2022-12-16

Lee Seung Gi üzenete az Instagramon

Mióta kirobban a Hook botrány (erről szóló bejegyzés itt és itt), Lee Seung Gi nem jelentkezett, csupán a jogi képviselője közvetítette néhány gondolatát. Ma oly módon folytatódott az ügy, hogy a Hook Entertainment 5 milliárd wont fizetett Lee Seung Ginek, ezzel törlesztve a hosszú évek alatt elmaradt jutalékot. Nos, nem sokat tudok arról, mennyit kereshet egy koreai énekes, de ha a korábban is hivatkozott Koreaboo cikket veszem alapul, abban közel 10 milliárd wonos tartozásról írtak. Akárhogy számolom, az 5 milliárd ennek csupán a fele. Viszont ez az esemény lehetővé tette, hogy Lee Seung Gi megosszon egy aprócska sikert a rajongóival, ma (magyar idő szerint) reggel az Instagramon hagyott egy üzenetet. A sorai is azt sugallják, egy csatát már megnyert, de a háborút még nem, küzd tovább.



Alább az Instagram üzenetének magyar fordítását olvashatjátok.

"Régen találkoztunk. Jó napot, itt LSG.
Mostanában nem egészen voltam jól. Eluralkodott rajtam a harag, miután megtapasztaltam az árulást, nagyon lehangolt lettem, miután szembesültem a csalódással, neheztelve éltem, önvádaskodva éltem, és ezek az érzelmek napról napra folyamatosan ismétlődtek.
Ma reggel kaptam egy értesítést, miszerint 5 milliárd wont fizettek a bankszámlámra. Azt hiszem, a Hook E. azt gondolta, mindezt a pénzért csinálom.
A zene forgalmazásával kapcsolatos keresetkimutatás nagyon gyakori dolog ebben a szakmában, de én még soha nem kaptam ilyet. És most megpróbálják ezeket az eseményeket lezárni, ahogy jónak látják a "Minden kifizetetlen keresetet kifizettünk" szalagcímmel.
Egész idő alatt fogalmam sem volt róla, hogy a zenéből bevételem van. Minden, amit hallottam, hogy veszteséges énekes vagyok és ezt 18 évig eltűrtem. Az oka, amiért úgy döntöttem, beperelem a Hook E.-t, nem a pénz. Az emberi erőfeszítés értéke, a veríték értéke, amelyet nem kellene egy másik ember kapzsiságának táplálására használni. Úgy éreztem, a jogi lépések megtétele volt a kötelességem, amit tehettem.
5 milliárd wont fizettek nekem. Sejtelmem sincs, hogy számolták ki ezt az összeget. De nem áll szándékomban feltétel nélkül elfogadni a Hook E. számolási módszerét. Szándékomban áll folytatni a pert. Azt gyanítom, hogy ez egy fárasztó vita lesz, és a nyilvánosságtól, akik szemtanúi lesznek ennek a kibontakozásának és elviselik a fáradtságot, előre is elnézést kérek.
Ma egy dolgot megígérhetek. Minden pénzt, amit a folyamat során a Hook E.-től kapok, eladományozok. Elsőként a ma kapott 5 milliárd wonnal kezdve, a per költségeit leszámítva a fennmaradó összeget visszadom a társadalmunknak. Ez nem olyasmi, amit egyik napról a másikra döntöttem el. Amikor eldöntöttem, hogy szembeszállok a Hookkal, eldöntöttem, hogy a pénzt a rászorulóknak adom.
Mivel sokáig úgy éltem, hogy nem tudtam róla, hogy pénzt keresek a zenémmel, a ma kapott összeg értékes számomra. Ez az a veríték és erőfeszítés, amelyet beletettem a tizen, huszon, harmincas éveimbe. De ha ez a pénz segíthet a rászorulóknak, úgy hiszem, önmagában sokkal többet ér, mint csupán 5 milliárd won. 
Jövő héten szándékomban áll találkozni egy humanitárius szervezettel, hogy kidolgozzuk a terveket. Vannak olyanok, akik nem élhetik mindennapi életük betegségek miatt. Vannak olyanok, akik lemondtak az álmaikról az anyagi nehézségek miatt. Vannak olyanok is, akik nem kapnak megfelelő orvosi ellátást akkor sem, amikor életveszélyben vannak. Lehet, hogy ez az 5 milliárd won nem elég, hogy mindenkinek segítsen. De ez egy apró lépés lehet valami felé.
Végül, de nem utolsó sorban, miközben keresztül mentem ezeken az eseményeken, sokan bátorítottak. Haragudtatok, és megvigasztaltatok, és erőre kaptam a támogatásotoktól. Köszönöm, hogy tudattátok velem, hogy szeretve vagyok. Hogy ezt a szeretetet valamilyen módon viszonozzam, visszaadom a társadalomnak.
Kellemes és boldog ünnepet kívánok, és megígérem, hogy továbbra is komolyan járom az utam."


---------------------
Angol fordítás: Allkpop

2 megjegyzés:

  1. Szia Kati! Nagyon köszönöm,hogy lefordítottad. Emelkedett, ünnepi érzés újra megtapasztalni,hogy ez a srác milyen csodálatos. Minden sorával egyetértek. A pénz jótékony célra történő felhasználása nagyszerűen igazolja, hogy a per nem a pénzről szól. Ha lesz valami kezdeményezés a magyar rajongók részéről, ahol lehet biztatni, örömmel csatlakozom én is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amit a Hook tett 18 éven keresztül, nem is lehet pénzzel kárpótolni.
      Kezdeményezés? Nem gondoltam ilyesmire, mivel a korábbi próbálkozások alkalmával is csak egy-két embert tudtam megmozgatni. Én tervezek írni neki, amit nem biztos, hogy olvas is majd, de annyit megtehetek, hogy megemlítem, innen messziről is többen támogatjuk őt.

      Törlés