2018-03-15

Szemezgetés az interjúkból 2.

Találtam még néhány interjúrészletet angol fordítással, valamint az elmúlt napokban is kikerült egy-egy eddig nem látott gondolat, úgyhogy íme egy második összefoglaló, válogatás a különböző oldalakon megjelent cikkekből, cikkek alapján. Jó olvasgatást! (az első rész itt olvasható)


Kezdjük is a katonai szolgálattal kapcsolatosan pár gondolattal, vagyis mi az, amitől több lett LSG a seregben töltött időszak alatt (akik esetleg nem tudnának róla, LSG 2016.02.01.-2017.10.31. között teljesítette a kötelező katonai szolgálatát az SWC-nek rövidített különleges erőknél):
"A seregben szembenéztem a mentális és fizikai határaimmal, amelyeket sosem tapasztaltam meg. Látszólag lehetetlen helyzetekben azt vettem észre, hogy megcsináltam puszta akaraterőből vagy bajtársiasságból. Most nem félek semmitől sem. Ez a tél hihetetlenül hideg volt, ugye? Ahelyett, hogy vastag téli ruhákba bújtam volna, ennyit tettem; azt gondoltam: Minden fejben dől el."


A sereg sok változást hozott magával:
"Ez volt az első alkalom, hogy senki sem támogatott és magamról kellett gondoskodnom. Felépítettem a magabiztosságom és sokat tanultam. Sokkal játékosabbá, magabiztosabbá váltam, és most képes vagyok kevésbé óvatosnak lenni és többet beszélni arról, ami a fejemben van. Kevésbé vagyok hajlamos arra, hogy visszatartsam a szavaim, azon oknál fogva, hogy mit gondolhatnak mások."

Son Oh Gong is megmondta Jin Sun Minek, hogy menjen el a seregbe: "Jin Sun Mi, úgy látom, el kellene menned a seregbe. Az egyetlen hely, ami egy csapásra megváltoztatja a befelé forduló személyiséged, az a sereg. A kitartás és a mentális erő, ami az idősebbek és beosztottjaik között gyűlik a kiképzések során, és a személyes kapcsolatok egy csapásra társaságkedvelővé változtatják a befelé forduló személyiséged. Azt is mondtad, hogy látod a szellemeket, ugye? El kell menned a seregbe és eltűnik ez a képességed. Tudni akarod, miért? A seregben ijesztőbb dolgok vannak, mint a szellemek. [...] Nincs még egy olyan hely, mint a sereg. Valóban el kell oda menned, hogy megtudd." (saját fordítás)

LSG-t sokáig a nemzet kistestvérének nevezték, de ahogy az idő múlik és változik az ember, levetkőzheti a korábbi imaget, és 31 évesen már nem kistestvérként, hanem igazi férfiként tekinthetnek rá:
"Örülök, hogy a becenév fokozatosan megszűnt. Az emberek mind LSG-ként ismernek, aki Koreában azon kevés előadók egyike, aki mindháromban (színészet, TV műsorok, zene) jó. Ez így tetszik nekem."
"Több sokoldalú előadó van a tengerentúlon, akiknek a megjelenésük természetes átlépve a szórakoztatóipar különböző szektorjainak határait, elfogadták őket, ahogy vannak. Szerintem ez az az út, amit követnem kellene."
Valóban, lassan másfél évtizede, hogy helyt áll énekesként, színészként, variety műsorok állandó szereplőjeként, műsorvezetőként és különböző termékek reklámarcaként. Sosem áll meg, kívülről úgy tűnik, sosem pihen, de ő ebben leli örömét. A NJttW egyik utolsó részében is azt mondta: "Ez a legnehezebb, boldog életet élni. [K: Mikor vagy a legboldogabb?] Most úgy érzem. Amikor műsorban vagyok. Belebetegszem, ha pihenek."


Tehetségét és a munkához való hozzáállását sokan elismerik, a Gonghap rendezője, Hong Chang Pyo így nyilatkozott róla: "LSG a bevonulása előtt vett részt a film forgatásán. Ezért tűnik frissnek a filmben. Pufi arca volt akkoriban. Miután leszerelt a seregből, karakteressé és férfiassá vált. Szerintem egy született úriember. Mindig kedves és udvarias mindenkivel. És szerintem az erőssége a derűssége és a magabiztossága. Pozitív energia árad belőle. Habár szoros időbeosztása volt egy sorozat miatt, minden reklámtevékenységben részt vett és próbált támogatni minket. Ahogy tudják, a fiatal egészséges férfi, aki kitűnően teljesítette a katonai szolgálatot, megérdemli, hogy önbizalomtól duzzadjon. Nagyon okos színész. Amikor utasításokat adtam neki, mindig sokkal jobban megoldotta, mint arra számítottam."


Színésztársai is többször utaltak arra milyen szenvedéllyel végzi a munkáját, LSG ennek okát is elárulta:  "Ami még mindig zavarba ejt, hogy hogyan osszam be az erőfeszítésem, ezért mindig 100%-ot adok bele. Sok dolgot csinálok, beleértve a TV műsorokat. Sosem állok elő olyan kifogásokkal, mint hogy elfoglalt vagyok egy másik műsor forgatásával, azt gondolom, ezért tűnhetek szenvedélyesnek."
 "A próbáktól kezdve teljesen a munkámra koncentrálok, használva az érzéseim és 100%-ot adva a karakterbe, mert nem tudom máshogy. Próbálom nem elrontani a jeleneteket vagy elfelejteni a sorokat, amiről azt gondolhatják, hogy azért van, mert drámát és variety-t is egyidejűleg forgatok." 

Nem csak azzal nyűgözi le a rajongóit, amit és ahogyan csinál, hanem az egészhez való hozzáállásával és a szerény gondolataival:
"Nemcsak egy dolgot csinálok, ezért kétszer, háromszor keményebben kell dolgoznom. Még nem lehetek elégedett a munkámmal. Még mindig ideges vagyok, mert olyan sokan vannak, akik tehetségesek. Amit jobban csinálhatok, mint ők, hogy keményebben próbálom."
"Olyan színész akarok lenni, akinek a közönség és a produkciós csapat megbízhat és azt gondolhatják: LSG biztosan képes lesz ezt a részt eljátszani. Sok energiám van, amit a színészetre fordíthatok." 

Mint látszik, hiába a sok éves tapasztalat, a több sorozatban nyújtott nagyszerű alakítások, nem szállt el magától, próbál jobb és jobb lenni, újabb és újabb oldalát megmutatni, egyre többet tanulni.
"A legtöbb forgatókönyvben, amelyet megkaptam, nekem jutott a főszereplő. Mivel ez a helyzet, leginkább romantikus vígjátékokat vagy melodrámákat kaptam, így a műfaj nem változatos. Nem ezt akarom csinálni. Szeretnék olyan szerepeket eljátszani, ahol jó rendezőkkel és olyan veterán sztárokkal játszhatok együtt mint Song Kang Ho és Hwang Jung Mi. Még ha csak egy kis szerepről is van szó, ezt akarom csinálni."
"Figyelni és tanulni akarok. Még ha le is szidnának, szeretnék tanulni a folyamat során."

"Szeretném magam kipróbálni egy gengszter vagy szélhámos szerepében. Az arcom úgy néz ki, mint egy jófiúé, de a megvilágítástól függően az ördögi oldala is van."
Ebből már kaptunk némi ízelítőt.

Néhány gondolat a Hwayugival és a Goonghappal kapcsolatosan: "Hasonló vagyok Seo Do Yoonhoz, mivel komoly vagyok, amikor valamit csinálok, de a személyiségem nem teljesen komoly, sokkal jobban hasonlítok Son Oh Gongra. Hogy őszinte legyek, nehéz volt egy olyan karaktert létrehozni, mint Son Oh Gong a Hwayugiban, ezért ez egy nagyon jó dráma volt a számomra. A Hong nővérek nagyon jól ismernek és gyorsan rátaláltak, hogy miben vagyok jó. A záróbulin boldog voltam, amikor mondták nekem, hogy nem gondolták és aggódtak, hogy milyen jelenetekben lennék jó és csak megírták a forgatókönyvet. Éreztem a bizalmunkat a játékomban."

Az egyik interjúban a Hwayugi elején történt balesetről és incidensről is kérdezték:
"A drámák személyzetének már évek óta rosszak a körülményei. A dráma miatt ez nyilvánosságot kapott, az emberek és a kapcsolódó szervezetek olyan intézkedéseket hoztak, amelyek megelőzik az ilyen szerencsétlen eseteket. Tudni róla és úgy hagyni egyenlő a hanyagsággal. Szükség van egy rendszerre a K-drámák tartalmának valamint a stáb boldogságának érdekében."


És egy kicsit a Goonghapról:
"Szeretem, ami finomkodó. Szerintem az emberek valamilyen mértékben szívesen hallanának ilyen sorokat, mert ez olyasmi, amit nem mondanak a valós életben. Ilyen sorokat fantasy-ben, romantikus darabokban használnak, de szerintem sokan álmodoznak róla, hogy nekik súgják őket."
"Szerettem azt a sor, ahol azt mondtam: 'nem egyszer gondoltam rád úgy, mint egy nőre.' A való életben ez zavarba ejtő. De működik, mert egy filmben van."

Úgy tartja magáról, hogy a való életben nem romantikus, inkább vicces:
"Azt kérdezném: 'Valóban szeretnéd tudni? Miért?' Azon múlik kivel találkozom. Lehetek romantikus, vagy nem."


Tegnap olvastam egy véleményt a Goonghapról, a Facebook-on már megosztottam belőle pár gondolatot, de azok kedvéért, akik nem élnek virtuális közösségi életet, ide is bemásolom:
"Bárki is mondta, hogy az egyszerű szerelmi történetek kimentek a divatból, minden lehetséges módon tévedett. A Goonghap könnyedén megváltoztatja a savanyú látásmódjukat a könnyed romantikus filmekről, mert ez a elbűvölő film határozottan megér minden egyes percet az idődből. ... 5/5, látni kell: Sok csodálatos dolog van, amit erről a filmről lehet mondani. ... A film rendezője úgy írja le: 'nem egy mindennapi történelmi dráma, ez egy vidám és szívet melengető film". A kitűnő szereplőgárda, a gyönyörűen filmezés és az egyszerű történetvezetés a jövendőmondással párosítva figyelemre méltóvá teszi a filmet. Más mint a többi történelmi romantikus film, és maguk a karakterek sem bonyolultak a nézők számára. ... Ami még nagyszerűbbé teszi a filmet, az a négy jelölt, ... mind tanítanak valamit a hercegnőnek a palotán kívüli világról. ... Seo Do Yoon egyszerű és figyelmes, képes olvasni az emberek szívében és szándékában. ... Ami megszólított a filmben, az a vége. ..."


Végezetül figyeljük irigykedve az ázsiai rajongókat, most leginkább a bangkokiakat, akiknél április 8-án lesz egy LSG rajongói találkozó, a szerencsés résztvevők pedig azon kívül, hogy élőben láthatják LSG-t, még néhány ajándékkal is gazdagabbak lehetnek. Más országokat a Goonghap bemutatása miatt irigyelhetünk, de eljön még a mi időnk, csak várjuk ki türelemmel.
"Egy mostanában zajlott esemény alkalmával meglepődve láttam a maláj rajongóimat a karkötőt viselve, ami a drámában tűnt fel. Úgy éreztem, az ázsiai országok nagyon közel vannak, a rajongók világszerte valós időben nézik a drámát. Remélem, a K-drámák még több ázsiai országba törnek utat."


-----------------

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése