2016-04-20

Lee Seung Gi tejszínes tésztája

A YHY's Sketchbook c. műsorból megtudhattátok, hogy Lee Seung Gi tteokbokkijáért megőrülnek az ismerősei. Ezt a szuper receptet nem ismerjük, de a 2014-es rajongói találkozó alkalmával a program részét képezte egy kis főzőshow is, ahol Seung Gi egy tejszínes tésztát készített el. A receptet később megosztotta a rajongókkal, eredetileg a hivatalos honlapon volt olvasható, de Elise Minnek, a Lee Seung Gi Forever oldal szerkesztőjének köszönhetően angolul is érthetjük, amit én ezennel magyarra fordítottam Nektek. Kísérletező kedvűek nyugodtan kipróbálhatják a receptet, és örömmel hallanék róla, hogy valóban olyan finom-e. :)


A 2014-es találkozón készült néhány fancam, azaz rajongói felvétel, az alábbi a főzés minden pillanatát megörökítette.



A tejszínes tészta receptje: (részlet a honlapon közzétett levélből)

"[...] Nos, megosztom a tejszínes tészta receptjét, ami a nap fénypontja volt. Ezt részben komolyan, részben tréfálkozva mondom így. ㅋㅋㅋㅋㅋ Mivel sok kérést hallottam, hogy milyen jó lenne, ha megosztanám, felfedem a receptet, amit még édesapámnak sem mondtam el. ㅋㅋ

Kezdem.

1. Másfél liter vízhez adj kb. két teáskanál sót! Ha a víz felforr, tedd bele a tésztát!

([...] A tészta főzési idejéből vonj le másfél-két percet! Ugye mindenki tudja, hogy miért?  Mert a tésztát később serpenyőben is főzni kell. ㅋㅋ [...])



2. Egy serpenyőben melegíts meg két teáskanál olívaolajat, adj hozzá két gerezd felaprított fokhagymát és egy erős paprikát! Alacsony hőfokon kavard össze!



3. Adj hozzá bacont (amennyit akarsz) és két-három teáskanál felaprított hagymát, gombát (shiitake) és süsd össze őket! (Annyit tégy bele, amennyit majd enni akarsz.)



4. Adj hozzá egy kis fehérbort! (Takard le félig az üveg száját, és kétszer körözz a serpenyő felett. (Ha nincs, el is hagyható.)



5. Adj hozzá 250 ml friss tejszínt és 50 ml tejet! Keverd össze!



6. Tégy bele egy kevés sárga tőkehal ikrát és előfőzött spenótot! (ez adja a színt, ezért nem kell belőle sok)



7.) Ha a tejszín forr, tedd bele a tésztát!



8.) Tégy bele egy kis darab leveskockát és fűszerezd ízlésed szerint!



9.) Reszelj bele parmezán sajtot ízlés szerint! (Mivel tálaláskor is kerül rá reszelt sajt, azért ízlés szerint tégy bele!)



10.) Amint késznek tűnik, lehet még fűszerezni és tálalni.



11.) Petrezselyemmel és parmezán sajttal tálaljuk.

Kész!!!
Bonyolult, nem? ㅋㅋㅋㅋㅋ Habár nem pontos, próbáljátok ki! Minden ételnél a fűszerek egyensúlyát kell megtalálni helyesen.
Vége a leckének ~~!!!!"

Néhány kép az eseményről:



----------------------------------
A magyar leírás az angol fordítás alapján készült, angolra fordította: Elise Min (Lee Seung Gi Forever) / Based on the English translation made by Elise Min.
Képek: drizzle0113 a leeseunggiforever.wordpress.com oldalról.

5 megjegyzés:

  1. Szia Kati!Ez jó ötlet volt Tőled,köszönöm.Nagyon szeretek főzni és kipróbálni új dolgokat.Úgy hogy hétvégén jöhet a Seunggi-féle tejszínes tészta.A hozzávalókból ítélve nem lehet rossz.A képek nagyon aranyosak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsian várom, hogy milyen lesz a végeredmény, ha lesz kedved, oszd meg velünk is! Azt mondjuk nem tudom, hogy sárga tőkehal irkát lehet-e nálunk szerezni, de anélkül sem hinném, hogy rossz lenne. És talán gombából is lehet másmilyent belerakni.
      Ha további képeket is szeretnél látni, kattints alul a "képek" szó melletti linkre.

      Törlés
  2. Tegnap már megnéztem egyszer a videót, s ma újra. Szeretem nézni a főzős sorozatokat, filmeket is. Seungi nagyon aranyos volt, helyenkét látszott a mozdulatain, hogy vett egy két főzős leckét is a show műsorok miatt. Biztosan ki fogom próbálni én is a receptet. Köszönöm a videót, a fordítást és a képeket!

    VálaszTörlés
  3. Kati! A héten elkészítettem ezt a tejszínes tésztát, nagyon isteni lett. Egy kicsit módosítottam rajta, a különbség csak annyi, hogy én nem spagettiből, hanem kínai "Mie" tésztából csináltam, nem tettem bele gombát (mert a fiam nem szereti) és a tőkehal ikra is kimaradt. Tettem bele még piros kaliforniai paprikát és újhagymát szárastól a színe miatt, ja meg, egy pici csilipaprika pelyhet, mert szeretjük a csípőset. Nagyon laktató finom lett, még másnapra is maradt. Biztos máskor is elkészítem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabóci! Köszönöm, hogy megosztottad a blogon a tésztával kapcsolatos tapasztalataidat. Remélem, másnak is lesz hozzá kísérletező kedve, és ahogy azt mindenki láthatja, nem muszáj ragaszkodni teljes mértékben az eredeti recepthez.

      Törlés