2019-12-31

Év végi áttekintő

Év végéhez közeledve szokás egy kicsit visszatekinteni mindarra, ami idén történt. 2019 egy igazán mozgalmas év volt.

Személyes eseményeim közül hármat szeretnék kiemelni. Az egyik, hogy idén újabb diplomát szereztem, amihez nem oly hosszú, ámbár kissé rögös út vezetett. Még egyszer köszönöm a türelmet, amelyet a tanulmányaim idején mutattatok, amikor a blogot (és a közösségit) a hallgatás, csendes időszak jellemezte. A másik, hogy egy remek élményben volt részem, amikor nyár végén részt vehettem a koreai-magyar országismereti táborban, amelyre örömmel tekintek vissza és remélem, még találkozhatok a táborozótársaimmal, oktatókkal. A harmadik pedig, hogy tavasszal Koreából kaptam meglepetést. Lényegében kétszer is, ugyanis egyszer egy ismerősöm többek között egy LSG-s naptárral kedveskedett nekem, amit 2020-ban is örömmel fogok használni, ugyanis ezek a koreai naptárak két évre szólnak. A másik csomagot a LSGKWA-tól kaptam, amiért nagyon hálás vagyok. Kis összeggel támogattam az eseményeiket, utánaszámolva a postaköltség majdnem ugyanannyi volt, mint amennyit én küldtem, ennek ellenére én is kaptam tőlük ajándékot. Nagyon köszönöm!



LSG rajongójaként sem unatkozhattunk:


Pontosan egy évvel korábban láthattunk a Vagabond első ajánlóját, amelyre az előzetesen ígéretekhez képest kicsit többet, egészen szeptember 20-ig kellett várnunk. De nagyon megérte a várakozás, ugyanis az év koreai sorozatát kaptuk, amely a Netflixes vetítésnek köszönhetően világhódító útra indult és számtalan rajongót szerzett magának. Fordulatokkal teli akciótörténet, amelyben Lee Seung Gi Cha Dalgun karakterét alakította. A 16 részes sorozat "befejezésével" valószínűleg többen nincsenek kibékülve, de ezzel reményt adtak nekünk, hogy talán folytatják. Várjunk és bizakodjunk!


A Jipsabu már két éve tölti ki a vasárnapjainkat, a műsor népszerűsége töretlen. Ezt az SBS-nél is elismerik, hisz a múlt szombaton tartott Entertainment Awards során összesen öt díjat zsebelt be a műsor, illetve a szereplői. Azt viszont sajnálom, hogy nem tudja mindenki ugyanúgy élvezni a műsort, felirat híján, nyelvtudás nélkül nem lehet ugyanúgy követni az eseményeket, a beszélgetések tartalmát. Habár közel két évvel ezelőtt nagy lelkesedéssel vágtam bele az összefoglalók készítésébe, hamar kiderült, hogy sajnos nem fér bele a mindennapjaimba a műsor fordítása.


Nyáron egy tündéri variety-t láthattunk, amelyben Lee Seung Gi egy új oldalát mutatta meg, gyerekekre vigyázott. Nehéz feladat, jól tudja ezt mindenki, aki szülőként, rokonként vagy foglalkozásánál fogva sok időt tölt gyerekekkel, kisgyerekek között. A Little Forest magyar feliratát Melinda készíti, amelyet az ő engedélyével a blogon keresztül is megoszthatok. Köszönjük munkáját!


November 8-án újra a Netflixre szegezhettük tekintetünk, ugyanis a még tavaly forgatott variety, a Busted! 2. évadja is bemutatásra került, amelyben Lee Seung Ginek kulcsszerep jutott. Ez szerencsére követhető volt magyar felirattal is, remélem, nem maradtatok le róla. Vajon lesz-e a műsornak folytatása és abban is szerepelhet LSG?


