2016-05-31

Kitekintő - Koreai film- és drámanap Szegeden


Remélem, megengeditek nekem ezt a kis kitérőt, de szeretnék néhány szót szólni a 2016. május 28-án szombaton tartott szegedi Koreai film- és drámanapról.
Ezt a rendezvényt nevezhetnénk a tavalyi Koreai film- és drámanap kistestvérének is. Nem volt olyan nagy volumenű, mint a pesti, de mi, akik ott voltunk, élveztük és nagyon jól éreztük magunkat - azt hiszem, ezt kijelenthetem minden jelenlévő nevében. Számomra nagy öröm, hogy a dél-alföldi régióban is lehetőség nyílt egy ilyen esemény létrehozására. És ez a Szegedi Koreai Kulturális Közösség érdeme. Köszönöm nekik!
Az Agórában kb. 50-60-an gyűlhettük össze, bár mivel elől ültem, nem forgolódtam sokat, hogy összeszámoljam az embereket. Öröm volt látni, hogy több korosztály is megjelent, és többen utaztak kisebb-nagyobb távolságról, hogy ott lehessenek.
A szervezők kitették magukért, kedvesen, örömmel fogadták az érdeklődőket.
A tervezett programokon túl meglepetésként ki volt pakolva néhány Koreával kapcsolatos kiadvány, könyvek, magazinok, DVD-k, szóróanyagok, amiből az élelmesebbek bátran válogattak, de mindenki rendes volt, mert csak egy-egy darabot szemelt ki magának. Aki kevésbé leleményes, mint én, az üres kézzel távozott, de csak az élményért is megérte, hogy ott lehettem.
A programokat az alábbi plakáton láthatjátok:


Baksa Tímea, alias Xialong előadása nagyon érdekes volt, egy vérbeli Korea-fan számára is mondott újdonságokat. Néhány gondolat az előadásból:
- a legdrágább sorozat az IRIS volt (az nem derült ki számomra egyértelműen, hogy ez az első vagy a második részre, esetleg mindkettőre vonatkozik-e, de remélem, nem azért volt drága, mert néhány részletet Budapesten forgattak :) )
- azt talán mindenki tudja, hogy egy-egy epizód bármilyen sorozatból rohamtempóban készül, de azt nem gondoltam volna, hogy akár a forgatási nap reggelén sincs kész a forgatókönyv, csak a nap folyamán kapják kézhez, ahogy készül. Ilyen miatt már olyan is előfordult, hogy adásnapon készült el az aznapi epizód, de arra is volt példa, hogy még akkor sem.
- a forgatókönyvírók 90%-a nő, míg a rendezők között ez az arány a férfiakra jellemző
- egy-egy produkció költségeinek 65%-a a sztárok gázsijára megy el
- és volt még sok egyéb érdekesség.

A No Name Girls (NNG) tánccsapat lelkes fiatalokból áll, jelenleg 11-en vannak. Három dal koreográfiájával készültek erre a napra, ezek egy SNSD szám, egy Red Velvet dal, és a harmadikat elfelejtettem... De nem is ez a lényeg, öröm volt őket nézni, látszott rajtuk, hogy élvezik, a K-pop és a tánc iránti szeretetük miatt álltak össze, remek csapatot alkotnak. Remélem, sok örömteli fellépésük lesz még például a következő film- és drámanapon.

És végül a film. Titokban Délen, Secretly Greatly, 은밀하게 위대하게.


Egyrészt kellemes volt a környezet, a besötétített teremben olyan érzés volt, mintha moziban lennék, csak a popcorn hiányzott. Jó volt kivetítőn, más emberekkel együtt nézni ezt a filmet.
A film vígjáték és thriller remek kombinációja, az első fele inkább humoros, sokat nevettünk rajta, majd egyszer csak megváltozik a hangulat és határozottan átcsap thrillerbe. A sztorit nem nevezném kiemelkedőnek, inkább a körítés miatt lesz számomra emlékezetes. És azért is, mert az első szegedi Ka:kon alkalmával láttam. Bátran merem ajánlani ezt a filmet mindenkinek, aki egy jó vígjátékra vágyik, de nem riad meg az akciótól sem, de tudnotok kell, a film vége üt.

Az eseményről találtok képanyagot is a Szegedi Koreai Kulturális Közösség facebook oldalán, de a Korea film- és drámaközösség is megosztott egy albumot.

Azt hiszem, egy kicsit bő lére eresztettem a mondandóm, de tényleg igyekeztem csak a lényeget megragadni. Nagyon boldog vagyok, hogy lehetőségem volt részt venni a programon, és hogy ez pont Szegeden volt, külön öröm számomra. Ha legközelebb is lesz, szívesen megyek újra.

------------------------------
Képek: A Szegedi Koreai Kulturális Közösség facebook oldala.

2 megjegyzés:

  1. Kati köszi!Érdemes ide gyakran benézni, mert ilyen meglepetés érhet. Jó hallani róla, hogy egyre szaporodik ország szerte a Koreát kedvelők közössége. Az igaz, hogy Szeged csak fele távolságra van, mint Budapest, sajnos bármennyire szeretnék, mégis nehéz számomra részt venni. Az okokat nem részletezném, így csak gondolatban lehetek a rendezvényen és kicsit irigykedem. Örömmel olvastam a beszámolódat, és legalább a te szemeden és füleden keresztül kicsit úgy érezhettem, hogy ott voltam.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy pozitív fogadtatásra talált a bejegyzésem, egy kicsit féltem, hogy nem ideillő. De épp azért írtam, hogy egy kicsit reklámozzam az ilyen és hasonló eseményeket, ezzel is hozzájárulva a koreai kultúra terjesztéséhez, és hogy aki nem tudott részt venni, bepillantást nyerhessen.

      Törlés