert még megerősítést.

Variety
Az elmúlt napokban ünnepelte 4. évfordulóját és 200. részét a Master in the House (Jipsabu) c. variety, amely a sok változás ellenére töretlen népszerűségnek örvend. Nálam is nagy kedvenc, ha csak rajtam múlik, sosem mulasztom el megnézni a legújabb részt élőben. Remélem, még sokáig élvezhetjük.

Az SBS-t nevezhetnénk az egyik kedvenc koreai TV csatornámnak, ugyanis gondoskodnak róla, hogy LSG-t egy héten többször is láthassuk. Júliusban indult a Team up 072 c. golfos variety. Magam se gondoltam volna, hogy engem bármilyen sport témájú műsorral a képernyő elé lehet ültetni - egy sportágat leszámítva semmi mást nem nézek rendszeresen - de rendszeres nézője lettem a Team up 072-nek, de csakis LSG miatt. Ahogy teltek a hetek, azért a golf is elkezdett érdekelni, igyekszem úgy nézni a műsort, hogy megértsem a szabályokat. Még néhány hétig nézhetjük a 2. évad részeit, aztán ki tudja, hogy a jó idő beköszöntével készül-e folytatása.


Ugyancsak az SBS-en futott a LOUD c. tehetségkutató, amihez LSG később csatlakozott műsorvezetőként, illetve szuperügynökként, aki tanácsaival látta el a fiatal tehetségeket.

Ha csatornát váltunk, a JTBC-n futó Sing Again-ben is a műsorvezető LSG-t láthatjuk. A show 1. évada során LSG olyan környezetet teremtett a versenyzők számára, hogy nézőként kevésbé lehetett érezni a versenyzők feszültségét. LSG nemcsak oldalról figyeli az eseményeket, hanem akárcsak a versenyzők és zsűritagok, fontos része a műsornak. Jelenleg a 2. évadban szereplő zenészekért izgulhatunk minden hétfőn.


Az egyik legismertebb streaming szolgáltató, a Netflix nem a Squid Game-mel kezdte le a koreai tartalmak gyártását, az ott látható sorozatok mellett a variety műfaj remekei közül is válogathatunk. 2021-ben két variety is bemutatásra került, amelyben LSG szerepel. Az egyik még az év elején a Busted! 3. évada volt, majd novemberben jött egy új struktúrájú műsor, a New World. Ez utóbbi igazán szórakoztató volt, én is részről részre próbáltam összerakni, hogy ki hogy taktikázik, ki milyen trükköket vet be. Remélhetőleg lesz folytatása és LSG abban is benne lesz.


2022-ben a Master in the House, a Team up 027 és a Sing Again mellett egy újabb műsort is nézhetünk majd LSG-vel. Az SBS februárban tervezi műsorra tűzni a Circle House c. show-t, amelyben az MZ generáció (Mo.-n Y és Z generáció néven ismert) problémáira, kérdéseire keresik a választ Oh Eun Young pszichiáter irányításával. LSG mint műsorvezető és mint a korosztály egyik képviselője csatlakozott a Circle House csapatához. További információk később.




Blog
Idén a blogon - ezzel együtt - 92 bejegyzés készült el, ez némiképp kevesebb, mint a korábbi években. November végéig folyamatosan készültek a heti összefoglalók, amit sajnos decemberben hanyagolni kényszerültem, de úgy döntöttem, január első hetével visszatér, nem számít, ha csupán öten tekintik meg, legalább annak az öt embernek szolgáltassak rendszeresen rövid információkat.
Célom, hogy minden lényegesebb információt megosszak veletek magyarul, de vannak időszakok, amikor több az anyag (vagy nekem kevesebb az időm?), ilyenkor mindig rá kell jöjjek, ezek mindegyikét feldolgozni, lefordítani nem egy emberes feladat, így folyamatosan válogatnom kell.
2019 nyara óta készítem a feliratot a Famous Princesses részeihez. Akárhogy számolom, ez már egy két és fél éve tartó projekt, ez idő alatt csupán 26 rész került lefordításra, 11 idén. Nem vagyok büszke a teljesítményemre. Amikor elkezdtem, én is azt hittem, gyorsabb leszek, azóta beláttam, nem csak heccből neveztem el "5evesterv"-nek a sorozatot tartalmazó mappát. Ilyen tempóval talán át kellene írnom "10evesterv"-re a mappa nevét?
Emellett Jipsabu részeket is lefordítottam, az egyik az, amelyben az Oscar díjat kapott Yoon Yeo Jung volt a mester, míg a másik egyik személyes kedvencem, a Gyeongbokgungban játszódik.

2022
Hamarosan lapozunk egyet a naptárban, beköszönt az új esztendő. Nem teszek a bloggal kapcsolatos újévi fogadalmat, de azt kijelenthetem, hogy igyekszem továbbra is rendszeresen jelentkezni információkkal itt és a Facebook-on is, hogy a legfontosabb, legfrissebb hírekről minden magyar Airen értesülhessen. A Famous Princesses részeinek fordítása továbbra is kiemelt feladatom, amint kész, hozom az újabb részt. És ha úgy alakul, más videókhoz is készül majd magyar felirat.

Köszönöm a blog olvasóinak, hogy kitartanak mellettem, hogy hosszabb-rövidebb ideje csendben szeretik és támogatják Lee Seung Git! Köszönöm a türelmeteket, akár egy-egy bejegyzésre, akár a sorozat következő részére vártok! Köszönöm mikaznak, hogy segít nekem a felirat elkészítésével, nélküle durva hibák is benne maradnának a szövegben. Köszönöm, hogy itt vagytok!

A blog minden olvasójának, Lee Seung Gi hű rajongóinak nagyon boldog új évet kívánok! Vigyázzatok magatokra, legyetek egészségesek és boldogok 2022-ben is!

1 megjegyzés:

  1. Kati!
    Köszönöm az eddigi munkádat, és örülök, hogy nem lankad a lelkesedésed a blog vezetésével a kevés olvasó ellenére. Igaz nem szoktam megjegyzéseket írni, de Lee Seung Gi hűséges rajongója és támogatójaként mindig olvasom.

    Neked és a blog olvasóinak nagyon boldog, sikeres újévet kívánok jó egészségben. Mindenki vigyázzon magára!
    Happy New Year!

    VálaszTörlés