2020-03-14

Kérdőív - a Ti válaszaitok

A blog 4. évfordulóján egy kérdőívet tettem közzé, amelynek kitöltésére kértem a blog olvasóit, Titeket. Erre február 29-március 10. között volt lehetőségetek.
Köszönöm annak a 10 személynek, aki véleményével hozzájárult a válaszok számának növekedéséhez, ily módon is jelezve, hogy mennyire elégedettek a bloggal. (Azért bízom benne, hogy 10-nél többen olvasnak...)
Az előző bejegyzésben a saját válaszaimat ismertettem meg veletek, most pedig lássuk, a kitöltők hogyan értékeltek. A kérdőív során nem gyűjtöttem olyan adatokat, ami alapján akár egyetlen válaszadó személye is kiderülne, a szabad szavas válaszok alapján sem tudom, hogy kit rejthet az adott mondat.
Alaposan áttanulmányoztam a kapott válaszokat, minden visszajelzést figyelembe vettem, de nem ígérek meg semmi konkrétumot a változásra, változtatásra.

Mióta ismered, követed a blogot?
A 10 kitöltő válaszainak megoszlását a fenti diagramon láthatjátok. (Ezeket nem én csináltam, a Google-től készen kaptam a válaszok összegzésénél.) Színes és vegyes a kép, ketten is a kezdetek óta az olvasóim, és szintén ketten több, mint három éve várják a bejegyzéseket. Köszönöm a hűségüket! Nem a blog iránt, hanem Lee Seung Gi iránt. Örülök neki, hogy az elmúlt hónapokban is gyarapodott a blog olvasóinak száma, remélem, őket is sokáig tudhatom köreinkben.

Milyen rendszerességgel látogatod a blogot?
Arra számítottam, hogy az "amikor bejegyzés van" válasz fog toronymagasan vezeti, tekintetbe véve, hogy sokan pl. a Facebook-on közzétettek alapján értesülnek az új bejegyzésekről, de nagyon örülök, hogy még többen rendszeresen visszanéznek, hogy van-e valami újdonság. Jelzésértékű számomra, hogy folyamatosan várjátok a híreket, bejegyzéseket, új feliratokat.

Az előző kérdés inkább csak felmérte a válaszadók körét a blogolvasási szokásaikat illetően, még érdekesebbek az értékeléses válaszok. Lássuk, a végén milyen osztályzatot kap a blog? A kérdés utáni zárójeles szám a válaszaitok alapján adott átlagosztályzat, a piros szám pedig az önkritikám.

Mennyire vagy elégedett
- a blog tartalmával? (4,6 - 4)
A 4 és 5 pont (vagy úgy is mondhatom, a 4-es és 5-ös osztályzat) majdnem egyenlő arányban oszlik meg, ennek nagyon örülök. Ami a tartalmat illeti, igyekszem legalább olyan sokszínű lenni, mint Lee Seung Gi, és minden lényeges információt megosztani veletek. Ugyanakkor való igaz, hogy nem kerül ki az oldalamra minden egyes kép, apró hír, mint pl. Tryp blogjában, úgy gondolom, minden szerkesztőnek van annyi döntési joga, hogy megválogassa a közzétett tartalmak körét és számát. Én a kisebb tartalmakat a Facebook-ra szoktam kitenni, a blogba a nagyobb, lényegesebb bejegyzések kerülnek.

- a blog tartalmának időszerűségével? (4,9 - 3)
Erre a kérdésre majdnem egyöntetűen maximális pontot kaptam tőletek. Talán túl kritikus voltam saját magammal? Köszönöm! Köszönöm, hogy annak ellenére, hogy néha kések egy-egy bejegyzéssel, vagy ha lassabban haladok egy fordítással, megértitek, hogy sok tényező befolyásolhat, én sem tudok mindig csak Lee Seung Givel foglalkozni, de azért mindig megpróbálok nem túlságosan elkésni. Én is inkább hétvégén érek rá jobban...


- a bejegyzések gyakoriságával? (4,7 - 4)
Ennél a kérdésnél kicsivel növekedett a 4-esre értékelők aránya. A havonta készített bejegyzések száma nem állandó, néha több, néha kevesebb és azt sem állíthatom, hogy rendszeres. Nos, ez nemcsak rajtam múlik, mert amikor nincs miről írni, akkor a blog is hallgatagabb. De figyelembe veszem, hogy véleményetek alapján lehetne ezt jobban csinálni, többet írni. Akár készülhetne valami tematikus gyűjtemény, vagy archív tartalom, amikor épp hírek nélkül vagyunk.

- a blog kinézetével? (desing, betűszín, betűméret stb.) (4,6 - 5)
Ezek is szép pontok, de az arányok megoszlása azt sugallja nekem, hogy valamit változtatnom kell. Utólag látom, hogy kellett volna olyan opció, ahol kifejthetitek, hogy miért annyi pontot adtatok, amennyit, mert így nem derül ki számomra, hogy mivel lehet probléma. Szóval csak tippelgetni tudok: elrendezés, fejléc, háttér, kicsik, nehezen olvashatók a betűk, vagy a kezdet óta minden ugyanolyan és ez már unalmas?

- a bejegyzések címkézettségével, címkéivel? (4,8 - 5)
Ez egy kicsit meglepett, azt hittem, könyvtárosként megfelelően címkézem a bejegyzéseket, (mert bár nem olyan mélyreható és alapos mint a tárgyszavazás, de egészen hasonló) de elfogadom, hogy ezt sem lehet tökéletesen csinálni. Nehéz minden esetben az olvasók fejével gondolkodni, akik olyan tárgyszóval keresnek, amire a tárgyszavazó könyvtáros pont nem gondolt.

- az olvasók számára biztosított visszajelzési lehetőségekkel? (4,6 - 5)
Az utóbbi időben kiderült, hogy egyik olvasóm nem tud hozzászólást írni a blog bejegyzéseihez, ugyanis nem engedi neki az oldal. Ennek okára még mindig nem jöttem rá, én nem tiltottam ki senkit, és látom, hogy más hozzá tud szólni, nekem is engedi bejelentkezve is, de kijelentkezve is névvel és név nélkül is. Ha valaki esetleg hasonlót tapasztalt, kérem jelezze. A probléma kiküszöbölésére vonatkozó javaslatokat is szívesen fogadom.
Ettől eltekintve a 4:6 arányú megoszlás némi értetlenséget váltott ki belőlem, ugyanis habár galambpostát és füstjeleket nem tudok fogadni, de a hozzászólás mellett e-mailben és a közösségin is elérhető vagyok, amint lehetőségem van rá, szokásom válaszolni. Ennél a kérdésnél is örültem volna egy bővebb válaszadási lehetőségnek, mert kétségek és kérdések közé taszított az eredmény.

Lássuk az átlagok átlagát, tehát milyen osztályzatot érdemel a blog az olvasói elégedettség alapján:
- olvasók válaszai alapján: 4,7
- saját értékelés alapján: 4,3
Számítottam rá, hogy az önkritika erősebb lesz, mint az olvasói vélemény, mégsincs túl nagy különbség a két érték között. És ennek nagyon örülök, mert ez azt jelenti számomra, hogy rendben van, amit eddig csináltam, folytathatom ezen az úton, de olykor szükség van egy kis megújulásra, változtatásra, frissítésre.

Használsz közösségi oldalakat?
A kérdéssel csupán annyi volt a célom, hogy lássam, a következő kérdésekre milyen arányban várhatok válaszokat.

Ismered a blog Facebook oldalát?
10 kitöltő felelt a kérdésre, tehát az az egy, aki nem ismeri, ő az lehet, aki nem is használ közösségi oldalakat.
Nem lepett meg az egyöntetű igen válasz, ugyanis ezen a felületen vagyok a legaktívabb, valamint a többihez képest ez a legismertebb és legnépszerűbb közösségi  a magyar felhasználók körében.


Hogyan értékeled általánosságban a blog Facebook oldalát?
A 9 személy szerint, akik ilyen-olyan rendszerességgel figyelik a blog Facebook-ját is, 5:4 arányban értékelték 5-ösre, illetve 4-es az oldalt.
Manapság már annyira az életünk része a közösségi média, hogy szinte elképzelhetetlen olyan nap, amikor ne csekkolnánk az ott történteket. És be kell vallanom valamit. A munkám miatt több szakmai csoportot, oldalt követek, figyelek, ezért elég gyakran látogatok el munkaidőben is a Facebook-ra, mégis az oldalamra bejegyzés csak munka után, délután, este kerül ki. Ugyanis hiába nézem a Facebook-ot, a munka az munka, a blog pedig nem az. Olykor azért rápillantok, hogy pl. a hozzászólásokra, üzenetekre válaszoljak, de csak munka után engedem meg magamnak, hogy elmerüljek a Lee Seung Givel kapcsolatos frissekben.

Ismered a blog Twitter oldalát?
Erre a kérdésre már csak 8 válasz érkezett, közülük csak hárman tudnak a blog Twitterjéről. Nem meglepő, kevésbé ismert oldal, inkább nemzetközi szinten jelentős információforrás, én is inkább csak angolul használom (már ha használom...).

Hogyan értékeled általánosságban a blog Twitter oldalát?
A három személyből csak ketten alkottak véleményt, láthatjátok, kettejük válaszainak megoszlását.

Ismered a blog Instagram oldalát?
A 8 válaszolóból ezt már csak ketten ismerik, de hozzá kell tennem, hogy láttam, hogy a kérdőív nyilvánossá tétele után növekedett az Insta oldalam követőinek száma. Vajon van közte összefüggés? Költői kérdés, tudom, hogy van.
Rájöttem, nemcsak azért nem került a látóteretekbe eddig az Insta, mert nem használom, hanem azért sem, mert később hoztam létre, de ezt nem igazán hirdettem, és múlt hétig az sem tűnt fel, hogy a blogon feltüntetett közösségik között nem szerepelt. Ma már ott van a link, de tartalomban nem történt változás.

Hogyan értékeled általánosságban a blog Instagram oldalát?
A fenti kérdés két igent kapott, a két igennel válaszoló pedig kissé pozitívan áll a blogos Insta oldalhoz, mert már a 3 pont is túlzás. Szerintem.

Milyen tartalmakat látnál szívesen az oldalon?
Ennél a kérdésnél nem készítek képernyőképet, ugyanis a tartalom nem fér ki egyben az értékelésnél.
A kapott 10 válaszból hatan jelezték, hogy szerintük rendben van a blog, folytassam, ahogy eddig, ők meg vannak vele elégedve, nem szólnak bele a tartalomba. Négyen viszont kifejezték vágyukat, az ő válaszaikra szeretnék bővebben reagálni:

feliratok,fordítások,minden ami Seunggivel kapcsolatos. - ebben a válaszban minden benne van, amit csak egy rajongó kérhet. Igyekszem neki eleget tenni, ahogy eddig is.

Dal fordítást - megértem a kérést, a blog első időszakában heti rendszerességgel készítettem, hoztam Nektek a dalok fordításait, de ez egy idő után abbamaradt. Értem a célzást, fel kellene eleveníteni a korábbi hagyományt. Mint jeleztem, semmi konkrétat nem ígérek meg, ugyanis a nagy projekt (=Famous Princesses fordítása) mellett nem szeretnék, nem is tudok sokat magamra vállalni, de jegyeztem a kérést, ha alkalmam adódik rá, megnézem, mit tehetek az ügyben.

Filmek értékelését, tartalmát, elérhetőségét - azokat a filmeket és sorozatokat, amelyekben Lee Seung Gi szerepel, a felső menüsávban megtalálja mindenki. Értékelni nem szeretnék, mert mind különbözőek vagyunk és habár összeköt minket, hogy Lee Seung Gi rajongói vagyunk, talán néha túl elfogultak is, de legyünk őszinték, ha rangsorolni kellene, akkor többségében össze tudnánk állítani egy listát a sorozatokból és valami oknál kifolyólag nem mindegyik kapna maximális pontot. Elfogultak vagyunk, nem elvakultak. Lehet, hogy ami nekem kedvencem, más szívéhez kevésbé áll közel és ez fordítva is igaz. Tehát értékelni biztosan nem fogok. (Megnéztem, és az Ázsia ékkövein minden olyan sorozatra, amelyben Lee Seung Gi játszott, maximális, 10 pontot/csillagot adtam.)  Ami a tartalmakat illeti, többhöz is készítettem leírást, ajánlót (Love Forecast, The Princess and the Matchmaker, Vagabond, Famous Princesses). A blogban inkább csak a feliratok elérhetőségét linkeltem be, mind megtalálható a már említett felső menüsorban, és jogos felvetés, ha a letöltési lehetőséget is keresi valaki. Ez változó, aki akár rövid ideje is néz koreai sorozatokat, filmeket, szembesült már vele, hogy akár egyik napról a másikra eltűnhet, megszűnhet egy korábban még működő oldal, link. Ezt túlontúl nagy munka lenne folyamatosan figyelni, frissíteni, ezért továbbra sem lesznek meg a régi filmek, sorozatok letöltési lehetőségei (kivétel amit én tettem fel valahova valamilyen formában, ha mégis bekövetkezne ebben valami változás, azt jelezném felétek), az újaknál pedig mindig igyekeztem ajánlani torrentes és nem torrentes oldalakat is. Felmerülhet még az online nézés is, de abban kevésbé vagyok otthon. Én ritkán élek a lehetőséggel, így nem látom át, mit lehet megtalálni online. Viszont tehetek valamit a kérés érdekében. A válaszolónak és mindenki másnak is jelzem, hogy bármikor állok rendelkezésre, ha keresni kell Lee Seung Gi bármelyik filmjéhez, sorozatához, variety-jéhez egy még élő elérhetőséget.

Új filmjeinek cimei, filmeket megnézhető vagy letölthető weboldalak. - az újdonságok mindig kiemelt figyelmet kapnak a blogban, minden elérhető és érdekes információt igyekszem veletek is megosztani, ebbe beleértendő a letöltési lehetőség is. És csak ismételni tudom magam, ha gond van a letöltéssel, jelezzétek nekem, keresünk rá közösen megoldást.

Mit változtatnál meg a blogon?
A 10 választ egyetlen szóval összefoglalva: semmit. Köszönöm! Ebből arra a következtetésre jutottam, hogy a korábbi kérdéseknél előforduló egy-egy pontlevonás ellenére rendben van a blog, nincs rajta semmi változtatni való.

Bizonyos tartalmakat (képek, videók) csak a közösségin szoktam megosztani. Legyen ezekből a tartalmakból egy heti összefoglaló?
Egy határozott igen mellett, többségében vannak azok, akik úgy gondolják, hogy lehet róla szó. Nos, a többség akarata dönt, úgyhogy az első ilyen jellegű összefoglalót már meg is osztottam, holnap jön a második az e héten történt megosztásokkal. A bejegyzést megnyitók száma fogja meghatározni, hogy mennyi ideig lesz ilyen rovat a blogban. Hozzá kell tennem, ezek az összefoglalók nem tartalmaznak új információt, minden látható a Facebook-on, valamint a jobb oldali sávba is sikeresen kitettem már egy ideje. (Twitter, Insta nincs, annak a módját még nem találtam meg, de mivel ezeket kevésbé/alig használom, nem tartom szükségesnek.)

És akkor jöjjenek a szokásos adatok, amelyekre egy-egy kérdőív elején/végén rá szoktak kérdezni:

Nemed?
Ezen nem lepődtem meg. :)

Korod?
Sokáig úgy tűnt, hogy ez a diagram is 100%-os eredményt fog mutatni, de az utolsó kitöltőknek sikerült egy kis színt vinniük a körbe. Hölgyeim, tekintetbe véve, hogy minden válaszadó idősebb nálam, ugye azért még nem kell átváltanom magázódásba? Nem hittem, hogy az én korosztályomból nincsenek rajongók (vagy legalábbis válaszadók). Kortól és nemtől függetlenül én minden olvasómat tiszteletben tartom, örömmel gondolok Rátok a bejegyzések készítése során, izgatottan várom a visszajelzéseket, hozzászólásokat.

Lakhelyed?
Nem akartam megyékre, vagy régiókra lebontani, de kíváncsi voltam, hogy esetleg külföldről követi-e valaki a blogot.

Bármi egyéb megjegyzés, észrevétel, javaslat, amelyet szeretnél velem megosztani?
Ez a kérdés opcionálisan kitölthető volt, összesen két visszajelzést kaptam:

köszönöm,hogy elérhetőbbé teszed Lee Seung Gi -t - örülök, hogy a célom érvényesül, bármikor szívesen teszek ennek eleget.

Köszönöm, hogy vagy nekünk! - a legjobb zárszó, őszintén mondom, megkönnyeztem a meghatottságtól.

Én pedig köszönöm Nektek, hogy követitek, olvassátok a blogot, nélkületek nem érné meg rááldozni azt az időt, amíg keresem a legjobb, legmegbízhatóbb forrásokat, amíg elkészítem a fordításokat, amíg megírom a bejegyzéseket. Néha kevesebb, néha több idő, de láthatom, hogy van értelme betölteni a közvetítő szerepet. Remélem, még sokáig tehetem ezt és ilyen sokáig maradtok velem, de legfőképpen Lee Seung Gi rajongójaként vele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése