2017-04-02

Vogue Girl 2005 júniusi interjú fordítása


Remélem, az időgépet nem raktátok messzire, ugyanis ma újabb utazásra invitálok mindenkit.
Néhány héttel ezelőtt láttam, hogy angol fordítás készült egy nagyon régi, 2005-ös interjúhoz, ami a Vogue Girl nevű lapban jelent meg. Érdekes olvasmánynak tartom, megismerhetjük a karrierje elején álló, fiatal Lee Seung Gi akkori gondolatait. Úgy gondoltam, ez más rajongókat is biztos érdekelhet, ezért elkészítettem az interjú fordítását.



VG: Az interjú célja, hogy megpróbáljuk megdönteni LSG mintadiák image-ét.
LSG: Én? Miből gondolod, hogy mintadiák vagyok?
VG: Azt hallottam, diákelnök voltál középiskolában és jó jegyeket szereztél. Ráadásul ilyen érzetet keltesz. Az arcodra van írva, hogy diákelnök.
LSG: Egy átlagos srác vagyok. Kétszer választottak diákelnöknek, felsőben és középiskolában. De ez csupán a személyes kapcsolatok miatt volt. A tanulmányaimban néha első voltam egész véletlen, ez minden. Azonban fiatal gyerekkorom óta megtanultam néhány elgondolást, mint hogy ha rossz vagy, megbüntetnek, vagy ha kritizálod mások hibáit, akkor rossz dolgok történnek.
VG: Ez átlagos? Bárki lehet osztályelső vagy diákelnök? És ha nem tudsz mások hibáira rámutatni, mi abban a móka?
LSG: Abban a pillanatban, hogy hangot adok mások hibáinak, rosszul érzem magam tőle. Még ha egy közeli barátomnak is mondom magunk között, akkor is megszólal a lelkiismeretem.
VG: Vallásos vagy? Ez nem egy keresztény vélekedés?
LSG: Nem járok templomba, de hiszek Istenben. Lehet, hogy kevés, de bármikor, ha nehézséggel nézek szembe, Istenhez fordulok.
VG: Mivel jó jegyeid vannak, sok elvárást támasztanak veled szemben otthon és az iskolában is. Volt oka a korai debütálásodnak?
LSG: Nem tűztem ki célul, hogy előadó leszek. Csak énekelni akartam. Egy együttesben játszottam középiskolában. Középiskola 3. osztályában volt az utolsó élő fellépésem egy színházban az Egyetem utcában. De Lee Sun Hee sunbaenim, aki a színház tulajdonosa volt, meglátott a színpadon. Így kerültem kapcsolatba vele és ott végeztem, ahol most vagyok. Természetesen nemcsak éneklek, szeretnék színészkedni is.
VG: Jelenleg a Dongguk Egyetem társadalomtudományi karán tanulsz. Ha énekelni és színészkedni szeretnél, akkor ez a diploma nem felesleges?
LSG: Akár játszok vagy éneklek, úgy érzem, elkerülhetetlen, hogy az igazi LSG rejtve maradjon. Ezért úgy gondolom, az olyan hétköznapi tevékenységek fontosak, mint hogy elmenni a kerületi hivatalba, vagy innivalót vásárolni a szomszédos szupermarketből. Ez egy hasonlóan fontos választás, aminek nem sok köze van az énekléshez vagy a színészethez.  Egy normális főiskolai életet szeretnék élni. Nemrég elmentem a kerületi hivatalba, hogy egy másolatot kapjak. Metróval is utaztam, hogy iskolába menjek. Mivel szabadon sétáltam, az emberek összesúgtak, hogy ő valaki, aki hasonlít LSG-re.
VG: A debütáló dalod a Because you’re my woman sikeresen megcélozta a noonákat, de nekem a dalszöveg egy fiatal macsó image-ét kelti, aki őszinte és egy kicsivel a legjobbak fölött áll.
LSG: Mivel ez az én dalom, csak arra gondoltam, hogyan kell jól énekelnem. Miután az album megjelent, sok olyan kommentet hallottam, hogy a dalszöveg túlságosan zavarba ejtő, vagy túl közvetlen. Psy sunbaenimnek nagyon nyílt a stílusa, ezért hangozhat így. Még most is, ha meghallom a dalt, szomorúságot érzek. Ugyanakkor a felvételbe fektetett kemény munkára gondolok.
VG: A hangod rekedtes és erős. Egy rockbandában játszottál. Valószínűleg ezt a műfajt céloztad meg. A debütálásba fektetett erőfeszítéseid nem túl pop orientáltak?
LSG: Amikor a bandában voltam, sok dalt adtunk elő Kim Kyung Hotól és Bryan Addamstől. Keményen dolgoztam azon is, hogy szándékosan érdesítsem a hangom. De egy rockballadával debütáltam. Azért, mert úgy gondoltam ez az a műfaj, amit a legjobban tudok előadni a jelenlegi képességeimmel. Továbbá tömeges népszerűséget elérni ugyanolyan nehéz, mint különböző zenei színezeteket megszólaltatni. Nagyon megéri olyan zenét készíteni, amit mindenki szeret.
VG: Sok kritika éri azokat az énekesek, aki a színészet felé veszik az irányt. Valójában, az emberek azt gyanítják, hogy ők csak arra használják a színészetet, hogy meghosszabbítsák az önmagában rövid énekesi pályájukat.
LSG: Amikor kijelentettem, hogy megjelenek a Non-stop 5-ban, még a rajongóim is hasonlókat mondtak. Jobb csak egy dologhoz ragaszkodni. Először nehéz, de ha fokozatosan megmutatom a képességeim, idővel elismernek. Túljutni azon a félreértésen, miszerint sok zenész színésznek áll, ez az adott a személyeken múlik. És ez tekinthető egy lehetőségként. Mert ha sokáig ragaszkodom a színészethez, egy napom elismerhetik a képességeim.
VG: Ki a példaképed, aki tökéletes éneklésben és színészetben is?
LSG: Rain és Eric már túl vannak az olyan jellegű dicséreteket, vagyis hogy jól játszanak tekintetbe véve, hogy énekesek. Bármit megtennék, hogy olyan énekes legyek, mint Bryan Adams és olyan színész, mint Brad Pitt.
VG: A szórakoztatóipar tele van állandó, láthatatlan ellenőrzésekkel és akadályokkal. Egyből a slágerlisták élére ugrani a debütálás után, elegendőnek tűnik ahhoz, hogy féltékenyek legyenek rád.
LSG: Féltékenység, akadályok... Mindig elkerültem ezeket. Olyan típus vagyok, aki ritkán találkozik emberekkel. Elfoglalt vagyok zenék hallgatásával és moziba járással, ezért nem kötöttem barátságokat hírességekkel.
VG: Van valami különleges oka, hogy nem barátkozol hírességekkel?
LSG: Nem arról van szó, hogy nem akarok velük barátkozni. Csak annyi, hogy ezeknek az embereknek, én olyan valaki vagyok, ami még mindig próbálkozik. Szeretnék mögéjük állni, miután felnőttem énekesként és színészként. Remélem, minden alkalommal jobb és fényesebb leszek. De annak még ne jött el az ideje.
VG: Nem vagy túlságosan szerény?
LSG: Túlságosan szerény? Aki túl szerény, az nem őszinteséggel fordul az emberek felé. Az erkölcstelen. Én nem olyan vagyok.
VG: LSG-t színésznek vagy zenésznek nevezni még mindig túl korai. Mit gondolsz, mire van szükséged az áttöréshez?
LSG: Nem nehéz olyan dicséreteket hallani kezdőként, mint hogy ő egy kitűnő zenész? Még a zseni Sting sem kapta meg. Hiszek benne, hogy szorgalmas erőfeszítéssel és kemény munkával elérem, hogy színésznek és zenésznek nevezzenek. 








------------------------
Forrás: Everything LSG
Angol fordítás: AnnMichelle
Kép: jejuslov


1 megjegyzés:

  1. Köszi Kati!Volt is eszembe,hogy biztosan rácsapsz és lefordítod. :) Élvezetes volt olvasni LSG akkori gondolatait.Már akkor is éretten gondolkodott,nem "szállt"el magától.Most láthatjuk a kemény munka eredményét amit az interjú óta elért.Szeretjük őszinteségét,kedvességét,közvetlenségét,meleg-bársonyos hangját és remek színészi játékát.E gy nagyon tehetséges fiatalember Ő.Nem hiába szerettünk bele.Most az "élet színpadán" kell teljesítenie,és büszkén mondhatom,hogy itt is becsületesen helytállt mint katona.A leszerelésig hátralévő időt sem fogja tétlenül eltölteni.Nagyon várjuk Őt vissza,érettebben és tapasztaltabban fog újra a rajongói élé lépni.

    VálaszTörlés