2017-04-29

A legkedveltebb szerelmi vallomások dal formájában

FORDÍTÁSSAL FRISSÍTVE!  - 05.02.

A koreai Music Bank című műsorban keresték a koreaiak által legjobban kedvelt 100 szerelmi vallomásról szóló dalt. Az eredménnyel mi is nagyon elégedettek lehetünk, ugyanis Lee Seung Gi négy számát is beválogatták, ráadásul nem is akármilyen eredménnyel.

99. I love you from now on
A My girlfriend is a gumiho sorozathoz készült dal, ami egy szép szerelmi vallomás, bizonyítéka annak, hogy egy kapcsolatban a 'szeretlek' az egyik legfontosabb szó.


99. helyen I love you from now on Lee Seung Gitől. A főszereplő szerelmes lesz egy gumihoba. A szerelmüket hevesen ábrázolták a drámában. A dalban jobban elmerülünk, mert Lee Seung Gi énekli. Minél mélyebb a románcuk, annál több a csókjelenet. És a dalt annál többször játsszák.
[A dalt bármikor lejátsszák, ha csókolóznak]
[Egy duettet adtak elő egy díjátadó alkalmával]
A románc dallammal fűszerezve még fényesebben ragyog. A főszereplők Shin Min Ah és Lee Seung Gi elnyerték a legjobb pár díját abban az évben.
Szavakat, melyeket csak neked akarok mondani

A dal magyar szöveggel: I love you from now on

72. Time for love
A dal, aminek szövegét Lee Seung Gi szerezte. Az első óvatos lépések a kiszemelt lány felé. "우리 연애할까?"

(*A videó már nem elérhető. - 2020.03.23.)

72. helyen az Alone in love Lee Seung Gitől. 25 évesen írta ezt a dalt. A könnyed dallam és az egyszerű szöveg magáért beszél.
LSG: Randizhatunk?
[A dal a saját szerelmi történetét mutatja be]
Ez a dal Lee Seung Gi valódi szerelmi történetéről szól.
LSG: Ez a dal 100%-ban a saját szerelmi történetem.

Riporter:Valóban?
LSG: Igen.
20 perc alatt írta a dalt, amikor kétségek közt gyötrődött, hogy egyedülálló. Egy szerény férfi szerelmét fejezi ki.
LSG: Ne játszd le! Tudtad, hogy sót szórtam a saját sebembe? Nem tudtam róla. Sót szórtam a saját sebembe.
Az énekes is elismeri, hogy ez a dal az egyedülállókat kínozza. Szerelmesek vagyunk legalább addig, amíg a dalt hallgatjuk.
Ez egy szép dal.
Randizhatunk?
Nem édes?


Magyar szöveggel: Time for love

16. Because you are my woman
Csodálkoztam volna, ha a dal, amivel minden elkezdődött, nem kerül a legkedveltebbek közé. Egy dal, ami nagy hatással volt a noona-szerelmek létrejöttére.


Felolvasom a következő dalt.
MV: Ez a kalap nem illik hozzá.
Egy úriembertől van.  "Hello. Ezt a történetet egy lányról küldöm. Úgy értem, egy nőről, aki összetörte a szívem. Hegyes orra van és tiszta szemei. A mosolya, mint a tavaszi szellő."
MV: Csinos.
"Ő egy gyönyörű nő. Első látásra beleszerettem. Miután kaptam némi segítséget egy szakértőtől, szerelmet vallottam neki. De azt mondta, nem szereti a fiatalabb férfiakat. Még mindig ezt akarom neki mondani."
 
Mert noona az én barátnőm, mert te vagy az én barátnőm
A 16. helyen Lee Seung Gi és a Because you're my woman. A Because you're my woman Seung Gi debütáló dala és a dal, amit a nők hallani akarnak. Híres az egyenes, nyílt dalszövege miatt.
LSG: Amikor (Psy) elküldte nekem a demot, azt a címet adta neki: Noona. Azon gondolkodtam, melyik nőnek szólhat. Azt hittem, hibát követett el.
Psy: A nővérem egy fiatalabb férfihez ment hozzá. Akkoriban randiztak. Akkor írtam, amikor őket figyeltem.
Akkor még csak 18 éves volt. Rabul ejtette minden idősebb nő szívét.
Psy: Biztos vagyok benne, hogy valaki most énekli egy idősebb nőnek.
YHY: Igen.
Psy: Mialatt mi beszélgetünk.
YHY: Úgyvan.
Igaza van. Ott van. 

Légy az ölelésemben
Nő: Annyira férfias vagy.
Minden nő szereti ez a mágikus dalt.
[A dal, amitől egy 34 éves fiatalabb férfit is idősebbnek érzi magát]
 
Azt fogom mondani, te
Habár van néhány kivétel is.Nem számít, mit mondasz, nem érdekel, ne lepődj meg
Minden fiatalabb férfi szerelme itt gyökerezik.
[Valld meg a szerelmed őszintén férfias módon]
Nem egy szép dal?


Magyar felirattal: Because you are my woman

1. Will you marry me
És igen, az első nem is lehetne más, mint amiről minden fiatal lány álmodozik, a lánykérés, nem is akármilyen formában. Kell ennél szebb vallomás?


És az első helyen végzett dal...
♪ Will you marry me (Hozzám jössz?)
Ez Lee Seung Gi.
[Will you marry me Lee Seung Gitől]
Kiemelkedőn az első dalnak választották.
[A dal, ami minden koreai nő szívét elrabolja]
A szív máris repes, ahogy meghalljuk az első sort. A dal által egyenesen kimondja, hogy szeret valakit, és szeretne vele örökre együtt élni.
[Ez az első számú esküvői dal]
Férfi: Tehát ez az első.
[Számtalan drámában szerepelt]
♪ Örökké szeretni foglak, örökké védelmezni foglak
Nő: Az első számú szerelmi vallomásos dal, amit a koreaiak szeretnek Lee Seung Gi Will you marry me-je.
Férfi: Gratulálunk!

Magyar felirattal: Will you marry me


Nagyszerű eredmény, szívből gratulálok! A mezőny biztos erős volt, próbáltam kilesni, hogy mely dalok kerültek még a dobogóra. Youtube-on megtalálható a 2. (유리상자 [Yurisangja] - 사랑해도 될까요? [May I love you?]) és a 3. (임재범 [Yim Jaeboem] - 고해 [Confession]) helyezett is. Ez utóbbi dalt szerintem minden rajongó hallotta már, csak nem ebben a formában.


---------------------------
Információ: Everything LSG
A fordítás a KBS World angol fordítása alapján készült.

8 megjegyzés:

  1. Szép eredmény 4 dallal versenyben lenni, gratulálok én is, büszkék lehetünk. Mind három dal szép, méltó az előkelő helyezésre. A Confession-t is nagyon szeretem, sőt az sem "baj" ha Seung Gi énekli. hihi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt is érdekes lenne megtudni, hogy mely más dalok vannak még a legkedveltebbek között. A másik két dobogós dal dallama kellemes, a szövegükre nem igazán figyeltem, de biztos szép a tartalmuk, ha a legjobbak között vannak. A Confessiont elsőre nem gondoltam, hogy ismerem, de ahogy elkezdtem lejátszani, egyből beugrott, hogy már hallottam egy párszor. Emiatt az eredeti változatot nem is hallgattam végig, váltanom kellett LSG-re. :)

      Törlés
    2. Imádom
      https://youtu.be/EIYIJmjWoec

      és egy érdekes vágott verzió, több előadótól

      https://youtu.be/rS6E6nIMhSg

      Törlés
    3. Köszi a videókat! A második valóban nagyon érdekes, azt is meg lehet figyelni, hogy LSG hangja mennyit fejlődött a két részlet között.

      Törlés
  2. Köszi Kati!
    Az első helyezés különösen jólesett.Számomra LSG ezzel a dallal vált ismertté, azóta is ez a dala a legkedvesebb.De,hogy a honfitársainak is, hát ez fantasztikus!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tudtam, hogy Te különösen örülni fogsz neki. Hát, Koreában is tudják, hogy mi a jó. :)

      Törlés
  3. Én is csak gratulálni tudok LSG-nek.Nem felejtették el Őt azért mert katonai szolgálatát teljesíti.Itt az eredmény,hogy mennyire szeretik a dalait és énekhangját,személyiségét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy van, Koreában agyon-nagyon szeretik, akárhol megjelenik, szívélyes és hangos a fogadtatása. De itt vagyunk mi is sok 100 km távolságra, hogy szeressük őt.

      Törlés