2016-04-01

Fordítás - 2015.06.19. YHY's Sketchbook


És akkor következzen, a mai nap meglepetése. Semmi különös, és amúgy is már réginek számít, mert 2015.06.19. lassan egy éve volt, de akkor még nem volt blog. Amit ma hoztam, az az egyik műsor, a Yu Huiyeol's Sketchbook fordítása. Aki figyelmes, rájött, hogy a nem régiben megosztott feliratos dalok ebben a műsorban voltak hallhatóak. Most már a beszélgetős részt is megérthetitek.

Elöljáróban megjegyzem, hogy a fordítás nem tökéletes, nem is szó szerinti, szerintem az angol sem volt az, és egy ponton én sem értem, de talán így is örültök neki.
A másik megjegyzés, hogy nem időzítettem a feliratot, de erre is van egy ötletem. Ha a szöveget átmásoljátok jegyzettömbbe, lekicsinyítitek a méretét, hogy 3-4 sor látszódjon, elindítjátok a videót és megnyitjátok a jegyzettömböt is, akkor ha egymásra rakjátok, egyszerre nézhetitek a videót és a szöveget is. Valami ilyesmire gondolok.


A szövegben a kurzus segítségével haladhattok lefelé. Attól nem kell félnetek, hogy a sorok túllógnak, direkt úgy tördeltem a szöveget, hogy elférjen.
A műsor videóját youtube-on találjátok.


És a szöveg:

RETURN

YHY: Ez nagyszerű volt! Sok női rajongód lehet ma itt. Hallom őket, ahogy oppa-t kiáltanak.
LSG: Sokat hallani, hogy oppa.
YHY: Ki gondolta volna, hogy így reagálnak? SG hosszú idő után jött el hozzánk.
LSG: Üdvözlök mindenkit!
YHY: Rég volt, hogy itt láttunk. Azt hiszem, 3 éve. Abban a 3 évben láttunk játszani,
variety show-kban szerepelni, de nem hallottunk énekelni. Nem hiányzott a színpad?
LSG: Természetesen hiányzott, és habár már sok színpadon álltam,
de a Sketchbook színpadán vagyok a legidegesebb.
YHY: Miért van ez?
LSG: Nem tudom. Tudom, hogy nem így van, de úgy érzem, az egész közönség miattam van itt.
Úgy értem... 90%-uk nem tudta, hogy ma itt leszek.
YHY: A közönség úgy jön, hogy nem tudja, ki lesz a fellépő.
LSG: Úgy tűnik, valóban azért vannak itt, hogy a zenét hallják,
és ez teszi ezt a színpadot idegőrlővé.
YHY: Mit csináltál a pihenés során?
LSG: Nem nagyon volt pihenés. Részt vettem néhány órán.
YHY: Milyen órán?
LSG: Korábban különböző tréningeket csináltam. Ezelőtt az edzőterembe jártam,
de most jógázom.
YHY: Jógázol?
LSG: Igen, de ne értsétek félre. Ez nem azt jelenti, hogy helyesen tudom az összes mozdulatot.
A lábaim nem mennek ilyen magasra, vagy bármi hasonló.
YHY: Vagyis nem tudod megérinteni a könyököd a nyelveddel?
LSG: Nem, semmi ilyesmi. Vettem néhány órát, hogy relaxáljak, mert mindig olyan merev vagyok.
Ez sokat segít, ezért csinálom.
YHY: Ki a tanárod?
LSG: Egy női oktató.
YHY: Miért egy nő, amikor vannak férfi oktatók is?
LSG: Nincs olyan sok férfi jógaoktató, és úgy vélem, az kínos is lenne. Könnyebb fókuszálni,
ha az oktató nő. Sokszor emlegetett téged.
YHY: Ki?
LSG: A jógaoktató.
YHY: Még ott is? Ezek a nők könyörtelenek.
LSG: Nagyon népszerű vagy az oktatók körében. Azt mondják, olyan tested van,
amit szeretnének átalakítani. Azt mondják, jobbnak kell lenned.
Ez sokkal inkább fizikai kezelés, mint tréning.
YHY: Egy test, amit szeretnének megváltoztatni?
LSG: Így van.
YHY: Rendben. Mutass valamit, amit mindenki könnyedén meg tud csinálni!
Nem vagyok meggyőzve. Bármit mutathatsz, amit csak akarsz. Egyet,
ami a legkényelmesebb számodra.
LSG: Van egy nyújtógyakorlat, amit szoktam csinálni.
YHY: Jó, bármi lehet.
LSG: Ez olyan, amit ülve lehet csinálni.
YHY: Furcsán nézne ki, ha rossz helyre raknád. A dolgok veszélyessé válhatnak.
Valóban nagy dolog lenne. Hol fogod?
LSG: A kulcscsonton.
YHY: A kulcscsonton?
LSG: Lenyomod a kulcscsontod és megnyújtod a nyakad. A ráncok a nyakadról eltűnnek.
YHY: Várj, ez valóban működik?
LSG: Ne, ne oda! Nyomd le itt! Egész jól csinálod.
YHY: Ki nem tudja megcsinálni?
LSG: Megmelenget, ahogy érzed az apró változásokat.
YHY: Van valami, ami segít szélesíteni a vállaim?
LSG: A vállakat?
YHY: Igen, hogy szélesebbek legyenek.
LSG: Úgy tűnhet, hogy szakértő vagyok, de csak 3 hónapig tanultam.
3 vagy 4 hónap alatt jöttem rá erre. Nem tudtam erről, míg meg nem tanultam.
Ezt sokszor csináljuk, hogy kiegyenesítsük a vállainkat.
YHY: Igen, így van.
LSG: Visszahajtjuk.
YHY: Ez nem igazán hajtás.
LSG: Tudod hol van a lapocka? Közvetlen a lapockacsont alatt képzeld el,
hogy valaki egy kampót akaszt oda, és lefelé húzza.
YHY: Szóval lefelé húzza.
LSG: Le? Megsérülhetsz, ezért nem nyomd túlságosan. Akárhogy is, így sokkal jobb.
YHY: A testtartás nagyon fontos. Jó, ha mindig így tartjuk?
LSG: Nos, nem mindig. Azt hiszem, meg kellene próbálnod nagyjából egyenesen tartani.
YHY: Miért van itt olyan meleg?
LSG: Nem úgy gondolta, de...
YHY: Nem, a hátról beszéltem. Nézzétek, izzad! Azt is hallottam, hogy főzöl.
Mindig tudtál főzni? Nem hittem, hogy ennyire házias vagy.
LSG: Tanultam, így bárkinek megmutathatom, de néhány lecke után teljesen megakadtam.
6 leckébe telt, hogy idáig eljussak.
YHY: 6 lecke?
LSG: Egy lecke egy stílust fed le. Koreai, kínai, nyugati, japán és olasz.
5 lecke és az utolsó, hogy befejezzük a dolgokat.
YHY: Tényleg? Mit tudsz a legbiztosabban elkészíteni?
LSG: A tészta könnyű, de a barátaim azt mondják, finom a tteokbokkim.
Finomabb, mint bármelyik másik tteokbokki.
YHY: Valóban? Főleg ki mondja ezt?
LSG: Mit vártok, mit mondok?
YHY: Ki az? Kinek ízlik a legjobban?
LSG: Sok női barátomnak...
YHY: Biztos vagyok benne, hogy a szüleinek is főzött már. Nos, mikor is debütáltál?
LSG: Várj! Ez furcsán jön ki.
YHY: Csak hagyjuk. Örülök, mert a jelenlegi listákon te vagy az egyetlen szóló énekes.
Ez megérdemel egy tapsot.
LSG: Ezért gondolom, hogy ez egy jó esély, hogy itt tartok. Megjártam a magam útját.
YHY: Meghallgattam az egész albumot. Olyan zenészekkel dolgoztál együtt, akiket szeretek,
de a semmiből előkerült egy táncos szám.
LSG: Ha táncról van szó, kiürítem a fejem. Ha egyszer elkezded, folytatnod kellene,
de én csak évente egyszer a koncerten csinálom.
YHY: Mint különleges esemény?
LSG: Ez önző dolognak tűnhet. Már tudom, mi jó és mi nem az.
YHY: Nem az, hogy a táncodnak jobban kellene kinéznie?
LSG: Idővel megtapasztaltam, hogy mi a jó, de fizikailag egyre rosszabb vagyok.
Ezért hagyom hátra a rossz emlékeket. Nem tudom, hogy nálad vagy Dohyunnál volt-e, de...
YHY: Amiről én tudok, az Dohyun show-jában volt. Mindig felkészültek vagyunk az ilyesmiből.
Nézzük meg!
LSG: Mi? Tényleg megnézzük?

ENTERTAINER

YHY: Először látom, és úgy tűnik, megbuktál. Tényleg így volt, de úgy érzem,
egyáltalán nem néztél ki jól.
LSG: Akkoriban azt hittem, ütemre csinálom. Úgy hittem, így természetes.
YHY: Megbuktál.
LSG: Nem voltak rosszak a mozdulatok, de a kezeim úgy néztek ki, mint egy papírlap.
YHY: Két énekes van Koreában, aki így táncol. Ez egyik LSG, a másik Sung Sikyung.
LSG: De én jól tudom a koreográfiákat.
YHY: Tényleg?
LSG: Mivel merev vagyok, jó vagyok a kínos dolgokban.
YHY: Azt mondtad, hogy nem félsz, de túl kellene ezen esned. Miért nem táncolsz arra a dalra?
Gyerünk, mi is a címe?
LSG: ~하니 [hani=Do I?]
YHY: ~히나? Miért ez a címe?
LSG: JYP-nek volt egy dala, aminek a címe "Honey" volt.
YHY: Igen.
LSG: Azt akartam, hogy az egész ország szórakozzon.
YHY: Hogy végig söpörjön a nyáron?
LSG: Igen, valóban meg akartam csinálni.
YHY: Mint száz pofon?
LSG: El akartam söpörni 2015-öt, de eddig csak néhányan rajonganak érte.
YHY: Láthatnánk a táncot, amit szeretnél csinálni?
LSG: Felhangosítanátok?

DO I?

LSG: Orvosi szempontból...
YHY: Orvosi szempont egy táncnál?
LSG: Néha, ha megpróbálsz felülkerekedni egy megrázó élményem, az fenéken haraphat.
Ez olyasmi, amitől nem lehet szabadulni. Amíg táncoltam, tudtam, hogy valami nem stimmel.
YHY: Azt mondtad, nem használod majd a lábaid, de félúton mégis elszabadultak.
LSG: Ez a szék nem kényelmes táncoláshoz, ezért fel kellett állnom és betöltenem a teret.
Ha legközelebb eljövök ide, megígérem, hogy tökéletesen felkészülök egy tánccal.
YHY: Ez ígéret! Rendben. Van olyan dal az új albumról, amit különösen kedvelsz?
LSG: Az az első dal, a "Wind". Ez egy kellemes, megnyugtató akusztikus zene,
amit tökéletes vezetés közben, vagy lefekvés előtt hallgatni. Ez az egyik kedvencem.
YHY: Szívesen meghallgatnám.
LSG: Ezért tanultam meg gitáron.
YHY: Tényleg?
LSG: Hogy eljátszhassam.
YHY: Nem hiszem, hogy valaha hallottalak énekelni és gitározni egyszerre.
LSG: Igen, de jegyezzétek meg, hogy bármikor megállhatok. Nem kell megijedni,
csak ennyit tanultam meg.
YHY: Rendben.

WIND

YHY: Ez annyira illik hozzád. Látva téged gitározni és énekelni egyszerre,
szerintem ez jól nézne ki a következő koncerteden.
LSG: A legjobbat próbálom nyújtani.
YHY: Tapsoljuk meg, kérem. Biztos mindenki emlékszik, amikor LSG debütált.
Középiskolás volt akkor. Azóta színészként és énekesként is sikeres vagy.
Mit gondolsz, mit hoz a jövő?
LSG: Nem hiszem, hogy választanom kellene a kettő közül. Mindkét úton tovább haladok.
Úgy érzem, mélyebbre kell mennem mind a zenében, mind a színészetben. Sokkal komolyabbnak,
aprólékosabbnak és koncentráltabbnak kell lennem.
YHY: Eddig nagyszerű voltál, az emberek továbbra is szeretni és támogatni fognak.
LSG: Köszönöm.
YHY: Ma énekesként vagy itt. Sokat szeretnénk énekelni hallani. Mondd, mi lesz a következő dal?
LSG: Mivel rég volt, hogy utoljára a műsorban voltam, több dallal is készültem.
A következő a 6. album címadó dala, az "And Goodbye".
YHY: Rendben. Fogadjuk nagy tapssal.
LSG: Köszönöm.

AND GOODBYE

LSG: Köszönöm. Tetszett? Rég volt, hogy itt voltam. Azon gondolkodtam,
mit kellene ma énekelnem, és eszembe jutott, hogy rock dalokat és rock balladákat énekeltem,
amikor megszerettem a zenét. Ahogy ezen gondolkodtam, hallottam,
hogy ezt többet éneklik karaokéban, mint Yim Jaebeum "Confession"-ját.
Ez a "Thorn" Buzz-től, amihez egy különleges személy fog csatlakozni hozzám.
Remélem, élvezni fogjátok.

THORN

YHY: Kérem, üdvözöljék mai különleges vendégünk, Lee Sun Heet.
LSH: Üdv, nagyon örvendek.
YHY: Olyan régen volt, hogy itt voltál. Köszöntenéd még egyszer a közönségünk?
LSH: Nagyszerű itt lenni. Ma SG miatt jöttem. Mivel meghívták őt a műsorba,
úgy gondoltam megragadom a lehetőséget, és én is megmutatkozom. Köszönöm, hogy fogadtok.
Öröm találkozni veletek.
YHY: Nagyon hálás vagyok, hogy ma itt vagy. Habár azért vagy itt, hogy SG jobban ragyoghasson,
azt hallottam, hogy nem vagy teljesen rendben. Jól vagy ma?
LSH: Nem akarok senkit sem megijeszteni azzal, hogy azt mondom, megfáztam, nem arról van szó.
Nem viccelek, csak a mandulám van megduzzadva.
YHY: Oh, ne.
LSH: Kérem, értsétek meg, ha iszom a műsor alatt.
YHY: Ezt iderakom. Pont ide.
LSH: Hogy kaphattad csak úgy fel?
YHY: Igyál, amennyit akarsz. Az egészség az első.
LSH: Iszom egy keveset.
YHY: Meg kellene kérned, hogy vegyem fel. Tessék. Igyál. Szóval, azért vagy itt,
hogy segítsd SG-t, de biztos vagyok benne, SG-nek nem volt egyszerű a duett alatt.
LSH egy legendás énekes, aki olyan hanggal énekel, mint a tintahal.
LSG: Mint a lapos tintahal az autópihenőknél.
YHY: Nem volt nehéz vele énekelni?
LSG: Amikor énekel, úgy vagyok vele, "OK, csináljuk". Csak hagytam az érzelmeim,
és próbáltam tartani.
YHY: A csúcsponton megváltozott a dal, és felemelkedett.
LSG: 5 hangsort emelkedett.
YHY: SH énekelte azt a részt, és SG pedig "távozzatok, csak távozzatok..."
Olyan nyugodtnak tűntél.
LSG: Én ott feladtam. Komolyan.
YHY: Feladtad?
LSG: Igen. Úgy döntöttem, csak támogatom a hangját.
LSH: Mivel ez az első dal, aminél én is megjelentem, SG megváltoztatta a hangnemet,
így jobban érvényesülhettem.
YHY: Figyeljétek, hogy támogatja, mint egy anya.
YHY: Az elmúlt 2-3 évben folyamatosan kértük SH, és most itt van a műsorban.
4 év után tértél vissza hozzánk. Azt hiszem, 2011-en voltál itt utoljára.
LSH: Rég volt.
YHY: Gondoltál arra, hogy ez a műsor ilyen hosszú életű lesz?
LSH: Úgy gondoltam, igen.
YHY: Miért? Mi az oka?
LSH: A műsorvezetőnek sem színe, sem szaga.
YHY: Se szín, se szag? Megszagoltál?
LSH: Jó értelemben gondolom. Néhány műsor házigazdájának nagyon erős a személyisége,
ami elgondolkodtat, hogy a műsor a műsorvezetőért van, vagy hogy zenét hallgassunk.
Itt az előadók énekelhetik a dalaikat, és Huiyeol támogatja őket ebben a színpadon.
Ezért gondoltam, hogy sokáig tarthat. Valóban így van.
YHY: Nem számítottam ilyen feleletre, de olyan logikusan hangzik, hogy nem tudom,
mit is mondjak. Nos, SG, SH...
LSG: Egy korty vizet előbb?
YHY: Nem gondolod, hogy túl egyenes a hátad? Azt hallottam, hogy nagyon férfias.
LSH: Teljesen az.
YHY: Leginkább mikor ilyen?
LSH: Nagyon karizmatikus. Ha van valami, amit meg kell tennie, és ő ezt tudja,
nem számít hogyan, megteszi. Nagyon jó abban, hogy odategye magát. SG azt mondja,
ezt tőlem tanulta, de ez nem igaz. Én tanultam tőle, hogyan legyek fiatal
és hogyan dolgozzak keményen. Látva, ahogy megérti, amit mondok neki, arra késztet,
hogy magamba nézzek. Keményen kell dolgoznom, és jobbá kell válnom.
LSG: Köszönöm.
YHY: Mióta vagy a zeneiparban?
LSH: 30 vagy 31 éve.
YHY: Még a folyók és hegyek is változnak 10 év alatt, de ő 30 éve folyamatosan velünk van.
Ez megérdemel egy tapsot. Szóval, azért vagy itt, hogy segítsd SG-t,
nem lehetnénk ennél hálásabbak. Mivel most itt vagy, nem engedhetlek el,
hogy ne halljunk egy dalt tőled. Készültél valamivel nekünk?
LSG: A "Meet him among them" nagy sláger volt tavaly. Sok fiatal előadó elénekelte ezt a dalt.
De mint a különleges jogokkal rendelkező diák, megpróbálom nagyon lágyan énekelni ezt.
YHY: Rendben, ez jól hangzik. Nos, ezzel a dallal búcsút veszünk tőletek.
Rég volt, hogy vele találkoztunk, ha megfelelően kimutatjátok a rajongásotok,
talán egy kis koncertet is kaphatunk. Itt most elköszönünk. Köszönjük, hogy eljöttetek.
LSH: Köszönöm.

MEET HIM AMONG THEM

A szöveget felraktam  Google Drive-ra is, onnan is letölthetitek. Jó szórakozást!

5 megjegyzés:

  1. Motto: "Jó ide betérni"

    Kati, ez nagyszerű volt. Már egyszer átvergődtem magam az angol felirattal, de az anyanyelvemen volt az igazi. Köszönöm a munkádat. :)
    Köszönöm az ötletet is, hogyan lehet egyszerre élvezni a szöveget és a videót. Mivel korábban lefordítottad a dalokat, azoknak a szövegét is ezzel a technikával a videó alá tettem, és így teljes volt az élmény.

    Ismét képet kaptunk LSG nagyszerű személyiségéről.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gabóci! Jó ötlet, én erre nem is gondoltam, hogy a dalokat is hozzáadjam a szöveghez, de örülök, hogy szóltál róla. Talán mások is kedvet kapnak hozzá, hogy így nézzék meg. Köszönjük a javaslatot!

      Törlés
  2. köszönöm Kati! Ötletes így együtt megnézni a szöveggel. Gabóci véleményéhez csatlakozom. Seung Gi valóban nagyszerű személyiség, s Lee Sun Hee-t is jó volt kicsit jobban megismerni. Aranyosak együtt, jó a humoruk s az is érződik,hogy jól megértik egymást. A "színtelen,szagtalan műsorvezető" hagyta őket érvényesülni.
    Köszi az élményt! Valóban "Jó ide betérni!"

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szívesen, reméltem, hogy örömet szerzek vele. Habár régi a felvétel, de talán van, akinek az újdonság erejével hat, és valóban, az ilyen és hasonló interjúk is hozzájárulnak, hogy jobban megismerjük kedvencünk.

      Törlés
  3. Megint jó volt ide betérni.Köszönöm a bejegyzést,élvezettel olvastam.

    VálaszTörlés