Az ázsiai országok lakói, különösen a japán, taiwani, fülöp-szigeteki, szingapúri és maláj Airenek nagyon szerencsések voltak, hiszen egy-egy rajongói találkozó keretében személyesen találkozhattak Lee Seung Givel és első kézből kaptak információkat pl. a Vagabondról. Szerencsére a számtalan megosztott képnek és videónak köszönhetően egy picit mi is betekinthettünk az eseményekre.


Azon túl, amit már láttunk, néhány újdonság is vár még ránk. Ősszel került leforgatásra egy újabb variety, amelyet ugyancsak a Netflixen láthatunk majd, ez lesz a T(w)ogether, amelyet várhatóan az év első felében mutatnak be.


Valamint említést kell tennem a január 10-én induló új műsorról, amelynek Friday Joy Package lesz a hivatalos angol címe, és a tvN csatornán lesz majd látható.


Megragadva ezt az alkalmat újfent szeretnék köszönetet mondani a rajongóknak is. Mindenki azt szokta kérni, hadd maradjon névtelen, ezt tiszteletben tartva továbbra sem fedem fel a kilétük, az érintettek tudják, hogy róluk van szó.

A Vagabond részeinek Netflixes és ezzel együtt magyar feliratos változatát itt a blogon keresztül közzétettem, ami nem jöhetett volna létre T. segítsége nélkül, aki bónuszpontokkal segített ki, hogy Avistazról letölthessem az összes részt. Önzetlenségét és kedvességét ezúttal is köszönöm.

Még mindig a Vagabondhoz kapcsolódóan talán még emlékeztek, hogy a 3. rész feliratának időzítése nem passzolt a videóhoz, de J. közbenjárásával megkaptam a B. által átidőzített feliratot. Köszönöm, sokuknak okoztatok örömet ezzel. Ha már a felirat szóba került, köszönjük Taemin fordítását is, habár jelenleg technikai nehézségei vannak, de tervei szerint elkészíti a Vagabond SBS-es változatához a fordítást.

Melindát már fentebb említettem, akinek a Little Forest magyar fordítását köszönhetjük.

Nagyon örülök neki, hogy Lee Seung Gi egyre több rajongót szerez magának, egyre több ember követi a blogot és/vagy a Facebook oldalt, és bízom benne, hogy ezáltal valóban hasznos munkát végzek az információk megosztásával, a fordítások készítésével. Néha úgy érzem, csak egy-két ember kedvéért töltöm szabad óráimat a fordításokkal, bejegyzések összeállításával, de ha csak egy-két rajongót is boldoggá tehetek ezzel, folytatom. Az év első fele a tanulmányaim miatt nem volt túl aktív, de azóta igyekszem magasabb fokozatra kapcsolni. Tervem rengeteg van, időm már kevesebb. Az idei év nagy projektje a Famous Princesses fordításának elkezdése. Bevallom, amikor nekifogtam, nem tudtam, hogy pontosan mire is vállalkozom, hisz nemcsak a fordítást készítem, hanem az időzítést is, ami idő. Így sajnos sokkal lassabban haladok, mint ahogy azt elképzeltem, de bízom benne, hogy türelmesek vagytok és kivárjátok, amíg elérek a 80. részig, még ha évekig tart is.

A blogban idén 68 bejegyzés került megírásra. Számomra is megdöbbentő, a korábbi évekhez képest ez egy kisebb szám, ugyanakkor azt vettem észre, hogy a kisebb híreket inkább a blog Facebook oldalán keresztül osztom meg. Elnézést kérek mindazoktól, akik nem követői a közösséginek, de a jobb oldali sávban ők is láthatják a Facebook-on megosztott posztokat.

Holnap lapozunk a naptárban, megkezdjük a 2020-as évet. Biztos vagyok benne, hogy sok minden vár ránk abban az évben is, én pedig igyekszem majd minden lényeges eseményről, hírről beszámolni. Maradjatok továbbra is Airenek!

Boldog új évet kívánok mindenkinek!

새해 많이 받으세요~


---------------------------
Képek: drama_vagabond, sbs_jipsabu, hook_entertainment, bustednetflix, kkboxsg, leeseunggi.official, fridayjoypackage

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése