2023-04-13

Fordítás - Instagram bejegyzés, 2023.04.12.

A tegnapi nap folyamán Lee Seung Gi két bejegyzést osztott meg az Instagram oldalán, amelyet az utóbbi időben arra is használ, hogy ezen a csatornán keresztül kommunikáljon a rajongóival, üzenjen nekünk. Elsőre talán furcsának tűnhetett a bejegyzéshez mellékelt kép: egy menta és egy fehér színű háttér. Itt nem a kép a lényeg, hanem a szöveg, amelyet a bejegyzéshez írt.


Két, eléggé hosszú posztot olvashattunk az Instagramon. Koreaiul. Az Instagramnak is van automatikus fordítója, de én nem szeretem a gépi fordítást, szerintem legfeljebb csak arra jó, hogy a lényegből kihámozzunk valamit. Úgyhogy vártam, mert biztos voltam benne, hogy lesz valamikor valahol egy teljes és értelmes angol fordítás. A Soompi cikke a főbb gondolatokat kiemelte, amelyet Tryp fordítása kiegészített, viszont így is maradtak lefordítatlan részletek. De a türelem fordítást (angol és utána magyart) terem, úgyhogy a Soompi, Tryp és a Koreaboo fordításai alapján készült el a magyar fordítás, amelyet alább olvashattok.

Elsőként fehér bejegyzés: https://www.instagram.com/p/Cq74WyOrzva/

Tavaly decemberben mérhetetlen dicséretet kaptam a nyilvánosságtól, miután odaadományoztam mind az 5 milliárd won meg nem fizetett keresetem, amelyet a korábbi ügynökségemtől kaptam. Sokan támogattak és bátorítottak.

Kb. 2 hónapig dicséretekkel körbevéve éltem. Miután bejelentettem a házasságom a feleségemmel, Lee Da Innel a légkör megváltozott. Bár ez nem számít. Az adományozás és a kedves kommentek külön dolgok. Mert nem azért adományoztam, hogy a nyilvánosság támogasson.

Úgy hiszem, a nyilvánosságnak mindig igaza van. Ha a nyilvánosság nem szeret valamit, annak oka van. De olykor vannak olyan idők, amikor ez igazságtalan. Pl. arra gondolok, amikor a nyilvánosságot félreinformálják.

"26 milliárd wonos sikkasztás részvényárfolyam manipuláció által és 300.000 áldozat?"

Ez tisztán félreinformálás. Nem tudom, honnan gyűjtötték ezek a riporterek és youtuberek ezt az információt, de ez teljesen megalapozatlan tartalom

Lee Da In szülei panaszt nyújtottak be a sajtóbizottsághoz 5 médiafelület (Sports Trend, Ten Asia, X-Sports News, Celeb Media és Wikitree) ellen, akik ezt a hírt leközölték. A riporterek nem tudtak semmit se bizonyítani. És a sajtóbizottság javítást kért ezektől a felületektől. Mind megtették a helyesbítést azt mondva: "Tisztázni fogjuk a tényeket."

(Mellékelem a helyesbítések tartalmát a bejegyzés alatt.)

Ma (12-én) jelent meg egy cikk a MoneyToday oldalon "Micsoda szégyen... Lee Seung esküvőjén termékelhelyezés vitája" címmel. Február 7-én ez a médiafelület egy másik cikket is leközölt "Lee Seung Gi a csaló veje lesz, aki 26 milliárd wont zsebelt be?"

A múltban felmerült egy probléma a szórakoztatóiparban az esküvők szponzorációjával kapcsolatosan. Manapság úgy tudom, a legtöbben a saját pénzüket használva tartanak esküvőt. Én is szerettem volna személyesen a vendégeimet jó ételekkel megvendégelni és szponzoráció nélkül kifejezni a hálámat.

Chae Tae Byeong riporter. Kár, hogy nem tudjuk, mi történt volna, ha felhívja az ügynökségemet. Ha megkérdezte volna: "Kering egy pletyka, igaz?", részletesen válaszoltunk volna.

A médiafelület ezt mondta nekem.

"Seung Gi. Tudja, miért nem hívják fel a riporterek? Nem írhatnak cikket, ha a vita nem igaz. De szükséges vitatott cikkeket írniuk, hogy jó megtekintésszámot érjünk el. Ezért nem hívják, hogy cikket írjanak."

Eszembe jutott egy cikk, ami azt állította: "Lee Seung Gi nem tudja kezelni a válságot, mivel hiányzik a megfelelő menedzsment." Talán nem keresett meg minket a cikk miatt?

Chae riporter. Új ügynökségem van. És egy menedzserem, akivel már 10 éve dolgozom együtt. A jövőben kérem, vegye fel velem a kapcsolatot, mielőtt cikket írna.

A menedzsment témája miatt eszembe jutott egy cikk a 10Asia-tól: "Lee Seung Gi, aki nem tudja kezelni a válságot, nincs itt az ideje, hogy a házasság édes álmában sütkérezzen". Ezt a cikket Woo Bin riporter írta, akit nagyon kedvelek.

Akkoriban a riporter azt mondta: "Amire Lee Seung Ginek most szüksége van, az nem a támogatás, hanem a menedzsment, amely tanácsot ad neki." Aztán a Hook-ot használta példaként, hogy létrehozza Lee Sun Hee védence és a korábbi diákelnök kiváló imidzsét.

Riporter úr, hadd mondjam el a szörnyű történetet. Kérem, keressen fel, ha több információt szeretne gyűjteni a cikkhez.

Egy napon a Hook igazgatója, X felhívott engem.

Az az igazgató riasztott engem azt mondva: "Egy általános magazin "A" riportere híranyagokat gyűjt Lee Da In apjáról. Nagy bajban leszel, ha ez megjelenik." Nem sokkal ezután azzal hencegett: "Gondoskodtam róla. Habár nagyon nehéz volt megállítani őket."

De milyen kicsi a világ! Úgy történt, hogy véletlenül találkoztam az általános magazin "A" riporterével és rájöttem.

A riporter azt mondta nekem: "Egy általános magazin riportert kerestek, aki kommenteket hagyott a Hook bejegyzésénél. Ez összefüggött velem és megkérdezték, hogy leleplezhetem-e Lee Da In apját."

Így állított a Hook a sarkamra. Úgy is ismerik, hook-lighting [Hook + manipuláció]. Aztán a semmiből ajándékot kértek. Elhívtak a Louis Vuitton 3. emeletére, ahol a gamjatangot élvezték. Több ilyen alkalommal is kérték, hogy ajándékul rendezzem a számláikat.

Woo Bin riporter. Azt mondta a PR ügynökségnek, akikkel együtt dolgozom, hogy "Ez egy jogos kritika, amelyet Seung Gi iránti szeretettel írtak" és "Mindig elérhető vagyok, ezért kérem, beszéljen meg egy találkozót Lee Seung Gi CEO-val", ugye?

Ha a "Hízelgő vej, fenyegető anyós", az "Eltúlzott esküvő és házasság előtti terhesség pletykája" és a "Lee Seung Gi imidzse, amit tönkretett a házasság" mind kritika vegyes szeretettel... Azt hiszem, még hosszú út áll előttem.

És a másik, a menta bejegyzés fordítása: https://www.instagram.com/p/Cq74R5qL7pt/


Ez a rajongóknak szól, akik kedvelnek engem. Először is sajnálom. Hallottam róla, hogy nagyon megbántott a házasság által szerzett rokonok problémájával kapcsolatos cikkek özöne. Egy rajongó azt mondta, hogy ezért próbálták megállítani a házasságom. 

Még egyszer bocsánatkéréssel hajtok fejet. Még a közeli ismerőseim is azt javasolták, hogy szakítsunk azt mondva: "Gondolj az imidzsedre." Frusztrált voltam. Nem a feleségem választotta a szüleit... ezért hogy mondhatnám azt, hogy szakítsunk a szülei problémái miatt?

A házasságunk előtt és után tettem egy ígéretet a feleségemnek, Lee Da Innak. "A jövőben éljünk úgy, hogy közben visszafizetünk." Olyan helyeket keresünk, amelyeknek segítségre van szüksége és amelyek szükséghelyzetben vannak. Ezt az elhatározást a rosszindulatú kommentektől függetlenül megtartjuk.

Végül sokan eljöttek az esküvőnkre, hogy gratuláljanak nekünk. Őszintén köszönöm nekik. Miközben azon gondolkodunk, hogyan viszonozhatnánk a hálánkat, arra a következtetésre jutottunk, hogy "még jelentőségteljesebb, ha a gratuláló pénzt nehéz körülmények között élő gyerekekre fordítjuk".

A Lee Seung Ginek és Lee Da Innak adott gratuláló pénz teljes összegét hátrányos helyzetű gyerekek támogatására tervezzük felhasználni.

20 éve élek hírességként. Sosem beszéltem ilyen sok érzelemmel. Természetesen lesznek dolgok, amiket kihagyok ebből a nyilatkozatból. Ez a bejegyzés valószínűleg további rosszindulatú cikkek kiindulópontja lesz.

Mindezek ellenére az oka, amiért felbátorodtam...

A randizás után megjelent hírektől kezdve az esküvőnkig és ma is, 5 nappal az esküvőnk után nehéz időket élek meg a gúnyolódó és lealacsonyító hírek miatt. Ráadásul a rosszindulatú kommentek erőt adnak az álhíreknek, ami elbátortalanított.

Nem azt kérem, hogy áldjátok meg Lee Seung Gi házasságát. Csak annyit kérek, hogy vigyázzatok ránk. Lee Da Innal élek együtt és osztozkodunk. Hiszek benne, hogy ez a legjobb, amit tehetek.

<A médiából származó információk hozzáadva>

2023. február 15-én a TenAsia a szórakoztatóipar témájú oldalán azt állította, hogy nem volt említés "Lee Seung Gi áldozata..."-ról. A "Ifjú házasok csak a családi felelősséget emelték ki" címmel azt állították, hogy Lee Seung Gi anyósa és apósa, Kyeon Mi Ri és Lee Hong Geon pénzügyi bűnözők, akiknek több, mint 300.000 áldozata van.

De a tények megerősítése eredményeként Lee Hong Heon nem bűnös a 2016-os részvénymanipulációs bűncselekményben. Más részről a bíróság már elismerte, hogy az ellenőr elfogultsága miatt bűnbakként az áldozata lett ennek. Másodszor Kyeon Mi Ri sem kapcsolódik a 2016-os részvénymanipulációs esethez és sehol sincs az ügy ítéletében olyan tartalom, hogy bűnrészes a 2016-os részvénymanipulációs esetben vagy hogy belekeveredett volna a bűncselekménybe. Nincs bizonyíték, hogy a részvénymanipulációs esetnek kb. 300.000 áldozata van és hogy voltak néhányan, akik extrém dolgokat tettek. Más részről a BotaBio részvényeseinek kis része keresetet nyújtott be a kártérítésre a részvénymanipuláció miatt néhány alkalmazott, köztük Lee Hong Heon ellen. A perben a bíróság kimondta, hogy nincs abban igazság, hogy Lee Hong Heon kapcsolódik a BotaBio részvénymanipulációjához és azt is kimondta, hogy részvényesek Lee Hong Heon elleni kártérítései kérelmét elutasították.

Ezt a helyesbítést a sajtóbizottság közvetítette.


------------------------
Angol fordítás: Tryp, Soompi és Koreaboo

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése