2018-12-30

Díjeső


A péntek egy nagyon eseménydús nap volt. Nekem duplán is, de mivel az egyik része személyes, annak nincs helye ebben a blogban, de a másik része minden rajongót érint.
Az év vége a díjátadók időszaka Koreában, minden TV társaság megrendezi a saját eseményét, hogy a legjobbak munkásságát ezen a módon is elismerjék. Az SBS 12. évvégi díjátadójára tegnap előtt került sor.
Ráhangolódásként elsőként a Hook Entertainment posztolt egy képet a díjátadóra indulásra kész Lee Seung Giről, aki - a mindenre figyelő rajongók észrevételei alapján - először válaszolt instagramos hozzászólásokra. A megszólítottaknak már ettől szép lett a napjuk.


A műsor megkezdése előtt már a vörösszőnyeges képek közül válogathattunk a koreai híroldalakról. A Jipsabu csapata csak három fővel jelent meg, Yook Seong Jae egyéb elfoglaltság miatt (valahol azt olvastam, hogy egy másik rendezvényen a BTOB-vel szerepelt éppen) kicsit később érkezett meg a helyszínre, de a képekről azért nem teljesen maradt le. :)












A fotózás és egy röpke interjú videó formában:


A díjátadó önmaga kb. négy óra hosszán keresztül zajlott, amelyet zenész produkciók színesítettek, mint pl. ez. A műsor természetesen visszanézhető, letölthető, (pl. innen) de számtalan részletet találni a YT-on is.

Ahhoz túl izgatott vagyok, hogy időrendi sorrendbe tegyem az eseményeket, úgyhogy kezdem a végén, amiről sajnos élőben lemaradtam. Az ilyen rendezvényeken mindig az a nagy kérdés, ki távozik a legnagyobb elismeréssel, ami nem más, mint a Daesang, vagyis a Nagydíj. Ezt a díjat megkapni különös öröm és felelősség, és jól reprezentálja azt, hogy akinek elismerik így a munkáját, felért a legnagyobbakhoz. A korábbi évek díjazottjai közt sok nagy név van, mint Kang Hodong, vagy Yoo Jae Suk, akiknek a nevét valószínűleg az is ismeri, aki kevésbé követi a műfajt.
Néhány hete már ment a találgatás, hogy Lee Seung Ginek van-e esélye, és mennyi esélye is van megkapnia a díjat. Kétség sem fér hozzá, a legjobbaktól tanulhatott, az évek során folyamatosan fejlődött és megérett arra, hogy egy szinten emlegessék a legjobbakkal. Rajongóként elfogultak vagyunk, ez tény. Így számunkra is igazán felemelő érzés, hogy mások is elismerik kedvencünk munkásságát és a sok-sok belefektetett évet az SBS csatorna a Nagydíjjal jutalmazta meg. Ezzel Lee Seung Gi lett a legfiatalabb, aki valaha átvehette ezt a díjat.






Mint említettem, sajnos pont a műsor legfontosabb pillanatairól maradtam le egyéb program miatt, és habár akkor már tudtam az eredményt, de ahogy ezt a részletet megnéztem, amelyben bejelentik a Nagydíj győztesét, libabőrös lettem, visszanézve is fantasztikus érzés volt. Hát még élőben milyen lett volna!?


A többi díjazotthoz képest Lee Seung Gi egészen hosszú köszönőbeszédet mondott el (de ez bőven belefért az adásidőbe), és habár először a sokktól és a meghatottságtól alig találta a szavakat, végül igyekezett mindenkit megnevezni, akinek hálás lehet, akik hozzásegítették a díjhoz. Öröm volt hallgatni, bizonyos részleteket sikeresen meg is értettem, de akkor éreztem igazán az örömet, amikor pontosan megtudtam, hogy mit is mondott. Legyen nektek is részetek ebben az érzésben!

"Köszönöm. Annyira meg vagyok lepve. A szívem hevesen ver. Úgy érzem, képtelen vagyok beszélni. Nem tudom, hogyan kezdjem a beszédem.
Emlékszem, hogy volt egy halvány álmom fiatal koromban arról, hogy megnyerek egy olyan díjat, mint ez. Álmodni a legizgalmasabb érzés. De megkapni ezt a fantasztikus díjat, nagy felelősséget ró rám. Vegyes érzések kavarognak bennem. Először is, tudom, hogy a saját képességeim miatt nem kaphattam volna meg ezt a díjat. Jobban tudom, mint bárki más. Sok nagyra becsült idősebb kolléga áll ma előttem. A nagyon tisztelt Yoo Jae Suk, Shin Dong Yup, és még oly sok más idősebb és fiatalabb kolléga. Tudom, sok nagyszerű ember van, akik megérdemlik ezt. És Kang Hodong, aki biztos a TV előtt néz minket. Sokat tanultam tőlük. Tanultam, amikor együtt szerepeltem velük variety műsorokban. Hiszek benne, hogy amit tőlük tanultam, segítettek azzá válni, aki ma vagyok. Csak azoknak köszönhetően vagyok ma itt, akik tanítottak engem. Köszönöm mindenkinek!
Nem a saját tehetségem miatt érdemeltem ki ezt a díjat. Ezt a díjat a mesterek miatt kaptam, akik megjelentek a MITH-ban az életükkel, a tapasztalataikkal, filozófiájukkal és hitükkel, amit bemutattak a műsorban, és akik így megérintették a nézők szívét. Szerintem ebben a díjban benne van minden, amit elmondtam. Ezért jelentőségteljes a számomra.
Ez az első, hogy egyénileg kapok Nagydíjat. Itt az év vége, remélem, elviselitek a beszédem.
Először is meg akarom köszönni a műsor fő PD-jének, a kollégámnak, a barátomnak, akit nagyon tisztelek, Lee Se Young PD-nek. Nagyon köszönöm. Minden egyes rész adásba kerülése után felhívom őt vasárnap, mintha a bűneimet bánnám meg. Minden héten egy-két órán keresztül beszélgetünk, felfedjük a műsor gyenge pontjait, beszélgetünk arról, mely részletekben akarunk fejlődni. Hosszú órákat beszélgettünk. Tudom, sokat zavartam őt. De elfogadta a javaslataimat és jobbá tette a műsort. Szeretnék újra köszönetet mondani a PD-nknek.
Számomra a hétvégi variety műsoroknak különleges jelentése van. Csak egy éve kezdődött és olyan népszerű lett a műsorban dolgozóknak köszönhetően. Kim Jeong Wook PD, Han Bi In PD, akik keményen dolgoznak együtt, Choi Hyeong In PD és a stáb minden tagja, a forgatókönyvírók, Myung Jung, Ji Sook és Hee Jin nagyon keményen dolgoztak ezért. Sajnálom, hogy nem tudok mindenkit megnevezni. Sajnálom.
Nagyon szenvedélyes vagyok. De van valaki, aki szenvedélyesebb, mint én. Sokat tanultam tőle. Mindig velünk van és figyel minket. Ő Choi Hyeong In PD. Tényleg sokat tanultam tőle, köszönöm.
Szerencsés vagyok, hogy nagyszerű emberek vesznek körül. Sok kedves idősebb és fiatalabb kollégám van. A munkatársaim is nagyszerűek. Szeretem a műsorunk szereplőit. Sang Yun túljutott a variety-hez való csatlakozás félelmén. Tudom, elvesztettem a példakép szerepét, de most van egy testvérem, Seong Jae. És aki nélkül a MITH nem kapna olyan sok szeretetet, mint most, Yang Se Hyeong. Köszönöm.
Szeretnék köszönetet mondani, ennek a személynek, mivel itt vagyok a díjjal. Olyan szerencsés vagyok, hogy ismerem őt. Ő az életem mestere, az ügynökségünk elnöke, Kwon Jin Young a Hook Entertainmenttől. Szeretném megköszönni neki. Biztosan nézi a műsort. Névtelen középiskolásként vitt engem az ügynökséghez. Segített abban, hogy énekesként debütáljak. Amikor először szerepeltem variety-ben, nagyon megijedtem. El akartam menekülni. Mindig azt gondoltam, vajon jól csinálhatom egy variety-ben. Mindig frusztrált voltam. Az elnökünk mindig lelkesített, azt mondta, meg tudom csinálni. 10 évvel később sikeres leszek mindhárom területen, az éneklésben, a színészetben és a variety-ben. Mielőtt egy variety műsort forgattam, együtt gyakoroltuk az improvizációt éjszakába nyúlóan az ügynökség alagsorában. Kijelenthetem, hogy csak azért vagyok itt, mert hosszú éveket töltött azzal, hogy rám várt. Még egyszer köszönöm. Az elnökünk segített nekem, hogy ezt a műsort válasszam. Nem tudom, mit mondjak, hogy eléggé kifejezzem a hálám. Mindig hálás vagyok neki. Szeretnék továbbra is együtt dolgozni vele. Szeretném megosztani vele ezt a megtiszteltetést. Majdnem befejeztem.
MC: Nem kell kapkodnod.
Köszönöm. Sosem váltottam ügynökséget. Szeretném megköszöni a mindig keményen dolgozó Choi Sun Hee-nek, Jung Soo Kyung-nak és Jung Hak Joo-nak, továbbá meg akarom köszönni Saet Byul-nak, Bo Sung-nak, Han Kook-nak, a stylist csapatnak, a fodrász és sminkes csapatnak. Köszönöm. Mindenkinek hálás vagyok. Nekik köszönhetően vagyok itt. Tudom, egy híresség vagyok egy nagyon zsúfolt időbeosztással. Sosem volt lehetőségük szünetet tartani, de bármiféle panasz nélkül velem maradtak. Mindenkinek meg akarom köszönni.
A MITH az a műsor, amit a szüleim nagyon szeretnek. Sosem köszöntem meg a szüleimnek díjátadókon. Nagyon köszönöm, hogy egy szerető családban neveltek fel. Köszönöm a szüleimnek. Köszönetet akarok mondani a húgomnak, Seo Hyun-nak.
És végül meg akarom köszönni a rajongóimnak, az Aireneknek. Eljöttetek? Miattatok lehetek csak itt. Nagyon köszönöm, hogy mindig velem vagytok.
Ez tényleg az utolsó. Kang Hodong az egyik, aki megtanított arra, hogyan csináljam jól variety műsorokban. Azt mondta, egy híres mondással kell befejeznem. Kezdem érezni a nyomást. Mivel erre gondolok, eszembe jut egy mondás, ami idén nagyon megérintette a szívem. Úgy tanulsz dolgokat, ahogy haladsz, és úgy hajtasz végre dolgokat, ha próbálkozol.
Amikor azt választottam, hogy a MITH-hoz csatlakozom, sokan aggódtak. Csodálkoztak azon, miért szalasztottam el a lehetőséget, hogy egy olyan műsorban dolgozzak, amit ismerek és olyan emberekkel, akiket ismerek. Azon aggódtak, hogy a leszerelés után épp csak beilleszkedtem a társadalomba, és valami teljesen újat próbáltam ki. Sokan aggódtak miattam, és én is nyugtalan voltam, nem tudtam teljesen bízni magamban. De miután elkezdtem, új dolgokat tanultam. És ahogy együtt töltöttem az időt a szereplőkkel és a stábbal, új energiát ismertem fel. Akárcsak a mondás tartja, 2019-ben nem fogok félni új kihívások elé nézni. És akárcsak a variety műsorok tapasztaltjai, mint Yoo Jae Suk, Shin Dong Yup, és sok fantasztikus ember, akik itt ülnek, kihívás elé állították magukat. Követem őket az úton, és ahelyett, hogy a biztonságos utat választanám, még ha el is bukom, lépésről lépésre a saját utamon haladok. Remélem, mind támogattok, hogy legyen hozzá bátorságom. Köszönöm. Boldog új évet!"


Az este folyamán a Jipsabu műsor többszörösen is elismerésben részesült. Lényegében övék volt az este, az első díjazott, Sang Yun és az utolsó díjazott, Seung Gi tkp. egy keretbe foglalták az egészet.
A díjak, amelyeket a Jipsabu csapata kapott:

Lee Sang Yun - a legjobb férfi újonc egy variety műsorban:



A színész már több díjat átvehetett karrierje során, de most először díjazták a szórakoztatásban nyújtott teljesítményéért. Aranyos volt, ahogy először kissé idegesen rákérdezett, hogy a színpad közepén található mikrofonba beszéljen-e. Majd elmondta, hogy sosem gondolta, hogy valaha egy variety műsorban fog szerepelni, de a Jipsabu nagyon sok szeretetet kap, amiből neki is jutott. Majd megköszönte azoknak, aki a kulisszák mögött dolgoznak, akik a szereplők előtt érkeznek és a forgatások után még rengeteg időt töltenek azzal, hogy a felvételekből műsor legyen. Színészként megírt karaktereket játszott el eddig, de a műsorban önmagát, saját karakterét kell adnia, ami sokak szerint nagyon jól illeszkedik a műsorba. Sang Yun szerint ez csakis a társainak köszönhető, akik segítettek létrehozni a variety-ben szereplő Sang Yunt.

Yook Seong Jae - kiválóság díj variety kategóriában (megosztva): (videó)



Mint sok más díjazott, Seong Jae sem számított rá, hogy ő kapja a díjat, amelyet a legnagyszerűbbnek tart a kapott díjai közül. Elsőként a műsor PD-jének, rendezőjének, íróinak, mindenkinek megköszönte, akik a műsorért dolgoznak, és beválasztották őt a csapatba. Majd - Lee Seung Gi heves tiltakozása ellenére - bemutatta a már jól ismert Jipsabu köszöntést is.

Yang Se Hyeong - Top kiválóság díj show/beszélgetés kategóriában: (videó)


Se Hyeong is azzal kezdte, hogy nem számított arra, hogy ilyen nagy díjat kap. Elsősorban a családjának, a szüleinek és testvérének köszönte meg a támogatást, majd az ügynökségének és más fontos személyeknek. Majd hozzátette, hogy idén nagyon sok  munkát kapott az SBS-től, hiszen több műsorukban is szerepel, nemcsak a Jipsabuban, amelyből nagyon sokat tanult, és külön kiemelte a mestereket, akiknek szintén hálás. Majd néhány más gondolat után, amelyben arról szólt, hogy 2-3 másodpercre visszautazott a múltba, ahol látta magát középiskolás diákként, azzal fejezte be, hogy 2019-ben még jobban fog dolgozni, hogy még több mosolyt csaljon az arcokra.

Valamint a forgatókönyvírók díjával a Jipsabu egyik forgatókönyvíróját, Kim Myung Jungt ismerték el, amelyről csak egy videós bejátszás volt. Az író elmondta, hogy a Jipsabu ötletét az adta, hogy milyen remek lenne, ha van egy mester, aki világos választ adna azokra a kérdésekre, amelyek nincsenek benne a könyvekben. Épp ezért a mestereknek ajánlja a díjat, valamint PD-knek és a Jipsabu csapatának. És ő is bemutatta a Jipsabus köszöntést.


Csodálatos este volt, és a sok izgalom ellenére, Lee Seung Gi nem feledkezett meg rólunk, rajongókról, és külön köszönetet mondott az Instagram oldalán is.

"Sziasztok! Lee Seung Gi vagyok. Wow, Daesang (Nagydíj). Nem számítottam rá, hogy ez a két szótag ennyire nehéz. Nagyon köszönöm. Ha esetleg kifelejtettem volna bárkit is a köszönőbeszédemből, remélem, hogy nem vagytok szomorúak. Amiben biztos vagyok, hogy megemlítettem a rajongóimat. Erre tisztán emlékszem. Nagyon köszönöm. Köszönöm mindenkinek, hogy megkaphattam ezt a díjat. Köszönöm azoknak, akik ennyire élvezik és szeretik a MITH-t. 2019-ben még több energiát és erőfeszítést fektetek a MITH-ba, hogy még tetszetősebb legyen. Köszönöm! Köszönöm!"

díjátadó műsor során egészen sokszor volt látható Lee Seung Gi és a Jipsabu csapata, sőt Seung Gi hangját is sokszor lehetett hallani. A sok-sok vidám pillanat közül most csak pár momentumot szeretnék kiemelni, mert ez a bejegyzés már így is maratoni hosszúságú, nem lesz türelmetek végigolvasni.
Már a műsor elején arról kérdezték Seung Git, hogy van-e a helyszínen olyan, akit szívesen látnának a műsorban mesterként, és ő sorolta a neveket: "Valójában sokan vannak itt. Ebben a stúdióban sokan vannak, akik szerepelnek a mesterek listáján. A variety műsorok mestere, akit nagyon tisztelek, Yoo Jae Suk is itt van. És Shin Dong Yup is itt van. És itt van Korea legmagasabbja, Seo Jang Hoon. Van még. Igazából Baek Jong Won barátja Se Hyeongnak, nagyon szeretnénk őt is meghívni."

A fiúk azon túl, hogy díjat kaptak, ők is felkonferáltak díjazottakat. Az első részben Lee Seung Gi és Lee Sang Yun nevezte meg a két kategória díjazottjait, a második műsorrészben pedig Yook Seong Jae és Yang Se Hyeong tette ugyanezt. Seong Jae-nak még arra is jutott lehetősége, hogy új dalukból adjon egy kis ízelítőt.



Hong Jin Young énekesnő egyik dalának szövegét átdolgozva a nagydíjra esélyesek nevét építette bele a dalszövegbe. A fontos rész 2:21-től 2:50-ig:


Seong Jae egy akrosztikonnal készült a díjátadóra, amelyet lehetősége volt elmondania. A Daesang szó szótagjait használta ehhez, amely magyar fordításban valahogy így hangzik:
Dae - Nyerd meg a Nagydíjat, Seung Gi hyung!
Sang - Sangseunghyeongjae forever!

A műsorban rövidke felmérést is végeztek, ugyanis arra kérték a vendégeket, hogy írják fel egy-egy kis papírcetlire, hogy szerintük ki lesz a Nagydíj nyertese. Habár a szavazás titkos volt, Lee Seung Gi elárulta, hogy ő Yoo Jae Suk-ot írta fel, mivel nemrég forgatott vele (a Busted! 2-t) és első kézből tapasztalhatta meg, hogy kollégája miért is az ország MC-je.
A helyi felmérés eredménye elég vegyes képet mutatott, a várt nevek szinte egyenlő arányban kerültek elő a dobozból, köztük Lee Seung Gié is, aki egészen meglepettnek tűnt a neve hallatán. Még ennél is meglepettebb volt Yook Seong Jae, amikor egy esetben az ő neve került ki a dobozból.

Sok-sok érdekesség történt a műsorban, de a legfontosabb, hogy a Jipsabu méltó elismerésben részesül, a SangSeungHyeongJae minden tagja egy-egy szobrocskával mehetett haza, és Lee Seung Gi kapta a legnagyobbat, a Nagydíjat.


És ha már a díjakról van szó, hadd ragadjam meg az alkalmat, hogy a november végén átadott AAA díjról is beszámoljak, ugyanis akkor erre nem volt lehetőségem. Képek itt.
Ha emlékeztek, mi is szavazhattunk a közönség díj jelöltjeire, tudom, néhány magyar rajongói is részt vett ebben, de szinte az első pillanattól kezdve eldöntött volt már a végeredmény. Viszont Lee Seung Gi arról a díjátadóról sem távozott üres kézzel, két díjat is hazavihetett, az év előadó/művésze díját, valamint a legnépszerűbb színész díját.



A rajongóinak szóló köszönőbeszéd az Instagramról:
"Köszönöm! Két díjat kaptam az AAA-től. Hálás vagyok mindenkinek, hogy két jó díjat kaphattam. Nagyon köszönöm! Legyetek melegben az év végén. 2019-ben jobb munkával köszöntök mindenkit. Maradjatok boldogok és egészségesek!"

Úgy hiszem, egyet értetek abban, hogy büszkék lehetünk kedvencünkre, aki mindig, mindenben a lehető legjobbat nyújtja, keményen dolgozik azért, hogy sikereket érjen el, és örömet okozzon a rajongóinak. Mi pedig ezt úgy hálálhatjuk meg, hogy mindig mellette állunk, támogatjuk és szeretjük őt a távolból. 
Mindenkinek boldog új évet kívánok! :)

Szerk.: próbáltam mindent összeszedni, ami csak fontos lehet, és tudtam, hogy valamit biztos ki fogok hagyni. És így is lett, ezért utólag teszek említést arról, hogy habár a mai Jipsabu részt már korábban leforgatták, az elején néhány percet a péntek estének szántak. A közvetítés során számomra is feltűnt, hogy Se Hyeongnál ott a műsorban is látható kis kamera, de arra nem is gondoltam, hogy már a ma részben láthatjuk a díjátadó néhány pillanatát a fiúk szemszögéből. Aranyosak voltak a reakcióik, szerintem még sokszor nézem újra azokat a perceket.


--------------
Képek: lsy_15248, hook_entertainment, Dispatch, Mydaily, Yonhapnews, Bnt International, Osen, SBS_Jipsabu, Jaseoung, yook_can_do_it
Forrás: Soompi, Koreaboo
Fordítás: 1. leeseunggihall és a kshow oldalai alapján
2. LSGKWA és Soompi alapján 
3. LSGKWA

2 megjegyzés:

  1. Köszi Kati! Ez nagy munka lehetett! Milyen nagyszerű hírek, s ez minket rajongókat is igazol. LSG ragyogó!
    Sikeres,Boldog Új Esztendőt!

    VálaszTörlés
  2. köszi az összefoglalót és a fordítást, BÚÉK!

    VálaszTörlés