2021-06-23

Jipsabu - Búcsú Shin Sung Roktól és Cha Eun Wootól

Egy újabb olyan bejegyzés következik, amelyre kitehetném az OFF jelet, de úgy gondoltam, ennek most itt a helye.

Ahogy azt már egy ideje tudjuk, Shin Sung Rok és Cha Eun Woo a 177. résszel búcsút intettek a Jipsabunak, a múlt vasárnapi részben láthattuk őket utoljára a csapat tagjaiként. Nem először élünk meg személyi változást a műsor történetében, 2020 februárjában az eredeti csapatból távozott Lee Sang Yun és Yook Seong Jae. Akkor a hír hallatára készült egy bejegyzés benne a véleményemmel. A mostani hírt a csatorna közleményével együtt a heti összefoglalók egyikében osztottam meg, de úgy érzem, szükség(em) van egy külön posztra is.


 

Ahogy megnéztem a blog korábbi bejegyzéseit, rá kellett jönnöm, hogy a műsor indulásakor bemutattam a szereplőket, de ezt sosem tettem meg, amikor a megváltozott szereplőgárda véglegessé vált. Jobb későn, mint soha...

Shin Sung Rok először vendégként szerepelt a műsor 85-86. részeiben, majd a 102. részben csatlakozott a csapathoz. Színészként több filmben és sorozatban is láthattuk, köztük a Vagabondban, valamint musicalszínészként is elismert.
Mindig is úgy éreztem, mintha az első pillanattól kezdve a csapat tagja lett volna. A részben, ahol vendégszereplő volt, egyből mély vízbe dobták, de nagyon ügyesen helyt állt. Aztán később, amikor már állandó szereplőként jelent meg a TV képernyőjén, különleges beavatásban volt része.

 

 


Sok emlékezetes pillanat kapcsolódik hozzá, de számomra a legnagyszerűbb, amikor a 154-155. részekben musicalszínészként ragyoghatott a színpadon. Az operaház fantomjából előadott részlet teljesen lenyűgözött, szívesen hallgatom újra és újra.


 
A másik, amiért hálás vagyok neki, hogy nem tudtak megegyezni Lee Seung Givel a 129. részben, így külön-külön produkcióval álltak színpadra megidézve a '90-es éveket, aminek a 11,5 milliós nézettségű Forbidden love videót is köszönhetjük. 

 


Cha Eun Woo
nevét (aki valójában Lee Dong Min) a Jipsabuban hallottam először. Pedig akkorra már letette névjegyét idolénekesként az ASTRO együttes tagjaként, illetve színészként is.

Szimpatikus fiatalembernek tűnt, amikor Lee Sang Yun és Yook Seong Jae kilépése után egyike volt az egynapos vendégszereplőknek, majd a következő résztől hivatalosan is állandó szereplővé lépett elő egészen a múlt vasárnapi részig. 

Nem tagadom, az elmúlt másfél év során az én figyelmem is felkeltette. Amikor együttese visszatért a Knock c. számmal, kíváncsiságból meghallgattam azt is, és a debütáló dalukat, mindkettő tetszett, de Lee Seung Gi-t és OST-ket leszámítva nem igazán hallgattam más K-popot. De az emberek változnak, és a True Beauty-nak, valamint Húgom közreműködésének köszönhetően ASTRO fan lettem. (Nem kell félni, LSG-t soha senki nem löki le az első helyről.) Talán ebből is adódik, hogy amikor tervezgettem ezt a bejegyzést, hogy mely pillanatait emeljen ki a műsorból, elég sok részlet jutott az eszembe. Én szívesen néztem bele a videókba, de másnak talán unalmas lenne, ha mindet felsorakoztatnám itt, úgyhogy szelektáltam.


Habár ő sosem mondta ki, hogy LSG-t tekinti példaképének, egyik kedvenc részletem tőle:

 

"Szeretném tudni, mi miatt aggódott, amikor 17 évvel ezelőtt debütált, amikor velem egyidős volt. Amikor valami miatt szenvedek, vagy aggódok, kíváncsi vagyok, hogy azok, akik hasonló dolgokon mentek keresztül, vagy egykor hasonló helyzetbe kerültek, hogyan jutottak túl ezen. És szeretném tudni, hogyan tudok ezzel jobban megbirkózni, mint ők tették." - részlet a MITH 146. részéből

Hadd tegyek egy kis kitérőt. A 125. részben minden szereplő elhívta egyik közeli barátját a műsorba, Eun Woo az ASTRO legidősebb tagját, MJ-t. A napokban láttam egy beszélgetésrészletet angol fordítással, amelyben arról volt szó, hogy MJ példaképének tekinti Lee Seung Gi-t - ezt már azelőtt is megmondta, hogy neki vagy csapattagjának köze lett volna a Jipsabuhoz - , továbbá megosztott néhány gondolatot az akkori élményeiről.

 

Cha Eun Woo elég könnyen megijeszthető (ezt más műsorban is tapasztaltam), és ennek hangot is ad. Félelmében kiabál. Egyik emlékezetes momentum, amikor kipróbálta a VR szemüveget, de ugyanilyen vicces, amikor a "zombikat" elkerülve menekülőre fogta, vagy amikor a lisztkukacokat rejtő dobozba kellett belenyúlni, de a legutolsó részében, a sirályok etetésénél is megijedt a madarak támadásától.



Amivel felkeltette a figyelmemet, az a kitartása és tudása, Lee Seung Gi-vel is felvette a versenyt.


 

Énekesként is kiemelkedő, többször is volt lehetősége megmutatni, mire is képes egy idol.

 

 

Az elmúlt időszakban ő volt a show legfiatalabb részvevője - erre többször is rámutattak -, így sokszor került olyan helyzetbe, hogy kora miatt mellőzöttnek tűnhetett a beszélgetésekben. Távozásával újfent Lee Seung Gi lesz a show legfiatalabbja.


 

A műsornak köszönhetően mindketten gazdagabbak lettek egy-egy díjjal, amelyet 2020 végén az SBS Entertainment Awards idején vehettek át. Akkor Cha Eun Woo az Év újonca elismerésben részesült, míg Shin Sung Rok a Legjobb szórakoztató kategóriában lett díjazott.


 
Az utolsó részükben mindketten egy levélben fogalmazták meg a búcsút illetően a gondolataikat.

 


SSR: "A szereplőknek.
Először Seung Ginek. Te voltál a támaszom mentálisan és más módon is. Sejtelmem sem volt róla, hogy a kapcsolatunk ilyen nagyszerű emlékeket hoz létre. Azt hiszem, életem felejthetetlen emlékei maradnak ezek. Mindig hálás vagyok neked. Öregedjünk meg együtt szépen.
Se Hyeong, köszönöm, hogy mindig iszol velem. Nagyon boldog vagyok, hogy a műsor által megismerhettelek. Tudom, hogy mindig is nagyon tapintatos voltál. Mindig emlékezni fogok a melegségedre. Találkozzunk gyakran.
A gyáva Dong Hyunnak. Mindig durva vagy magaddal, amiért nagyon határozatlan vagy, de tudom, hogy csak előzékeny vagy. Nagyon hálás vagyok neked. Megpróbálom mintául venni a diszkrét, de könnyed egyoldalú szereteted a fiatalabbak felé. A szívemben te vagy a legjobb harcos bajnok. Nem jössz ki jól a hideg időjárással. Mindig öltözz melegen. Habár nem úgy nézel ki, mint aki érzékeny a hidegre.
Eun Woonak. Úgy tűnik, együtt indulunk egy másik utazásra. Egyszerre tanultam és együtt éreztem, ahogy figyeltelek, aki kívülről puhának tűnik, de kitartó és ijesztő gondolkodású. Még az életed elején állsz, de máris túl nagy teher van a vállaidon. Néha rendben van, ha veszítesz. Rendben van, ha elengeded a dolgokat. Remélem, mosolygó és boldog Dong Min leszel.
Sung Rok, gratulálok az új kihívások kipróbálásához, hogy boldog tapasztalatokra tettél szert és felejthetetlen emlékekre. Mivel már 40 vagy, remélem, a műsorban szerzett tapasztalataid irányítanak téged egy újabb nagyszerű utazáson. Szép munka."

 

CEW: "A Jipsabu szereplőknek. Nagyon boldog vagyok, hogy a csapat része lehettem. Minden héten mesterekkel találkoztunk, velük töltöttük az éjszakát, sok dolgot megtanultunk az életükről. De tudtátok? Sokat tanultam a mestereinktől, de többet tanultam tőletek. Ti voltatok az én mestereim. Keményen fogok dolgozni, hogy pótolhatatlan kistestvér legyek. Azt hiszem, hiányozni fog és gondolni fogok a Master in the House-ra. Remélem, gyakran találkozhatunk. Gyakran hívlak majd titeket. Tudom, hogy majd közel kerültük az új szereplőkhöz, de remélem, néha hiányozni fogok nektek.
Seung Gi, aki szereti, ha megdicsérik, Se Hyeong, aki szereti kiválasztani a menüt, Dong Hyun, aki érzékeny a hidegre és könnyen megijed, Sung Rok, aki értelmes, de néha ügyetlen és a menő Eun Woo. Szeretlek titeket."

 

Továbbá a műsorban maradó szereplők is írtak pár sort a távozóknak címezve, Lee Seung Gi Cha Eun Woo-nak írt sorait lefordították angolra is.

"A kedves testvéremnek, Eun Woonak.
Eun Woo, már egy éve vagyunk együtt a Master in the House-ban. Nagyon repül az idő. Felülmúlta, amire számítottam és felülmúlta a CEW-ról alkotott képet, amire a közönség számított és bájosabb oldalát mutatta meg a testvéremnek, nagyon köszönöm. Örülök, hogy ismerhetlek. Habár máshogy nézünk ki, a problémáid és álmaid olyanok, mint az enyémek voltak a 20-as éveimben, emiatt jobban kedvellek. Eun Woo, egyre jobb és jobb leszel. Kollégádként és hyungként drukkolok neked az előtted álló úton. Hívj fel bármikor. Meghívlak inni. Te pedig meghívsz enni."

Az biztos, hogy eleinte más lesz a műsor nélkülük, de - akárcsak a korábbi távozások idején - eleinte vendégszereplőkkel, később pedig talán új állandó szereplő(k)vel válik újra egységgé a Jipsabu csapata. Szeretném azt hinni, hogy ez nem csupán munkakapcsolat, hanem valódi barátságot láthatunk a TV képernyőjén, amely a magánéletben tovább folytatódik.


----------------
Képek: sbs_jipsabu, leeseunggi.official
Angol: beégett felirat alapján, 4everlsg_Aya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése