2024-03-31

Happy Airen Day!

A napokban lett egy éves Lee Seung Gi jelenlegi hivatalos honlapja a leeseunggi.co.kr. Ennek megünneplésére március 27-én Airen napot, Happy Airen Day-t tartottak, amelynek keretében sok új videóval bővült az oldal, valamint egy meglepetéssel készültek a rajongóknak.


Mint azt tudjátok, belépés és előfizetés nélkül csupán a kezdőlapot lehet megtekinteni. Tavaly 36.000 won volt az előfizetés összege, ez egy teljes évre szól, cserébe pedig a honlap minden tartalma eléhetővé válik beleértve a képeket, videókat - köztük egy koncertvideót is - az időbeosztást vagy az idővonalat, ahova olykor Lee Seung Gi is szokott írni. Ternészetesen többségében koreaiul olvashatók ezek, de a Chrome fordítója valószínűleg megbirkózik a feladattal. Ami pedig jó hír, hogy az utóbbi időben az értesítések, valamint a videók már angol fordítással is megtekinthetőek.

Az Airen nap részeként (ha jól számolom) 9 új videó vált elérhetővé, ezek fele olyan, amelyet a Lee:Mind kiállításra látogatók is láthattak. A szabályok értelmében a honlapra felkerülő anyagok nem megoszthatóak - máskülönben nem lenne értelme az előfizetésnek - de úgy gondoltam, egy kis összefoglaló írásával nem vétek a szabályok ellen.


Elsőként a First Love coverje került fel új videóként. Ez mindenki számára ismerős már, de ha ellátogattok Lee Seung Gi YouTube csatornájára, észreveszitek, hogy onnan eltűnt a videó. Történt ugyanis, hogy a szerzői jogokat gyakorló cég korlátozta a közzététel módját. A YouTube bárki számára elérhető, a honlap csak az előfizetőknek, ezzel találtak egy kiskaput, aminek eredményeként továbbra is élvezhető ez a szép előadás.

A következő egy másfél percnél alig hosszabb videó, amelyben Lee Seung Gi és Kyuhyun beszélgetnek a várószobában. Aki lemaradt volna róla, ők a műsorvezetői a Sing Again spin off műsorának, a Famous Singers and Street Judges-nek, amely szerdánként látható a JTBC csatornán.
A videóban is szóba kerül a First Love cover, majd énekhangképzési technikákról beszélgetnek egymással, valamint a videó második felében feliratkoznak egymás YouTube csatornájára.
Egy kis részlet magyar fordításban:
LSG: "Egy kissé rekedtes hangom van. [...] Én is szeretnék tisztán és érthetően énekelni, de nem vagyok benne elég jó."

A következő 5 videó a Lee:Mind kiállításon is látható volt.
Az 1. képkockái 2022. szept. 6-ával indulnak, amikor megérkezett a 100.000 YouTube feliratkozó után járó ezüst díj. Ennek a kicsomagolásának pillanatait élheti át, aki látja a videót. 


LSG: "Végre megérkezett... [...] Azt hittem, valami nagy történik, ha elérjük a 100.000 feliratkozót, de nem igazán van különbség, mégis jó érzés. [...] Keményen megdolgoztunk azért, hogy ezt megkapjuk. Feltétlen ki kell akasztanunk az irodába. [...] Köszönöm!"
A továbbiakban pedig a The Law Cafe forgatásának idejéről származó pillanatok következnek, amelybe bekerült néhány képkocka arról, amikor Yoo séf is finomságokkal készült a forgatáson dolgozó színészeknek és stábtagoknak.

A következő videó elején a 2023. január 18-ai dátum látható. Mint említettem, ezek a videók a február eleji kiállításon is levetítésre kerültek, az akkori bejegyzésbe nem, de most megmutathatom azt a pár részletet, amiket akkoriban összegyűjtöttem, így egy picit azok is láthatnak a videóból, akik nem regisztráltak a honlapra.


A fenti videó második fele magyar fordítással:
LSG: "Reggel óta elfoglalt vagyok. (Este) kinyitok egy üveg bort. Három üveg bort kellene előre kinyitnom. De miközben csinálom, a dugó nagyon bemegy és nem jön ki. Ezért újra kiveszem a dugóhúzót. És csak... valami eszközt használok, hogy kézzel kihúzzam. Miután leveszem a nyitót, a dugó elkezd darabjaira esni."
És amit már nem láthattok itt, a videó további részében egy Parkland fotózás kulisszái következnek, valamint a KBS díjátadót megelőző és követő részletek. 

A következő 7 perces videó a Human Table Behind címet viseli, egy összefoglalója a Human Table videók készítésének, amelyben más nézőpontból láthatjuk a felvételeket, így például a stábtagok is láthatóvá válnak, de szinte minden vendég "említésre kerül" ebben a videóban is.
Vajon láthatunk majd valamikor új Human Table részeket?

A csokor 4. videója a Concert Behind címet viseli, amelyhez szintén van egy rövid, korábban begyűjtött részlet nálam. Ahogy látjátok, többségében a The Dreamer's Dream - Chapter 2 koncertturné értékes pillanatait mutatták meg a felkészüléstől kezdve az egyes koncerteken át a kulisszák mögé is belesve, de helyet kapott a videóban az SNU Gyermekkórházában tartott fellépés is.


Az utolsó Lee: Mind videó egy turné összefoglaló kezdve az amerikai fellépésekkel, majd a különböző ázsiaiakkal folytatva beleértve a Fülöp-szigeteki és a maláj ONEderful day with Lee Seung Gi fellépést, valamint a Billboard Live Tourt Japánban, és a végén a franciaországi koncertből is láthatunk egy keveset.
A videó elején Lee Seung Gi elalváshoz készülődve mondott pár szót:


LSG: "A jelenlegi idő este 11:24. A holnapi első amerikai koncertre készülődve jól alkalmazkodtam az időeltolódáshoz és előkészültem a hangszalagjaim érdekében. Eléggé ideges vagyok. Először lépek fel Amerikában, kíváncsi vagyok, milyen lesz a közönség és hogyan fognak tetszeni a dalok. Nagyon kíváncsi vagyok. Drukkoljatok nekem, hogy jól menjen a holnapi előadás. Holnap találkozunk. Jó éjt!"

A következő videó egy hosszabb, 13 perces összeállítás, amely a Lee:Mind Documentary címet viseli. Ennek része az Encore Road Trip nem látott részletei, további gondolatok, valamint az ázsiai turné próbája, a felkészülés időszaka és betekintés a fellépésekbe, azok kulisszáiba.


A Road Trip-hez kapcsolódó részletek:
LSG: "Amikor a Road Trip-et csináltuk, akkoriban ragaszkodtam hozzá, nem akartam elengedni. Amikor otthon voltam, több volt a stresszes gondolatom. "Igen, csináljunk valamit!" Kimentem friss levegőt szívni. Ha Szöulban, otthon maradok, megint stresszes leszek. Nos, azt hiszem, ilyen voltam." 
Ezzel a gondolattal teljesen egyet tudok érteni, néha jól esik kiszakadni a hétköznapokból, frissítően hat egy utazás. Ezt alátámasztja az alábbi részlet is egy telefonbeszélgetésből:
LSG: "Hé, Yongwook, nagyszerű így eltölteni egy hetet. Annyira pihentető."

LSG: "Csak így utazgatni az országban, kempingezni és olyan tartalmakat gyártani, amit akarunk, most először csináltunk ilyet. Minden egyes pillanata nagyon jó volt. Volt egy kempingautónk és esett az eső, barbecue-t készítettünk, beszélgettünk, énekeltünk, és amikor felébredtem, láttam a tengert. Ott ettünk napközben. Ezek a pillanatok nagyon emlékezetesek."

A fellépésekkel kapcsoltos gondolatok:
LSG: "Ami az ázsiai turnét illeti, a céggel történt múlt évi incidens miatt, nem tudtam énekelni és ez olyan szomorú és bosszantó volt. Ezért valahogy igyekeztem vele. [...] Nem régen alapítottam a cégem. Nem voltam rá felkészülve, gyorsan bizonyítani akartam, hogy énekes vagyok. De 10 év után ez volt az első élő koncertem. Rengeteg félelmem volt. "Ki tudom tölteni az időt egy élő előadással hibázás nélkül?" Különböző dolgokat megfontolva arra jutottam, hogy ha észszerű döntést kellene hoznom, akkor az lenne a helyes, ha nem csinálom meg. [...] De ahogy csináltam, az éneklésem napról napra jobb lett. A rajongók megtöltötték a koncert helyszínét. Olyan szenvedélyesen szerették. "Ah, igen, ez az! Igen, ezt szerettem annyira." Sokszor éreztem ezt. Emiatt voltam nagyon boldog, amikor a színpadon álltam. [...] Nagy bajban lettem volna, ha nincs a turné. A legnagyobb gond az lett volna, hogy nem gondoltam rá, hogy énekesként a koncertek és fellépések által még több rajongóval találkozzam. Nem tudtam volna, mennyire fontos a koncertek és fellépések által kommunikálni a rajongókkal. Fantasztikus, hogy jól éreztem magam és magabiztos voltam a koncerttel kapcsolatosan."

A rajongókról:
LSG: "A rajongóim ujjonganak. Ezért nagyon hálás vagyok. Mostanában igazán boldog vagyok. Szeretek dolgozni. És különösen a rajongók, Airenek azok, akik tesznek róla, hogy valamit örömmel akarjak csinálni. Hogy ezeket gondolom, szeretnék köszönetet mondani. Köszönöm, hogy mindig bíztok bennem és támogattok. Hogy visszafizesem ezt a támogatást, nem fogok megváltozni, olyan maradok, mint mostanáig voltam. Keményen fogok dolgozni és kiállni elétek ezzel a gondolkodásmóddal. Nem tudom, mikor lesz, de megőrzöm ezt a visszavonulásom napjáig. Boldogan fogok elétek állni. Mindenki, haladjunk együtt előre egészségesen, biztonságban és boldogan."

Visszautalnék a kiállítás ajánló videójára:


LSG: "Őszintén szólva, amikor fiatalabb voltam, azt gondoltam, a 20. évforduló jelentős lesz, de most, hogy valójában itt van, nem sok minden változott. Talán egy kissé túlzás azt mondani, de előretekintve a következő 20 évben Lee Seung Gi még több örömet és boldogságot hoz a rajongóknak. Még keményebben fogok dolgozni és boldogabb leszek. Kérem, hogy támogassatok és bízzatok bennem, ahogy most is."

Az utolsó videóban pedig elkísérhetjük Lee Seung Git, ahogy az utolsó napon - feltehetően zárás után - ő is ellátogat a Lee:Mind kiállításra, amire megveszi a jegyét:
A: Hány jegyet adhatok?
LSG: Egy jegyet kérek. Egyet.
A: Tag vagy? [a honlapon]
LSG: Nem vagyok tag, de... Annak kell lennem?
A: Ha nem vagy tag, nem jár kedvezmény.
LSG: Kifizetem. Én is kifizetem.
A: 20.000 wont kérek.

LSG: Nagyon köszönöm (mindenkinek, aki eljött).
B: Azt mondták, ezt nem lehet pénzért megvenni. Még arra is gondoltunk, hogy árverésre bocsátjuk. Nagyon tetszett nekik.

Lee Seung Gi a kiállított anyagok megtekintése után pedig leült, hogy elolvassa a rajongók által hagyott üzeneteket. Volt olyan rajongó, aki a kiállítás mindhárom napján ellátogatott a helyszínre, volt olyan férfi, akit a felesége rángatott el a kiállításra, volt olyan is, akire Lee Seung Gi emlékezett, mert egy Moutai nevű kínai italt kapott tőle egyszer, egy másik rajongó megírta, hogy már 16 éve kedveli Lee Seung Git, valaki más pedig közel 5 és fél órát töltött a helyszínen a videókat nézve. Érkeztek rajongók az ország minden pontjáról, de még Lee Seung Git is meglepte, hogy valaki Hanoiból, Vietman fővárosából látogatta meg a Lee:Mind kiállítást.

LSG: "Komolyan nagyon hálás vagyok és tisztelem őket. Sokszor gondoltam arra, hogy volt-e olyan az életemben, amit ekkora odaadással csináltam."

És a záró sorok a videón:
"Boldogabb voltam az elmúlt évben, mert veletek lehettem. Remélem, idén is mindannyiótokkal együtt boldogan haladhatok előre továbbra is. Köszönöm Airenek!


Az Airen Day része volt egy meglepetés esemény. Én élő videós bejelentkezésre gondotlam először, de nem tudtam, ez hogyan lenne kivitelezhető a honlapon keresztül, de olvastam olyan ötletet is, hogy talán egy rövid online koncertet kapunk. Egyik se, hanem a honlap chatjén keresztül lehetett beszélgetni Lee Seung Givel. Akármennyire szerettem volna részt venni ebben, az időeltolódás nem kedvezett ennek, illetve az se segített, hogy azon a napon egy más programon kellett részt vennem. De azért elég megszállott rajongó vagyok ahhoz, hogy az előadást hallgatva mobilról megpróbáljak belépni az oldalra. Ez nem ment olyan könnyen, az üzenetek folyton visszaugrottak az újabbakra, így összességében pár perc alatt csak két üzenetet tudtam elkapni Lee Seung Gitől, egyikben ő is megjegyezte, hogy gyorsan jönnek az üzenetet, a másikat nem tudtam lefordítani.

A fentiekben igyekeztem nektek összefoglaló mindazt, amit az Airen Day során kaptunk. Remélem, a részletek közelebb hozták azokhoz is az élményt, akik nem láthatják a videókat.

---------------
Képek: Human Made, Captain Planet
Videók: Twitter, Human Made

2 megjegyzés:

  1. Szia Kati! Már nagyon régen írtam ide.
    Nagyon köszönöm ezt az értékes beszámolót. Én ugyan tagja vagyok a honlapnak, de mivel a fordítás nekem nehézkesen ment, nagyon örültem, hogy te bevállaltad. Már több mint 15 éve elkötelezett rajongója vagyok Lee SeungGinak. Nagyon sajnálom, hogy a távolság, a korom és megromlott egészségem nem teszi lehetővé, hogy egy koncertjén, vagy egy ilyen rendezvényen, mint a MIND részt vegyek. Ezért minden internet adta lehetőséget kihasználok, hogy lássam ill. halljam.
    Az emlékeim között kutatva találtam ezt a 2022-es kpopmap cikket, mely LSG kiválóságáról ír. Aki nem ismeri érdemes elolvasni.
    https://www.kpopmap.com/bias-duality-lee-seunggi-fantastic-universe-is-uniquely-his-own-we-are-just-happy-to-be-here/

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a hozzászólást!
      Igazán szerencsések vagyunk, hogy az internet eltünteti a távolságokat, a ház küszöbét se kell átlépni, mégis azonnal értesülhetünk mindenről, történjen az bármily távol tőlünk. Nem ugyanolyan, mintha ott lennénk, de ily módon mégis részesei lehetünk a különböző eseményeknek. Örülök, hogy a bejegyzés elnyerte célját. Habár a fordítások nem teljesek, ezek csak kiragadott részletek, de igyekeztem a legfontosabb gondolatokat kiemelni.
      Köszönöm a cikkajánlót, nagyon tartalmas összefoglaló!

      Törlés