2020-08-29

Vendégszereplés a Baek Jong Won's Alley Restaurant műsorban

Nem sokat tudok a címben nevezett műsorról, de az aug. 19-ei és 26-ai részeket kivételesen megnéztem, ugyanis ezekben Lee Seung Gi vendégszerepelt. Tökéletes választás egy éttermes műsorba, hisz az ételek iránti szeretete jól ismert, és nemcsak szereti, érdekli is őt. Bárhol jár Koreában vagy a világban, ismeri a hely jellegzetességeit, és akár még Bangkokban is ajánl éttermet az odalátogató turistáknak.


Ezen túlmenően egy másik jelentősége is van, hogy Lee Seung Gi Baek Jong Won egyik műsorában szerepelt. Ha még emlékeztek, 2018-ban, amikor Lee Seung Gi megkapta a Nagydíjat, Baek Jong Wont tartották a másik nagy esélyesnek.  Mivel nem ő nyerte el a vágyott díjat, a rajongói és műsorainak rajongói nemtetszésüket fejezték ki a döntés ellen és némiképp támadólag léptek fel Lee Seung Gi ellen. De most ők is a saját szemükkel láthatták, hogy Lee Seung Gi nagyon különleges személy, aki az Alley Restaurant műsorban is 100%-os teljesítményt nyújt.

 

BJW: Nem volt könnyű meghívni őt, de úgy döntött, csatlakozik hozzánk, hogy segítse a szomszédságot. [...]
LSG: Nagyon el akartam ide jönni. [...] Valójában csodálom BJW-t, és el akartam látogatni az éttermébe. Se Hyeong azt mondta, hogy majd ő elintézi.
BKW: De [YSH] kihátrált.
LSG: Egyeztettünk időpontot, de [YSH] két napja visszamondta. Először azt hittem, BJW mondta vissza.
BJW: Én azt hittem, de mondtad vissza.

A Baek Jong Won's Alley Restaurant egy éttermes variety show, amely 2018 januárja óta látható az SBS műsorán. Két műsorvezetője van, Baek Jong Won mellett Kim Sung Joo van ott a kezdetek óta, de Jung In Sun is elég régóta erősíti a csapatot. A műsor lényege, hogy felkeresik az egykor nyüzsgő utcák jobb napokat is látott éttermeit, és tanácsaikkal igyekeznek javítani az ételek és a kiszolgálás minőségén. Az elismert koreai séf, Baek Jong Won mellett számtalan vendég megfordult már a műsorban, akik megkóstolták a jobbá tett ételeket és ugyancsak igyekeztek tanácsaikkal segíteni az adott étterem tulajdonosait. A show 131.* (kb. a rész 46. percétől) és 132.* (kb. a rész 50-51. percétől) részeiben Lee Seung Gi is betöltötte ezt a pozíciót.

Kedvencünk Dobong kerület Chang-dong részének két éttermébe látogatott el. Lee Seung Gi jól ismeri a környéket, hisz gyerekkorát itt töltötte.

LSG: Suyu-dongban laktam, amikor kicsi voltam. És általános iskolába Banghak-dongban jártam. Ezek közel vannak egymáshoz. Utána középiskolába Chang-dongban jártam. A debütálásom előttig itt éltem. Még a debütálásom után is kb. egy évig éltem itt. Úton idefelé sok minden eszembe jutott.

Az első hely egy tésztaétterem, ahol a paradicsomos tésztát húsgolyóval és a tejszínes tésztát arancinivel kóstolta meg. Az ételek ízével nem volt probléma, viszont a kinézetükön változtatni kellett, hogy azok látványra is ínycsiklandóak legyenek, hogy csak a róluk készült képekkel felkeltsék a vendégek figyelmét.

 

LSG: Nagyszerű, hogy a környéken végre van olasz étterem. Amikor az emberek tésztára vágytak, el kellett menniük az egyik nagy családi étterembe. Ráadásul nagy eseménynek kellett lennie, hogy odamenjenek, pl. amikor a gyerekek jó bizonyítványt kaptak. Születésnapokon, érettségi napján. Azt hiszem, az első tejszínes tésztát egy olyan étteremben ettem. De nem hiszem, hogy valaha is ettem megfelelő húsgolyós tésztát.

A szakács kétféle húsgolyós tésztával rukkolt elő, különbséget csupán a húsgolyó formája jelentett. Az egyik változat gömbölyű - mint ahogy az egy golyóhoz illik - , míg a másik egy kissé szögletesebb. De mindkettő cheddar sajttal van töltve.


LSG: Szerintem a  gömbölyű határozottan jobb, mint a szögletes. A gömbölyű nagyobbnak is tűnik. 

Tehát látványban a nagy méretű, gömbölyű húsgolyó nyert. És az íze?

LSG: Ez a húsgolyó nagyon finom. Szerintem remek ötlet volt nagyobbra készíteni. Ez a szósz... szeretném némi rizzsel is megkóstolni. A méret az, ami lenyűgözött.
M: Szerintem ez jobb, mint sok kicsi húsgolyó.
LSG: Amikor a húsgolyók kicsik, az étel nem lesz elég tápláló. Nem számít a forma, a nagy méret elégedettséggel tölt el. 

A tulaj minden egyes javaslatot meghallgatott, és jegyzeteket is készített.

LSG: Ezek csak személyes megjegyzések voltak, ne vegye túl komolyan őket. 

A húsgolyó mellett, vele együtt a paradicsomos tészta is elfogyasztásra került, amely...

LSG: Nem tudom, miben kellene fejlődnie a tésztának. Nagyon jó. Tényleg találnunk kell problémát? Finom, ahogy van.

Lee Seung Git a menedzsere kísérte el az étterembe, aki annyit tett hozzá, hogy nem lenne rossz ötlet, ha lehetne plusz húsgolyót kérni a tészta mellé, amiben Lee Seung Gi és a műsorvezetők is egyet értettek.

A második fogás az arancinis tejszínes tészta. Az aranciniről Lee Seung Ginek van néhány emléke:

LSG: Nos rossz emlékeim vannak róla. Volt a Little Forest nevű műsor a gyerekekkel. Arancinit készítettünk ott és a gyerekek utálták. Úgy gondolom, az arancininek igazán finomnak kell lennie. Olyasminek kellene lennie, amit mindenki élvez. Akkor megrendelnék.  

És amit most, a dobong-gui étteremben kaptak...

LSG: Nagyon másként néz ki, mint amit mi csináltunk. Azt hiszem, volt valami gond a mi arancininkkel. Azt hiszem, Seo Jin hyung elrontotta. [...] Szóval ilyen az igazi arancini. Máshol is kóstoltam már, de ez az arancini egészen más. Finom.

Az étterem tulajdonosa kíváncsi volt a vendégek véleményére arra vonatkozóan, hogy szerintük szükséges-e több rizst használnia az arancinihez.

LSG: Szerintem lehetne benne több rizs.  Csak egy kicsivel többet. Van rizs az egyik oldalon, de nincs a másik oldalon. Sok a sajt.

Az építő jellegű tanácsot, annak hasznosságát BJW is elismerte: Ez egy jó tanács.  

A remek, igazi arancini mellett Lee Seung Git a tészta is lenyűgözte.

LSG:  Ez tökéletes. Ha diákok vagy családok eljönnek, nagyon fog nekik ízleni. [...] Az adag is bőséges. Határozottan úgy hiszem, hogy az arancini jobb lesz több rizzsel. Most, hogy kihűlve eszem, túl sok benne a sajt. A sajt összekeveredett a tejszínnel, ezért egy kicsit nehéznek érzem, mert nincs elég rizs.

LSG: Amit látok, az adagok elég bőségesek, ami arra késztet, hogy egyből bele akarom vetni magam. Ami azt illeti, az itteniek a méltányos árat nagyon fontosnak tartják, ahogy én is.

LSG: Ha lenne még mit javítani az ételeken tovább maradnék. Olyan finom volt.

És ha már tejszínes tészta volt az egyik kipróbált étel, javasolnék egy korábbi bejegyzést a blogból - biztos van olyan, aki még nem látta -, amelyben Lee Seung Gi a saját tejszínes tészta receptjét osztotta meg a nagyközönséggel. A tészta kedvelői és a kísérletező kedvűek megpróbálhatják elkészíteni, és ha megnézitek a hozzászólásokat, az is kiderül, hogy egy picit a recepttől eltérve, saját ízvilágra alakítva a fogást is remek étel készíthető.

A következő részben egy csirkesütöde volt a célállomás, ahol édes-savanyú csirkefalatkák készülnek. A két fiatal tulajdonos a tökéletes recept megtalálásán dolgozik, de BJW séfet nem tette elégedetté a legutóbbi kóstolás, ugyanis szinte semmit sem változott a sült csirke íze a korábbi változathoz képest. Tudta az okot is, javaslatai ellenére nem megfelelő alapanyagot használtak, ezért a két srác alapos fejmosást kapott. És Lee Seung Ginek egy ilyen hangulatú étterembe kellett ellátogatnia.

BJW: Elég erősen megszidtam ma őket. Nagyon keményen próbálkoznak, de meg kellett őket ma szidnom. Ezért tűnnek ijedteknek. Szükségük van egy kis hátba veregetésre. Letörtem őket, ezért neked újra fel kell őket derítened.

A sütöde tulajdonosai nagyon meglepődnek, amikor meglátják, hogy a vendégük Lee Seung Gi, azok a reakciók imádnivalóak. A csirke még nem készült el, így Lee Seung Gi kicsit érdeklődik az étteremről.

LSG: Ki a célközönség?
T: A célközönségünk a diákok, mivel sokszor mennek el itt. Olyasmit igyekszünk készíteni, amit szeretnek.
LSG: Tehát fűszeres, édes és fokhagymás-szójaszószos csirkét készítetek?
T: Így van.
LSG: BJW azt mondta, ellenőrizzem a csirke méretét és a ropogósságát.

Látszott a két szakácson, hogy még a szidás hatása alatt vannak, illetve nagyon idegesek lettek, amikor megtudták, hogy ma Lee Seung Ginek kell csirkét készíteniük. Ő viszont igyekezett megtörni a jeget és miután megdicsérte a tulajt, hogy milyen jól néz ki, olyan témák merültek fel, mint hogy milyen idősek, hol élnek, hova jártak iskolába.


LSG: Merre laksz?
T: Banghak-donghoz közel. Mindig a környéken éltem.
LSG: Én is ott laktam. A Négyes Komplexum közelében. Ahol a középiskola van.
T: Én a Tizenhatos és Huszonhatos Komplexum közelébe költöztem.
LSG: A Shinhak Általános Iskola közelében?
T: Igen, arrafelé.
LSG: Oda jártam. A nagymamám még mindig ott lakik.

LSG: Látom, egész sokat készítettetek az alkalomra. Hallottam, hogy BJW megszidott titeket. Mennyire volt rossz? Nagyon?
T: Őszintén, úgy érzem, ha csak beszélek róla, sírni tudnék.
LSG: De túl kell magad tenned rajta.
T: Csakhogy végül is 100%-ban az én hibám volt, ezért rendben van.
LSG: Csaltál?
T: Nos, figyelmen kívül hagytam a részleteket a fő hozzávalókkal.
LSG: Megfeledkeztél róla?
T: Előre ellenőriznem kellett volna, hogy rendben van-e vagy sem. De csak megvettem a szupermarketben, mert siettem. Ezért elfelejtettem alaposan megnézni a hozzávalókat és végül rosszak voltak.
LSG: Nem kell megvallanod nekem. Ezt BJW-ra hagyom. Csak egy vendég vagyok. Nem kell megvallanod a bűneid egy vendégnek.
T: Rosszul érzem magam, hogy majdnem rossz ételt szolgáltam fel a vendégemnek.
LSG: Örülök, hogy így gondolod.
T: Nem fogok sírni.
LSG: Tégy bele egy könnycseppet is. Fogadok, még jobb lesz tőle.

Háromféle szósz készült a csirkefalatokhoz, az egyikben 2:2 arányban volt a cukor és a keményítőszirup, egy 1,5 rész cukrot és 2,5 rész keményítőszirupot, míg a harmadik fordítva, 1,5:2,5 arányban több cukrot és kevesebb keményítőszirupot tartalmazott.

LSG: Szemmel nem mondható meg a különbség, de úgy hiszem, mindegyik szósz más, ugye?


Mivel a frissen sült csirke túl forró, ezért várni kellett. Az egyik szakács a hűtés meggyorsítása érdekében a ventilátorhoz vitte az adagokat.

Várakozás közben szóba került Lee Seung Gi nagyszerű előadása a Forbidden love-val.

T: Mostanában sokat látunk a TV-ben. Az éneklésed. Minden nap megnéztem.
LSG: Túl régóta nem éneklek, ugye? Köszönöm. Kérlek, továbbra is nézzetek meg minden nap.

A kóstolás a nap legfontosabb pillanata, de mivel egyikük lassan eszik, megint várni kellett egy kicsit, közben:


LSG: Sokat gyakoroltatok. Biztosan sok csirkét ettetek, míg gyakoroltatok. Nagyon nehéz lehetett.
A szakács küzdött, hogy visszatartsa a könnyeit, talán visszagondolt az elmúlt időszakra, de lehet, hogy csak újra a szidalmak jutottak az eszébe.
LSG: Menj és sírj.
T1: Tudom kontrollálni.
LSG: Szerintem jobb, ha sírsz. Csak engedd ki.
T2: Ha egyszer elkezdi, nem tudja abbahagyni.
LSG: Ebben az esetben... nincs egy szoba hátul? Hagyhatod a vizet folyni, amíg sírsz.

De a csirke és annak ízesítése a lényeg, ami...

LSG: Nem gondoljátok, hogy mindenki ugyanazt választja? Kiválasztjuk a legjobbat háromra?
[LSG és az egyik szakács a több cukorral készült változatot választotta, míg a másik szakács a több keményítővel készültet]
T: Én másikat választottam.
LSG: A középsőt?
T: Igen.
LSG: Mi az utolsót választottuk. Miért ezt választottad? Várjunk, hadd kóstoljam meg újra. Rosszul éreztem?
T: Hasonló az íze a tanghuluhoz.** Ezen több a keményítő szirup.
LSG: Mi az arány?
T: 1,5 rész cukor, 2,5 rész keményítőszirup. Ti ketten a 2,5 rész cukor és 1,5 rész keményítősziruposat választottátok. Azon több a cukor. Az első ugyanannyi cukorral és keményítősziruppal készült.
LSG: Megkóstoltam ezt, de...
T2: Én nem tudtam megenni.
LSG: Majdnem ehetetlen. Olyan mint a karamella. [...] Mi a fontosabb, a csirke vagy az édes íz? Nektek mi a fontosabb?
T: Őszintén? A csirke fontosabb.
LSG: Ugye? Akkor ez a legjobb. Ha a csirke fontosabb, összevetve ezzel a szósszal... Mi ez?
T: Több benne a cukor.
LSG: A 2,5 résznyi cukor jobb. Amikor rágod, tudod, hogy ez csirke, ami édes és savanyú. De ez... ráragad a fogadra. Elfogulatlanul ez a legjobb. Nincs más válaszlehetőség. Ez... hogy is mondjam?
T2: Finom.
LSG: Igen, finom. Az emberek megvennék. De ezt... megfontolnám.

Látva és hallva a fenti beszélgetést, a megfigyelőszobában figyelő műsorvezetők is hozzászóltak Lee Seung Gi módszereihez.

KSJ: Olyan mint egy osztályelnök. Meghallgatja a véleményüket, de végül...
BJW: Láttátok, mit csinált? Amikor egy valaki az utolsó választotta, újra megkóstolta.
JIS: Figyelembe vette az eltérő véleményt.
KSJ: Meghallgatta a véleményük.
JIS: Ragaszkodott a véleményéhez, és próbálta meggyőzni.

Küldetés teljesítve, megvan a csirkéhez illő, megfelelő arányú cukros keverék.


T: Tökéletesnek kellett volna lennie.
LSG: Ez különlegesebb. Máshol ehetek tökéletes ételeket. A fejlesztési folyamat során jöttem ide. Megtiszteltetés volt először megkóstolni.
T: Miénk a megtiszteltetés.
LSG: Remélem, sikeresek lesztek. [...] BJW... Az emberek okkal sikeresek. Fogadjátok meg a tanácsait. Ha folytatjátok a gyakorlást, ötleteitek lesznek. Ha úgy gondoljátok, BJW ötletei mások, mint a tiétek, a dolgok nem fognak összejönni. Próbáljátok ki a tanácsain alapuló receptet. Fejlesszétek onnan. 

Távozás előtt már csak a fizetés maradt hátra és Lee Seung Gi készpénzben 100.000 wont adott, amelyet a tulajdonosok túl soknak tartottak.

LSG: Ez egy kétértelmű összeg. Többet adni furcsa lenne.  Ha túl sok, vegyetek belőle hozzávalókat, hogy többet gyakoroljatok.

És ők így fognak tenni.


Őszintén szólva, ha jobban érdekelne ez a műsor, megnézném, honnan indult ez a két srác és hogy hova jutnak el, de Lee Seung Gi nélkül nehéz engem rávenni, hogy variety-t nézzek - na, meg tegyük hozzá, időm sem nagyon akad rá. Azért reméljük, Seung Gi segítségének (is) hála valóban sikeresek lesznek.


* Más számozás szerint 246-247. részek.
** Kínai cukrozott gyümölcs

------------------
Forrás: Wikipédia
Képek: sbs_backstreet, sbsnow_insta, seoulvillage.blogspot.com, thereaderwiki.com
A fordítások a műsor angol felirata alapján készültek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése